Søvnhjelp???

Sulsan

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Noen som har vært i kontakt med søvnspesialist/kontakt eller lignende, via helsestasjonen??
Vi sliter med søvnen på kvelden, våkner etter en time og full gass til vi legger oss... Klarer ikke sovne selv, ammer om natten osv..

Har sett litt på nettet, privat, men det er så dyrt...
Stavangerområdet..

Vi er tilbudt hjelp. Men vil prøve å se hvordan det går med mannen i permisjon først..

Noen som har vært i kontakt med søvnspesialist/kontakt eller lignende, via helsestasjonen??
Vi sliter med søvnen på kvelden, våkner etter en time og full gass til vi legger oss... Klarer ikke sovne selv, ammer om natten osv..

Har sett litt på nettet, privat, men det er så dyrt...
Stavangerområdet..
Vi har slitt med søvn dag og natt vi.men da han ble 10 mnd nå så skjedde det noe.sover både dag og kveld.er lov å håpe.håper bare denne trenden varer.etter søvnproblemer og kviling Max 30 min på dag om gangen og 4 mnd med kolikk snudde det endelig.håper det ordner seg for dere.vet alt om hvor slitsomt det er.har dessverre ikke noen gode råd men gir deg kanskje et lite håp om at det kan bli endringer.

Vi har slitt med søvn dag og natt vi.men da han ble 10 mnd nå så skjedde det noe.sover både dag og kveld.er lov å håpe.håper bare denne trenden varer.etter søvnproblemer og kviling Max 30 min på dag om gangen og 4 mnd med kolikk snudde det endelig.håper det ordner seg for dere.vet alt om hvor slitsomt det er.har dessverre ikke noen gode råd men gir deg kanskje et lite håp om at det kan bli endringer.

Så herlig å lese det du skriver!!!! Et lite håp 10 mnd er en magisk grense her og!

Takk for oppmuntrende ord!
Jenta mi har passert 10 mnd, men jeg fortsetter å håpe...
Det eneste som er positivt er at hun har begynt å sove hele kvelden, ca en gang på 14 dager...

Vi har også en stort problem med soving, hun har nå våknet 6 ganger fra jeg la henne kl 18.30 og hun har kun sovet 2 lurer på tilsammen 2 timer på dagtid.

Hun pleier å sove til ca 22.30-23.30 så er det melk og sover da til 3-5 tiden. Har da veldig lett søvn frem til 6..... Sliiitsomt!!!

Så jeg forstår deg godt! Vi trenger også hjelp.

Vår utfordring er at mini plutselig ikke "trenger søvn". Speed på kvelden og sover 8-9timer på natta. 2-3time på dagen fordelt på 1 eller 2 hviler. Så de siste to ukene har hun bestemt seg for å værr våken 2-3 timer lengre enn hun gjorde før i løpet av et døgn.Startet med en sykdomsperiode, men nå har det blitt et vedvarende "problem". Vil ikke sove på kvelden er stort sett d som er probleme. Før sovnet hun ca 19. Nå er d ca 22... Utslitt av å prøve å snu trenden!! Nå kapitulere jeg snart og vurderer å bare holde henne oppe til 22 før jeg forsøker... Vet d sannsynligvis ikke er bra, Mn... Tips???

Vår utfordring er at mini plutselig ikke "trenger søvn". Speed på kvelden og sover 8-9timer på natta. 2-3time på dagen fordelt på 1 eller 2 hviler. Så de siste to ukene har hun bestemt seg for å værr våken 2-3 timer lengre enn hun gjorde før i løpet av et døgn.Startet med en sykdomsperiode, men nå har det blitt et vedvarende "problem". Vil ikke sove på kvelden er stort sett d som er probleme. Før sovnet hun ca 19. Nå er d ca 22... Utslitt av å prøve å snu trenden!! Nå kapitulere jeg snart og vurderer å bare holde henne oppe til 22 før jeg forsøker... Vet d sannsynligvis ikke er bra, Mn... Tips???

Holde henne oppe til 22, og gradvis forskyve leggetiden med 10 min hver kveld?

Skal prøve på det ifra imorgen pinsehelgen ble langt ifra helt a4
Vi kutter ut den andre hvilen på dagtid for å få tidligere kveld hvis det har forskøvet seg. Eller rett og slett vekker ham. Kommer fort i riktig rutine igjen hos oss da..

Følte jeg hadde prøvd alt. Inatt sov hun 11timer hun trenger tydeligvis bare 1 time på dagen eller 12 timer i døgnet. Noen fler som Har så lite søvn på de?!

Følte jeg hadde prøvd alt. Inatt sov hun 11timer hun trenger tydeligvis bare 1 time på dagen eller 12 timer i døgnet. Noen fler som Har så lite søvn på de?!
Jeg synes ikke det var lite søvn. ;)

Nei, bare de i barselgruppa her som sover 12 timer på natta i tillegg til 3 timer om dagen. Det er liksom "normalen".så derfor jeg opplever det som lite
Gutten min sover 10 - 10,5 time om natta og 2-3 timer på dagen. Skulle veldig gjerne fått han til å sove minst en time lenger, men han har tydeligvis en innvendig vekkerklokke stilt inn på klokka 05 :-P

Nei, bare de i barselgruppa her som sover 12 timer på natta i tillegg til 3 timer om dagen. Det er liksom "normalen".så derfor jeg opplever det som lite

Min gutt sover stort sett 11-12 timer om natta, og det var en lang periode han ikke sov mer en max 1 time på dagen. Men det snudde når han nærmet seg året ;-)

Back
Topp