Søvnmangel...

Har hatt problemer med å sove hele svangerskapet egentlig... Men har benyttet anledningen til å sove litt på formiddagen når jeg kan det og slappe godt av når jeg har muligheten... Ikke så mange andre tips å komme med egentlig... Her har årsaken vært hyppige doturer, og vondt å ligge pga bekkenløsning... I det siste har også magen vært med på å bidra til at det er vanskeli å finne en god liggestilling :p men blitt vant til det også så går utrolig greit...

Jeg sover ganske godt :p

Men jeg må ha iskaldt soverom, ellers er jeg så innmari svett, ei fast pute til å ha mellom beina og ei mykere pute til å ha under magen/lene meg mot. Slik kan jeg ligge delvis lent over i mageleie og det avlaster både rygg og bekken. Sovner som regel på ei side, går på do midt på natten, snur side etterpå og sover til 06.30.

Virker som om kroppen min vet at den snart må klare seg på mindre søvn, for jeg behøver bare å sove fra 23.30-06.30 for å være uthvilt, og da klarer jeg meg gjennom hele dagen. :)

Har hatt viduet åpent fra jeg ble gravid, men jeg føler fortsatt at jeg ikke får det kaldt nok på natten. For meg blir det bare mer tull, når jeg har ordnet med pute mellom beina og bak ryggen... men jeg snur meg hvert 5 min når jeg sliter med å sovne :-P

Har hatt problemer med å sove hele svangerskapet egentlig... Men har benyttet anledningen til å sove litt på formiddagen når jeg kan det og slappe godt av når jeg har muligheten... Ikke så mange andre tips å komme med egentlig... Her har årsaken vært hyppige doturer, og vondt å ligge pga bekkenløsning... I det siste har også magen vært med på å bidra til at det er vanskeli å finne en god liggestilling :p men blitt vant til det også så går utrolig greit...

For meg hjelper det mye på å bare få slappet av på sofaen på dagtid :) men det er veldig sjedent jeg klarer å sovne :/

Mitt beste råd er å sove på dagen hvis du har mulighet til det. Jeg sliter av og til med å få sove på natten og da hjelper det masse å få sovet 1-3 timer på morgenen når mann og barn har reist. Det har også vært veldig viktig for bekkenet, for jeg har klart å snu en dårlig dag til en noe bedre dag. Det er ikke like viktig nå lenger, for det gjør vondt uansett hvor mye eller lite jeg gjør i løpet av dagen, men jeg sover nå likevel på dagen og tenker at ekstra søvn er pluss nå som det snart nærmer seg (27 dager til termin).

Blir for det meste å hvile seg på sofaen på dagtid, men er vanskelig å finne gode liggestillinger der også :-P
Godt det nærmer seg nå, klarer snart ikke å vente! :)

For meg hjelper det mye på å bare få slappet av på sofaen på dagtid :) men det er veldig sjedent jeg klarer å sovne :/

Ja sover ikke så mye på sofaen jeg heller, men hjelper på å bare få slappe av litt også... Men vi har ingen små fra før så her kan jeg ligge litt i senga utover morgenen og formiddagen før jeg står opp... Selv om ikke det alltid er helt greit heller, for stivner sånn i hoftene av å ligge...

En natt i ny og ne sover jeg bedre enn andre netter :) men er vandt med dogåing på natta fra før så det forstyrrer ikke min søvn særlig mye, værre med leggkramper, halsbrann og bekkensmerter. Fortsatt er natta den beste tiden på døgnet for min del, så jeg skal ikke klage :D

Det kjennes som jeg er oppe og og tisser hver time om natta, til slutt halvveis om natta begynner det å bli "tomt i blæra", men da er jeg jaggu tørst! Så da er det på'n igjen :-)
I tillegg så er det tørrhoste og snyting, pluss må opp og spise til slutt, samt vår sønn sover jo veldig dårlig pluss har fått feber, og min mann sover derfor dårlig, siden han nå tar det meste av nettene med sønnen. Nesten mer action i huset om natta enn om dagen hi hi.

Jeg prøver å ligge litt igjen utpå formiddagen så snart jeg klarer å ligge horisontalt igjen, kroppen må liksom opp i 6 tida, da er prinsessen på erten helt mørbanket i hofter og rygg.

Tross svært fragmentert og lite søvn, er jeg utrolig nok ikke avhengig av kaffe for å komme meg gjennom dagen. Så på et eller annet vis, går det greit for kroppen med denne merkelige rutinen/ døgnrytmen :-)

En natt i ny og ne sover jeg bedre enn andre netter :) men er vandt med dogåing på natta fra før så det forstyrrer ikke min søvn særlig mye, værre med leggkramper, halsbrann og bekkensmerter. Fortsatt er natta den beste tiden på døgnet for min del, så jeg skal ikke klage :D

Så bra du får litt søvn i hvertfall! :)
Her er det nesten sånn at jeg gruer meg til natten, fordi jeg vet at jeg ligger våken mesteparten av tiden...

