Hei,
Har dere hatt med samboer på timene hos jordmor? Er førstegangs så heeelt nytt dette..
Har dere hatt med samboer på timene hos jordmor? Er førstegangs så heeelt nytt dette..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
For min hjalp appen daddy up veldig myeFørstegangsfødende her og. Han er med på alt. Noe motvillig, men jeg trenger at han får informasjon fra andre enn meg. I tillegg er det hele ennå litt svevende for hans del, og jeg opplever det mer som vårt prosjekt når han er med, og forhåpentligvis går det hele opp for han litt mer desto mer han får med seg.
Jeg har vel ikke blitt spurt om vold hverken denne gang eller forrige gang enda jeg hadde noen timer alene forrige gang også (på grunn av covid). Heldigvis er ikke det noe problem her hos oss. Frem til covid-nedstenging var han med på det som var av kontroller om det passa med kalenderen hans.Mannen min har vært med på annenhver jordmortime, ingen av legetimene og hver UL. Han prioriterer UL (jeg får flere), og ift. jordmor blir han med hvis det passer. Jordmor sa det er greit at jeg hvertfall hadde én time alene (de spør jo alle om det er noe vold ogsånn), ellers var det bare hyggelig om han var med.
Første time er myyye snakking og «bli kjent», helt ærlig er det null grunn til å ha med mannen på den timenAh, så flott med tråd om dette! Skulle akkurat til å spørre selv. Jeg er i uke 17+6 nå, og har enda ikke vært hos jordmor. Ser her at mange har time allerede ved uke 6 og 7. Første time for meg er ikke før senere i desember, og er veldig usikker på hva jeg (vi?) egentlig skal snakke om. Og hva samboer liksom skal gjøre på timen? Sitte og se på? Han er ikke akkurat av den pratsomme typen.
Jeg skjønner!Første time er myyye snakking og «bli kjent», helt ærlig er det null grunn til å ha med mannen på den timen
Hilsen sniken
Man skal ofte ha de gjennom svangerskap, men mange av de kommunale jobber ikke på sykehusetJeg skjønner!
Personlig tenker jeg det kanskje lønner seg å ha han med likevel, ettersom vi er førstegangsforeldre, kan absolutt 0 om barseltid, fødsel, amming, og forventinger. Også vi er begge nysgjerrige personer, så det kan oppleves som veldig trygt å ha en god og trygg jordmor å prate med. Han blir nok ikke med på absolutt alle kontrollene, men den første er sikkert bare like greit.
Er det nå slik at den jordmora man får tildelt er den som man skal ha gjennom hele svangerskapet, og i tillegg være med på fødselen og ta i mot barnet?