Salami og cottage cheese

Mom2be

Betatt av forumet
Husker en del fra forrige gang, men hvordan er det med salami? Kan vi spise det? Og hva med cottage cheese? Har sååå craving på cottage cheese, men ikke turt å spise det enda.
 
Ok, da fortsetter jeg å droppe salamien og hiver meg over cottage cheesen:p
 
Jeg har også så vanvittig lyst på cottage cheese, men turte ikke kjøpe i går ;)
 
Bare husk å spise cottage cheese og andre sånne melkeprodukter godt innenfor holdbarhetsdatoen. Det kan fort bli sånn litt mugg på toppen av cottage cheesen når den er litt gammel, og det er et herlig miljø for bakterier.

Salami er rått kjøtt ja, så det kan vi ikke spise uten å varmebehandle det først.
 
Hva med mozarella-ost? Da tenker jeg på den ferske varianten som ligger i "lake" (hvis det skulle være noen forskjell).
 
Hva med mozarella-ost? Da tenker jeg på den ferske varianten som ligger i "lake" (hvis det skulle være noen forskjell).
Dette lurer jeg og på, eeelsker capresesalat! :p
 
Mozarella går vel under myke oster vil jeg tro? Å det skal vi ikke spise... men jeg er ingen ekspert!
 
Er det ikke noe med hvorvidt denne pasteurisert eller ikke eller noe slikt? Husker jammen ikke.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Bare husk å spise cottage cheese og andre sånne melkeprodukter godt innenfor holdbarhetsdatoen. Det kan fort bli sånn litt mugg på toppen av cottage cheesen når den er litt gammel, og det er et herlig miljø for bakterier.

Salami er rått kjøtt ja, så det kan vi ikke spise uten å varmebehandle det først.
Jeg har hørt vi kan spise det godt innafor holdbarhetsdatoen og med nylig åpnet pakke.. Jeg spiste trønderfår en gang forrige uke siden jeg leste det.. Har ikke gjort det siden da, for jeg kjente det ble litt for modig for meg,,,
 
Oi, jeg har ikke tenkt på mozarella :S Men har brukt det på pizza da, så da er det vel greit? :p
 
Jeg kom plutselig på en liten ting, hva med salami i toast.... blir den stekt nok da?
 
Jeg kom plutselig på en liten ting, hva med salami i toast.... blir den stekt nok da?
Jeg laget toast med salami, men da kommenterte i alle fall min bedre halvdel at det nok ikke ble varmt nok?
Men det er kun han jeg har å basere svaret mitt på, så jeg vet i grunnen ikke :)
 
Pasteurisert mozzarella er Helt innafor :)
 
Alt som er pasteurisert kan spises:) når det gjelder salami sleit min beste venninde... Hun elsket det, men spiste det ikke. Men i slutten av svangerskapet fikk hun vite at salami er helt ok:) ivertfall norsk salami:)

Gutt sept 2010 prøver på nr 2:)
Pp3
 
Pasteurisert mozzarella er Helt innafor :)
Jeg skjønner det, men vil det si den "vanlige" mozarellaen som er i en liten blå innpakning med "lake"? Har ingen tilgjengelig som jeg kan sjekke på om det står pasteurisert eller ikke!
 
Jeg skjønner det, men vil det si den "vanlige" mozarellaen som er i en liten blå innpakning med "lake"? Har ingen tilgjengelig som jeg kan sjekke på om det står pasteurisert eller ikke!

Ja jeg er ganske sikker på at den er pausturisert. Det er nesten ingen norske meierivarer som ikke er pateurisert.
 
Jeg har hørt vi kan spise det godt innafor holdbarhetsdatoen og med nylig åpnet pakke.. Jeg spiste trønderfår en gang forrige uke siden jeg leste det.. Har ikke gjort det siden da, for jeg kjente det ble litt for modig for meg,,,

Jeg vet at du vet dette nå, men må nesten ha svart så det står i denne tråden om noen andre kommer innom.

Det med holdbarhet og nyåpnet pakke gjelder alle pålegg, fisk, kjøtt osv. Det er det generelle rådet, men produktene som inneholder rått kjøtt skal vi ikke spise i det hele tatt. Så for de hjelper det ikke at produktet er ferskt. Derimot f.eks. kokt skinke, som er kokt og ikke rått kan vi spise fra fersk, nyåpnet pakke.

Her er de oppdaterte offisielle kostrådene for gravide:

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/



*Taster på app på mobilen*
 
Back
Topp