Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei teit spørsmål kanskje, men lurer på om dere spiser salami/ kjøtt pålegg? Jeg spiste her for dagen litt, men ble usikker om det kan være skadelig....
Varmebehandlet pålegg er trygt så lenge det spises innen holdbarhet.Da æ va gravid fikk æ forbud mot ALT kjøttpålegg, ikke nøye kor det kom fra sålenge det ikke va stekt eller kokt ordentlig, sku man IKKE spis det. Ikke nøye om det e gilde eller eiÆ ville hørt på legen/gynekologen. Bedre førevar <3
Spiser gilde sin salami. Det er helt trygt.
Varmebehandlet pålegg er trygt så lenge det spises innen holdbarhet.
Matportalen.no er fint å sjekke om man lurer på noe. Det er også de rådene hs forholder seg til her ihvertfall![]()
Kjøttpålegget er da gjerne Varmebehandlet. Det som var poengetJa æ sa vel ikke noe om varmebehandla mat da ??? Før det e æ fult klar over e ikke dom
Æ snakka om kjøttpålegg og salami rett fra hylla.
Jo det er helt trygt å spiseDet e ikke heilt trygdt, spør legen din evt gynekologen din så får du rette svaret. E ikke bra, du gambla når du gjør det
Skal være greit å spise alt pålegg som er kokt eller vært fryst!
De sa det da jeg spurte dem direkteGilde kan si hva de vil. Men ingen steder på deres nettsider står det at spekematen deres har vært varmebehandlet så det er trygt for listeria. Det står kun om frysing og toxoplasmose.
Folk får ta sine egne valg. Men jeg tar ingen sjanser med mitt ufødte barn. Gleeeeder meg nå til fødsel og salami på skiva som første måltid etterpå.![]()