Det kjennes som jeg er oppe og og tisser hver time om natta, til slutt halvveis om natta begynner det å bli "tomt i blæra", men da er jeg jaggu tørst! Så da er det på'n igjen :)
I tillegg så er det tørrhoste og snyting, pluss må opp og spise til slutt, samt vår sønn sover jo veldig dårlig pluss har fått feber, og min mann sover derfor dårlig, siden han nå tar det meste av nettene med sønnen. Nesten mer action i huset om natta enn om dagen hi hi.

Jeg prøver å ligge litt igjen utpå formiddagen så snart jeg klarer å ligge horisontalt igjen, kroppen må liksom opp i 6 tida, da er prinsessen på erten helt mørbanket i hofter og rygg.

Tross svært fragmentert og lite søvn, er jeg utrolig nok ikke avhengig av kaffe for å komme meg gjennom dagen. Så på et eller annet vis, går det greit for kroppen med denne merkelige rutinen/ døgnrytmen :)

Huff det høres slitsomt ut! Jeg venter første barnet, så trenger ikke å ta så masse hensyn til andre. Kan sove akkurat når jeg føler for det :)

Huff det høres slitsomt ut! Jeg venter første barnet, så trenger ikke å ta så masse hensyn til andre. Kan sove akkurat når jeg føler for det :)
Så deilig, sånn var det for meg også første gangen, jeg hadde da et svangerskap med lite plager, jobbet helt fram til start perm og var ganske mobil og sosial. Denne gangen er alt stikk motsatt hi hi.

Kos deg :-)

Så deilig, sånn var det for meg også første gangen, er "lett" svangerskap, jobbet helt fram til start perm og var ganske mobil og sosial. Denne gangen er alt stikk motsatt hi hi.
Jeg har ikke vært så heldig ellers... har hatt et langt å tungt svangerskap, å har vært sykemeldt fra dag 1 :/ Men alt kommer til å være verdt det når lillefrøkna kommer!<3

Det kjennes som jeg er oppe og og tisser hver time om natta, til slutt halvveis om natta begynner det å bli "tomt i blæra", men da er jeg jaggu tørst! Så da er det på'n igjen :-)

Tross svært fragmentert og lite søvn, er jeg utrolig nok ikke avhengig av kaffe for å komme meg gjennom dagen. Så på et eller annet vis, går det greit for kroppen med denne merkelige rutinen/ døgnrytmen :-)
Jeg må også opp seinest 07 for da verker det i rygg og bekken. Så merkelig for ellers på dagen er det horisontal som gjelder når jeg får vondt noe sted.

Jeg har ikke vært så heldig ellers... har hatt et langt å tungt svangerskap, å har vært sykemeldt fra dag 1 :/ Men alt kommer til å være verdt det når lillefrøkna kommer!<3
Ja nå har du vært dyktig og ruge i lang tid, snart kommer premien :-)

Jeg var innom helsestasjon i dag og så noen ferske beibier, sååå søte :-)

Ja nå har du vært dyktig og ruge i lang tid, snart kommer premien :-)

Jeg var innom helsestasjon i dag og så noen ferske beibier, sååå søte :-)
Helsestasjonen ja, den delen av babytiden hadde jeg glemt. Elsket å gå på kontroller der jeg, kanskje litt rar jeg da men. :)

Har hatt viduet åpent fra jeg ble gravid, men jeg føler fortsatt at jeg ikke får det kaldt nok på natten. For meg blir det bare mer tull, når jeg har ordnet med pute mellom beina og bak ryggen... men jeg snur meg hvert 5 min når jeg sliter med å sovne :-P
Nei da er man like langt. :p er veldig styrene å snu seg med putelasset, så er glad jeg sover så lenge før jeg må snu.

Føler meg som en hamburger som må flippes frem og tilbake gjennom hele natta, nesten helt umulig å løfte seg frem og tilbake hele tiden, men må jo, uutholdelig med samme stilling. Helt støl noen steder...

Jag e ju stup trøtt. Hade treng massa søvn nå før å ladda batterierna før fødsel men nei då lite søvn her Pga sykdom på oss alla. Kænns som det er ny runda nu. Er så trøtt å sliten. Skjønner ikkje hur eg ska klara føda

Jag e ju stup trøtt. Hade treng massa søvn nå før å ladda batterierna før fødsel men nei då lite søvn her Pga sykdom på oss alla. Kænns som det er ny runda nu. Er så trøtt å sliten. Skjønner ikkje hur eg ska klara føda

Tror vi har uante krefter når det kommer til fødsel! :) Men man skulle gjerne ha fått ladet batteriene litt før det setter igang!!

Back
Topp