Søvnmangel...

Jeg sov ikke mesteparten av svangerskapet pga diverse plager, og klarte allikevel å holde ut med over 65 timer i fødsel. ;)
En mager trøst, men jeg lover deg at du klarer det!

Prøv å hvile når enn du kan, om det så er midt på dagen.
Du går ikke glipp av noe, og det er en god forberedelse til babyen kommer, da natt og dag ikke er begreper man bruker de første månedene. ;)

Prøv å sette deg i en god stol med puter rundt deg, og se om det er lettere å sove der.
Kast ut partneren fra senga om du må, luft godt, og drikk nok i løpet av dagen.

Lykke til med innspurten! ;)

Jeg sov ikke mesteparten av svangerskapet pga diverse plager, og klarte allikevel å holde ut med over 65 timer i fødsel. ;)
En mager trøst, men jeg lover deg at du klarer det!

Prøv å hvile når enn du kan, om det så er midt på dagen.
Du går ikke glipp av noe, og det er en god forberedelse til babyen kommer, da natt og dag ikke er begreper man bruker de første månedene. ;)

Prøv å sette deg i en god stol med puter rundt deg, og se om det er lettere å sove der.
Kast ut partneren fra senga om du må, luft godt, og drikk nok i løpet av dagen.

Lykke til med innspurten! ;)

Tusen takk! :)
Godt å høre!! Da skal nok jeg åsså klare å finne frem krefter til fødselen :) Her har jeg fått lovnad om igangsetting seinest i uke 38 pga. et tungt svangetskap, så kan jo ende opp med en veldig lang fødsel...

Godt å høre!! Da skal nok jeg åsså klare å finne frem krefter til fødselen :) Her har jeg fått lovnad om igangsetting seinest i uke 38 pga. et tungt svangetskap, så kan jo ende opp med en veldig lang fødsel...

Jeg fikk Misodel (brukes under igangsetting i stedet for piller), og da skjedde ting veldig fort i forhold til før jeg fikk den.
Jeg brukte over to døgn på to cm på egenhånd..
Med Misodel, gikk det adskillig fortere, og kroppen tok over da den falt ut, og gjorde jobben sin. :)

Prøv å tenke på igangsetting som noe positivt, en måte å få enda tettere oppfølging, og kanskje følelsen av litt mer kontroll?

Dette går så fint så, du er laget for dette! ;)

Akkurat nå blir jeg veldig misunnelig på alle som blir lovet igangsetting før termin. Da har man et konkret "lys i tunnelen".
Absolutt kjipt med tungt svangerskap, men nå er det snart over og den lille bylten kan plasseres i armene deres <3

Akkurat nå blir jeg veldig misunnelig på alle som blir lovet igangsetting før termin. Da har man et konkret "lys i tunnelen".
Absolutt kjipt med tungt svangerskap, men nå er det snart over og den lille bylten kan plasseres i armene deres <3

Jeg skulle mye heller hatt et strålende svangerskap og gått til termin/evt overtid, enn hva jeg har gått igjennom til nå!!
Men nå er jeg snart i mål, og jeg kjenner jeg blir mer og mer glad for hver dag som går :D

Jeg skulle mye heller hatt et strålende svangerskap og gått til termin/evt overtid, enn hva jeg har gått igjennom til nå!!
Men nå er jeg snart i mål, og jeg kjenner jeg blir mer og mer glad for hver dag som går :D
Skjønner jeg godt! Jeg velger heller overtid og å føle meg bra, som jeg stort sett gjør. Enn å skulle kaste opp og/eller ha alvorlige smerter hele svangerskapet.

Halsbrann, uvelhet, bekkensmerter gjør at jeg nå sitter foran tv'en, kl 4 på natta! Er så lei av at uansett hva jeg spiser så kommer halsbrannen. Noe trigger det mer, for eks hvitt brød eller pizza! Og det har jeg spist i kveld. Og gaviscon hjelper bare litt... Sukk...
Og bekkensmertene er ganske ille. Har riktignok holdt på mye i dag med husvask og handling og pynting til påske... Og straffes nå. Det er så ille at de ti første skrittene så svikter venstrebeinet liksom... Men når jeg går meg varm så går det bedre. Men må innrømme at det bekymrer litt.
Enda tre uker til termin...

