Søvnrutiner

Åh, det forstår eg godt at dette er utrolig slitsomt. Jenta har det ofte i den siste og på natta, håper ikkje det blir en vane nå. Me ska prøve nå å kutte ned dagsøvn. Det er sikkert "igjen en sånn en periode" men allikevel - slitsomt!

Nattlys? Kanskje det kunne hjelpe?
Det skal jeg prøve! Hvor kjøpte du din?
 
Nei egentlig ikke. Hun sover alltid i sengen sin, men når hun har stått opp på natten så gråter hun når jeg legger henne i sin seng, så må ha hun i min så hun skal være stille og evt sove, men da orker jeg ikke å legge henne tilbake i sin seng. Altså så ender hun opp i min seng uansett..
Høres veldig ut som min datter dette, særlig nå i det siste :p
Jeg gjør forresten samme sak, tar over i vår seng fordi jeg ikke orker å henge over senga (vondt i ryggen)
 
Høres veldig ut som min datter dette, særlig nå i det siste :p
Jeg gjør forresten samme sak, tar over i vår seng fordi jeg ikke orker å henge over senga (vondt i ryggen)
Jaa, jeg orker heller ikke spess når mannen ofte er borte.. vil ikke ødelegge ryggen :/
 
Jaa, jeg orker heller ikke spess når mannen ofte er borte.. vil ikke ødelegge ryggen :/

Aah flere som tenker som meg :D nå ble jeg faktisk litt lettet. Man får jo drit vondt i ryggen av å henge over senga.
Meeen nå har vi skaffet oss en krakk, så skal prøve å sitte ved siden av nå.
 
Aah flere som tenker som meg :D nå ble jeg faktisk litt lettet. Man får jo drit vondt i ryggen av å henge over senga.
Meeen nå har vi skaffet oss en krakk, så skal prøve å sitte ved siden av nå.

Jeg har prøvd å legge henne i egen seng først, men jeg må alltid bysse ( det er også vondt for ryggen) henne i søvn i min seng før jeg legger henne i sin egen .. og i løpet av natta så står hun opp igjen og vil i min seng.. er nesten ikke noe vits å legge henne i senga si egentlig :/
Hvordan gjør du det?
 
Jeg har prøvd å legge henne i egen seng først, men jeg må alltid bysse ( det er også vondt for ryggen) henne i søvn i min seng før jeg legger henne i sin egen .. og i løpet av natta så står hun opp igjen og vil i min seng.. er nesten ikke noe vits å legge henne i senga si egentlig :/
Hvordan gjør du det?

Her så må jeg henge over senga og stryke henne i håret eller stryke henne på nesa. Noen ganger sovner hun etter 10 min, mens andre ganger kan det ta 30 min. Stort sett så legger jeg henne bare i vår seng for da slipper jeg å henge over senga, men planen er sove i egen seng, så nå skal jeg prøve å sitte ved siden av senga hennes mens jeg stryker henne i håret. Kanskje det blir litt mindre belastning på ryggen :)
 
Vi følger de faste rutinene for dagsoving (samme som på barnehagen) og legging hver dag. Han har 1 dupp på 1,5-2 t, fra ca kl 11.00. Før han begynte i barnehagen sov han dupp i sengen sin også på dagtid, men etter at han fra barnehagestart ble vant med å dagsove i vogna, er det bare det som funker nå. Har en vogn stående på verandaen. Vi prøver også å følge de samme tidene for måltider og stell som på barnehagen: Etter at han har spist lunsj og fått tørr bleie, blir han påkledt og lagt i vogna for å sove. Da vet han hva som skal skje, og det er aldri noen protest. Er ikke sikkert det funker for alle, men jeg har klokketro på faste rutiner. Det kan jo også ta litt tid å kjøre inn rutinene, men kanskje verdt et forsøk?
 
Vi følger de faste rutinene for dagsoving (samme som på barnehagen) og legging hver dag. Han har 1 dupp på 1,5-2 t, fra ca kl 11.00. Før han begynte i barnehagen sov han dupp i sengen sin også på dagtid, men etter at han fra barnehagestart ble vant med å dagsove i vogna, er det bare det som funker nå. Har en vogn stående på verandaen. Vi prøver også å følge de samme tidene for måltider og stell som på barnehagen: Etter at han har spist lunsj og fått tørr bleie, blir han påkledt og lagt i vogna for å sove. Da vet han hva som skal skje, og det er aldri noen protest. Er ikke sikkert det funker for alle, men jeg har klokketro på faste rutiner. Det kan jo også ta litt tid å kjøre inn rutinene, men kanskje verdt et forsøk?

Hæ? men gjør du dette når han skal legge seg på kvelden også? med vogn?
 
Neida, bare dagduppen. Jeg mente at vi også har faste rutiner for legging på kvelden; samme tidspunkt hver dag.
Åja! skjønner :) problemet hos meg er at når hun sovner kl 20 så står hun opp 4 igjen og tar 2-3 timer før hun legger seg igjen.. holdt på slik i 2 mnd, så nå orker jeg ikke mer og legger henne 21.. men ofte så sover hun bare ikke før kl er 22-22.30!! :(
 
Åja! skjønner :) problemet hos meg er at når hun sovner kl 20 så står hun opp 4 igjen og tar 2-3 timer før hun legger seg igjen.. holdt på slik i 2 mnd, så nå orker jeg ikke mer og legger henne 21.. men ofte så sover hun bare ikke før kl er 22-22.30!! :(
Huff, det høres veldig slitsomt ut! Har du prøvd å legge henne enda tidligere, i 19-tiden f.eks? Har hørt at noen har hatt positiv effekt av det. Ellers er det vel dessverre noen som sliter med å sovne og sove natten igjennom..
 
Back
Topp