Salami?

Fridam

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Marshmallows 2022
Er det farlig å spise salami når man er gravid? Har så syykt lyst på big bite med salami og ost.. Det er det eneste jeg har lyst på i dag :p

Salamien blir varmebehandlet i ovnen, så det går fint :)

Å, salami:p Elevene mine på skolen har ofte brødskive med salami - det frister så mye at jeg blir sprø av å være i nærheten:p Varmebehandlet skal vel gå greit. Jeg har mest lyst på rett på skiva;)

Spiser mye ostesmørbrød med salami eller pizza med pepperoniAlltid veldig lysten på salami under graviditet tydeligvis.

På matportalen.no er d god oversikt hva de annbefaler og ikke :)

Jeg og holder på å bli gal, lyst på salami, fårepølse og spekeskinke hveeeer dag!

Jeg spiser salami :) Der har aldri vært påvist disse to farlige bakteriene i norsk salami, og gilde (nortura's podukter) annsees som trygg. Sålenge pakker ikke har ligget åpen lenge i kjøleskapet, og den er godt innenfor holdbarhetsdato. Jeg skjønner skepsisen til salami og forstår de som ikke spiser det, men det ligger nok en del hysteri bak det og.. ;)

Jeg spiser salami så det står etter :-) ringte legekontoret først og de sa jeg trygt kunne spise det,men holde meg unna spekeskinke å slikt :)

*poff* Sletter meg fra forumlivet :)

Last edited by a moderator:
Godt å vite at det er flere :) jeg kjøpte meg den big biten, og det vaaar så godt :D

Back
Topp