Halsbrann, uvelhet, bekkensmerter gjør at jeg nå sitter foran tv'en, kl 4 på natta! Er så lei av at uansett hva jeg spiser så kommer halsbrannen. Noe trigger det mer, for eks hvitt brød eller pizza! Og det har jeg spist i kveld. Og gaviscon hjelper bare litt... Sukk...
Og bekkensmertene er ganske ille. Har riktignok holdt på mye i dag med husvask og handling og pynting til påske... Og straffes nå. Det er så ille at de ti første skrittene så svikter venstrebeinet liksom... Men når jeg går meg varm så går det bedre. Men må innrømme at det bekymrer litt.
Da er vi ganske like. Jeg satt første del av natta i stresslessen. Jeg aner ikke hva jeg har spist i går som var så ille, men jeg spydde til slutt magesyre, til tross for max dose reduflux. Bekkenet er konstant jævler, i går måtte jeg ha krykker på butikken, og har masse sterke kynnere. Har litt over 3 uker til termin. Stakkars familien min:-(

Bekkenet mitt er ganske likt og var sånn med førstemann. Bare pass på å ikke overanstreng deg etter fødsel og lytt til kroppen når du er i aktivitet. Jeg brukte 4-6 uker på å kunne gå lengre turer med eldstemann og har ikke slitt med bekkenet før jeg ble gravid igjen. Korte turer i behagelig tempo i begynnelsen er anbefalt :)

Jeg må ta 15-20 ml Gaviscon for at det skal lindre... Syns også det hjelper litt å følge kostråd, men beibien tar jo så stor plass nå at magesekken sikkert er skvisa helt opp i halsen :-)

Da er vi ganske like. Jeg satt første del av natta i stresslessen. Jeg aner ikke hva jeg har spist i går som var så ille, men jeg spydde til slutt magesyre, til tross for max dose reduflux. Bekkenet er konstant jævler, i går måtte jeg ha krykker på butikken, og har masse sterke kynnere. Har litt over 3 uker til termin. Stakkars familien min:-(
Er reduflux bedre enn gaviscon? Da må det kjøpes inn asap!
Jeg er førstegangs og har kun mannen å ta hensyn til. Så han må nok ta mer hensyn til meg enn omvendt. men synes det er litt kjedelig at det har blitt så vondt på kort tid. Føler liksom at det for inntil tre uker siden har gått lett, men så kom det litt kastende over meg nå. Nå føler jeg meg veldig gravid!! Jeg håper smertene mildnes litt med en roligere dag i dag. Er vel lov å håpe? siden jeg er såpass voksen, 41, og har høy bmi, blir jeg godt passet på. Skal til ny vekstkontroll i morgen og må jo passe på å nevne smertene da.

Bekkenet mitt er ganske likt og var sånn med førstemann. Bare pass på å ikke overanstreng deg etter fødsel og lytt til kroppen når du er i aktivitet. Jeg brukte 4-6 uker på å kunne gå lengre turer med eldstemann og har ikke slitt med bekkenet før jeg ble gravid igjen. Korte turer i behagelig tempo i begynnelsen er anbefalt :)
Takk for gode tips! Skal roe betraktelig ned. Gårsdagen var nok veldig i overkant av hva jeg burde gjøre og jeg håper en roligere dag i dag gir effekt.

Etter en tur på apoteket har jeg funnet Galieve. Det har samme effekt som gaviscon, dvs at det legger seg som et lokk over mageinnholdet slik at det ikke kommer opp. I tillegg virker det syrenøytraliserende!!! Så det som evt skulle finne veien opp blir mer nøytralt. Kun prøvd én natt, ok resultat så langt!! Må også legge til at jeg nå to kvelder på rad ikke har spist noe særlig etter 19 og det bidrar nok også en del!!
Ellers er det fortsatt fri flyt på natta i motsetning til skvetting på dagtid. Men veldig godt å få tømt blæra!!
Var til vekstkontroll i går på sykehuset og bærer på en plugg på 3,6 kg ca, 2,5 uker før termin!! Så vi får nok en liten rugg, når den til slutt vil ut!!! Ingen snakk om igangsetting, kun ny kontroll to dager etter termin, termin er 9.4. Men legen trodde nok vi ville møtes før det, på fødeavdelingen.
Ellers blir søvnen også avbrutt av... Sikling! Er det andre som har enorm spyttproduksjon om dagen??? Her er hele puta våt jevnlig. Flaut og kjipt og nok dn ting som stjeler søvn... Hmfr!!

Jeg må noen ganger snu puta i løpet av natta pga sikling ha-ha. Er tett i nesa så ligger vel og gaper fælt :-)

Back
Topp