Søvnmangel...

Vårbaby<3

Flørter med forumet
Har hatt et stort håp om at jeg nå i de siste ukene før fødsel skulle klare å få sove litt ordentlig på natten!!! Men den gang ei.. jeg syns d e helt umulig å finne gode liggestillinger, i tillegg til at nattesvette er blitt er stort problem :/

Noen andre som sliter/har slitt med søvnen, og som har noen gode tips?

Off ja... Kramper i legger og lår. Tissatrengt på nettene og sliter med å komme meg opp av senga pga bekkenløsning og har i tillegg en 3åring som våkner hver natt og legger seg i vår seng og har fryktelig mye på hjertet, og nekter og gå tilbake i sin egen seng, så mye overtalelse må til :p så møkk lei! 41dager igjen :p

Off ja... Kramper i legger og lår. Tissatrengt på nettene og sliter med å komme meg opp av senga pga bekkenløsning og har i tillegg en 3åring som våkner hver natt og legger seg i vår seng og har fryktelig mye på hjertet, og nekter og gå tilbake i sin egen seng, så mye overtalelse må til :p så møkk lei! 41dager igjen :p

Hehe huff, det skal ikke være lett!! Føler jeg akkurat har sovnet idet jeg må opp på do igjen, så blir en evig runddans på natten:-P

Har ikke sovet gjennom en hel natt siden før jeg ble gravid, så dårlig med tips her i gården :p Opp å tisse, halsbrann, hendene mine verker og sovner osv, så det skal ikke være enkelt :p

Har ikke sovet gjennom en hel natt siden før jeg ble gravid, så dårlig med tips her i gården :p Opp å tisse, halsbrann, hendene mine verker og sovner osv, så det skal ikke være enkelt :p

Ikke for å være frekk... men d e godt å høre at vi er flere som er i samme båt :-P Her hadde jeg store forventninger om å få sovet meg litt opp før fødsel, men det ser veldig dårlig stelt ut

Flere netter jeg rett og slett ikke får sove og må ta frem telefonen for å bli trøtt igjen. Men samtidig er jeg på en måte glad for at kroppen forbereder seg her også, gjør ikke overgangen fra søvn til ikke-søvn så innmari brå. Forskjellen blir ikke stor om jeg sitter oppe med henne eller mobilen liksom ;)

Flere netter jeg rett og slett ikke får sove og må ta frem telefonen for å bli trøtt igjen. Men samtidig er jeg på en måte glad for at kroppen forbereder seg her også, gjør ikke overgangen fra søvn til ikke-søvn så innmari brå. Forskjellen blir ikke stor om jeg sitter oppe med henne eller mobilen liksom ;)

Det har du rett i :) Men kjenner at søvnmangelen begynner å slite på både kroppen å humøret. Men bare 39 dager igjen til termin:D

Er ikkje lett og sove med denna magen.. Og hver gang eg sovner så har eg drit vondt i ryggen når eg vokner uansett stilling.. Og det er ofte eg vokner og må såklart alltid tisse :p men eg prøver og kvile på sofaen litt. Da kan eg ligge på siden med støtte i ryggen og pute mellom knærne. Det er ikkje godt og såve i mangen timer på sofaen. Men det hjelper med ein kvil på dag tid :) da blir eg ikkje like avhengi av nattesøvnen heller.

Er ikkje lett og sove med denna magen.. Og hver gang eg sovner så har eg drit vondt i ryggen når eg vokner uansett stilling.. Og det er ofte eg vokner og må såklart alltid tisse :p men eg prøver og kvile på sofaen litt. Da kan eg ligge på siden med støtte i ryggen og pute mellom knærne. Det er ikkje godt og såve i mangen timer på sofaen. Men det hjelper med ein kvil på dag tid :) da blir eg ikkje like avhengi av nattesøvnen heller.

Det skal bli godt å få graviditeten overstått! :) Men blir nok ikke så mye mer søvn av det :-P Men slipper i hverfall den store å tunge magen!! :)
Prøver selv å hvile meg litt på sofaen i løpet av dagen, men sliter like mye me å sovne da også....

Ikke for å være frekk... men d e godt å høre at vi er flere som er i samme båt :p Her hadde jeg store forventninger om å få sovet meg litt opp før fødsel, men det ser veldig dårlig stelt ut

Hehe, eneste trøsten min er at vi heldigvis er flere :p Ja det hadde vært noe, men tror ikke det er håp om en hel natts god søvn før man er ferdig med amming, og da kommer det vel plutselig en baby til eller noe sånt, såå om noen år kanskje ;) Haha

Hehe, eneste trøsten min er at vi heldigvis er flere :p Ja det hadde vært noe, men tror ikke det er håp om en hel natts god søvn før man er ferdig med amming, og da kommer det vel plutselig en baby til eller noe sånt, såå om noen år kanskje ;) Haha

Hehe er lov å håpe! :) Men høres mer realistisk ut med at vi får ta igjen søvnen om noen år :-P

Jeg sover ganske godt :p

Men jeg må ha iskaldt soverom, ellers er jeg så innmari svett, ei fast pute til å ha mellom beina og ei mykere pute til å ha under magen/lene meg mot. Slik kan jeg ligge delvis lent over i mageleie og det avlaster både rygg og bekken. Sovner som regel på ei side, går på do midt på natten, snur side etterpå og sover til 06.30.

Virker som om kroppen min vet at den snart må klare seg på mindre søvn, for jeg behøver bare å sove fra 23.30-06.30 for å være uthvilt, og da klarer jeg meg gjennom hele dagen. :)

Her hjalp det ikke på nattesøvnen at vi var ferdig med amming, hun var nesten 3 før hun begynte å sove fast gjennom natta uten å drømme eller noe...og så ble jeg gravid på nytt. :p Men gull at hun iallfall startsett sover natta gjennom nå når vi får nr 2 :)

Mitt beste råd er å sove på dagen hvis du har mulighet til det. Jeg sliter av og til med å få sove på natten og da hjelper det masse å få sovet 1-3 timer på morgenen når mann og barn har reist. Det har også vært veldig viktig for bekkenet, for jeg har klart å snu en dårlig dag til en noe bedre dag. Det er ikke like viktig nå lenger, for det gjør vondt uansett hvor mye eller lite jeg gjør i løpet av dagen, men jeg sover nå likevel på dagen og tenker at ekstra søvn er pluss nå som det snart nærmer seg (27 dager til termin).

Her hjalp det ikke på nattesøvnen at vi var ferdig med amming, hun var nesten 3 før hun begynte å sove fast gjennom natta uten å drømme eller noe...og så ble jeg gravid på nytt. :p Men gull at hun iallfall startsett sover natta gjennom nå når vi får nr 2 :)

Hehehe, ja det er noe sånt jeg ser for meg :p Goodbye nattesøvn liksom :p

Back
Topp