Dodge vil jo bruke enormt med drivstoff så den hadde jeg bare glemt med en gang.
Vi har hatt både A6 og V70.
Begge to var veldig gode biler, men jeg ville uansett valgt tdi utgaven uansett hvem jeg hadde valgt, de sies å være mere holdbare og bruker mindre drivstoff itillegg til at de er motorsterke (det sier iallefall min svoger som jobber på Møller)
Nå vet jeg ikke hvordan det er med de nyeste årsmodellene men rundt 97-98-99-00 så brukte de faktisk samme motorene i a6 og v70, bare at de ble merket med Volvo og Audi, så sånn sett er det ingen forskjell.
Skal du kjøpe a6 så IKKE kjøp tip tronic girkassa (eller hvordan det skrives) fordi den ryker veldig lett i forhold til de andre. Og turboen på A6 2,5tdi ryker rundt 200 000 km og rundt samme km begynner kammene å bli slitt. Så min svogers anbefaling (han er her nå derfor jeg plutselig kunne så mye om Audi[8D]) er å enten kjøpe en A6 2,5tdi som ikke har gått så langt og selge den før det nærmer seg 200 000 km, eller kjøpe en 1,9tdi i steden for som er mere holdbar generelt.
På vår V70 som var en 00 mod sleit vi veldig med Ac'en og glødepluggene (ikke sikkert det er noen vanlig feil altså)
Personlig syns jeg A6'en kanskje er litt penere å se på, men tror i grunn det er litt hipp som happ om man velger A6 eller V70, vi var veldig fornøyd med begge våres[:D]