Salami

Denne har jeg lett etter i to svangerskap og ikke funnet!! Håper jeg finner denne gangeb:hilarious:
 
Tenker ikke så mye over hva jeg spiser egentlig.. Prøver å holde meg litt borte fra spekemat og oster, men hvis det akkurat er åpnet kan jeg spise noen få biter av det.
Samme her, forige svangerskap fikk jeg cravings på salami så da holdt jeg meg ikke unna.. Men har en frisk gutt☺️ har vært syndig og spist nå å men hiver ikke innpå en hell pakke om dagen. Å legen sa at det er mengden der er snakk om☺️
 
Samme her, forige svangerskap fikk jeg cravings på salami så da holdt jeg meg ikke unna.. Men har en frisk gutt☺️ har vært syndig og spist nå å men hiver ikke innpå en hell pakke om dagen. Å legen sa at det er mengden der er snakk om☺️

Dette stemmer vel ikke helt. Hjelper ikke å spise bare én salamiskive, om akkurat den skiven har toxoplasmaparasitten? Bedre føre var tenker jeg. Spiser spekeskinkepizza og ostesmørbrød dersom trangen blir for stor. Skal klare meg uten noen få måneder av livet :p
 
Skal prøve den om jeg finner den! Har ikke Meny her i nord :dontknow
Om du har navnet så kan du spørre om det er mulig for din butikk å bestille det inn. Jobber i matbutikk så vet at det av og til er mulig. Bare pass på at du spør en som vet hvordan det gjøres, eventuelt butikksjfen. Slike ting går litt lett i glemmeboken dersom du spør den som sitter i kassen.
 
Elsker salami til vanlig, men av alle ting har jeg faktisk 0% lyst på det akkurat nå :hilarious: så det er jo praktisk da. Hadde konstant lyst på salami i forrige svangerskap.
Kommer til å kjøpe den kokte grillstadsalamien om jeg får lyst på det igjen, eller ostesmørbrød.
Siden farene ved å spise en salami smed potensiell toxo eller listeria er at babyen kan dø i magen før man rekker å gjøre noe, vil jeg ikke ta sjansen :eek: synes liksom ikke maten smaker når det er risken.

Når det gjelder brie og det opplegget der, spiste jeg pizza med brie og blåmuggost før jeg visste at jeg var gravid. Det var varmebehandlet og helt trygt sånn sett - men fy f... Så vondt det smakte :hilarious: synes ikke det er sånn megagodt til vanlig, men nå var det bare fælt. Så de vellagrede ostene lever jeg veldig godt uten :joyful:
 
Men leste i en graviditetsapp at salami er Ok dersom den fryses i 3 døgn, det tar knekken på toxoplasma iallfall! Hva tenker dere om det?

Og hva om man tar blodprøve og finner ut at man er immun/har vært smittet tidligere med toxo, er det liksom ikke farlig å få i seg bakterien da eller?
 
Men leste i en graviditetsapp at salami er Ok dersom den fryses i 3 døgn, det tar knekken på toxoplasma iallfall! Hva tenker dere om det?

Og hva om man tar blodprøve og finner ut at man er immun/har vært smittet tidligere med toxo, er det liksom ikke farlig å få i seg bakterien da eller?

Nedfrysing vil ikke drepe Listeria, så det er dessverre ikke en god løsning.
 
Back
Topp