Søvn

Lilja92

Betatt av forumet
Hei dere :happy: Jeg er en person som alltid sover sykt godt og 8-10 timer hver natt. Vet det er vanlig med trøtthet i graviditet, men er det flere som våkner gry tidlig av seg selv uansett når de legger seg dagen før? Jeg har ikke sjangs til å sove lenger enn 08.00 uansett om jeg legger meg sent, tidlig, om jeg gjør mye dagen før eller lite dagen før. Er dette tilfeldig eller er det mulig at det er en del av det å være gravid?

Hver morgen så våkner jeg mellom kl.4 og kl.6 og må på do og da sovner jeg ikke igjen,våkner jeg før kl.4 så klarer jeg å sovne igjen. Litt slitsomt da jeg blir trøtt på dagen, det går nå som jeg er sykemeldt men håper det gir seg snart for oss begge to snart

Jeg slet med insomnia spesielt i 1. og 2. trimester sist. Nå har jeg en 9 mnders som passer på at jeg ikke sover lenger enn 2-4t i strekk - ingen unntak. Kan ikke huske sist jeg fikk lenger enn 6t sammenhengende og det skjedde for et par uker siden hvor jeg var oppe hele natta også tok hannen over 07.30 hvorpå jeg sov til ca. 16 :wacky:

Hei dere :happy: Jeg er en person som alltid sover sykt godt og 8-10 timer hver natt. Vet det er vanlig med trøtthet i graviditet, men er det flere som våkner gry tidlig av seg selv uansett når de legger seg dagen før? Jeg har ikke sjangs til å sove lenger enn 08.00 uansett om jeg legger meg sent, tidlig, om jeg gjør mye dagen før eller lite dagen før. Er dette tilfeldig eller er det mulig at det er en del av det å være gravid?
Jeg har det likt! Ikke at jeg sover 8-10 timer hver natt :hilarious:, men jeg våkner tidlig selv om jeg er kjempetrøtt, og får ikke sove igjen. Våkner typisk mellom 4 og 5, og ligger å venter på at 2-åringen skal komme inn kl 06.

Jeg hadde det slik da jeg var gravid med første barnet også. Denne gangen begynte det 7dpo. Var faktisk ett av tegnene som fikk meg til å virkelig tro jeg var gravid før testene ble positive :happy:

Jeg har det likt! Ikke at jeg sover 8-10 timer hver natt :hilarious:, men jeg våkner tidlig selv om jeg er kjempetrøtt, og får ikke sove igjen. Våkner typisk mellom 4 og 5, og ligger å venter på at 2-åringen skal komme inn kl 06.

Jeg hadde det slik da jeg var gravid med første barnet også. Denne gangen begynte det 7dpo. Var faktisk ett av tegnene som fikk meg til å virkelig tro jeg var gravid før testene ble positive
Jeg slet med insomnia spesielt i 1. og 2. trimester sist. Nå har jeg en 9 mnders som passer på at jeg ikke sover lenger enn 2-4t i strekk - ingen unntak. Kan ikke huske sist jeg fikk lenger enn 6t sammenhengende og det skjedde for et par uker siden hvor jeg var oppe hele natta også tok hannen over 07.30 hvorpå jeg sov til ca. 16 :wacky:
Hver morgen så våkner jeg mellom kl.4 og kl.6 og må på do og da sovner jeg ikke igjen,våkner jeg før kl.4 så klarer jeg å sovne igjen. Litt slitsomt da jeg blir trøtt på dagen, det går nå som jeg er sykemeldt men håper det gir seg snart for oss begge to snart
Godt å høre at jeg ikke er alene da! Men høres ut som om dere har det hakket værre med 04 om natten:dead: Følte jeg sto opp tidligo_O

Har en 1 åring som passer på at jeg ikke sover hele natten :depressed: våkner støtt. Men nå sliter jeg med å sovne igjen etter jeg har vært oppe med han...maks slitsomt :smiley-angry017 så i dag trues han over på 1 nap om dagen i håp om at det hjelper. Han sov hele natten i flere mnd, men sluttet plutselig med det

Samme her og :dead: Den siste uken har jeg våknet mellom kl. 5 og 6 av megselv, får ikke sove igjen etterpå.. Er helt knust og utslitt når kvelden kommer

Samme her og :dead: Den siste uken har jeg våknet mellom kl. 5 og 6 av megselv, får ikke sove igjen etterpå.. Er helt knust og utslitt når kvelden kommer
Sniker fra juli. Hadde det likt i starten, ca fra uke 3+5 - 6+4. Nå er jeg 7+5 og det har gått over :)

Jeg har det helt likt, klarer ikke sove lengre enn kl 6.30, og våkner mye på nettene hvor jeg bruker lang tid på å sovne. Jeg jobber mye kveldsvakter så er litt stress da jeg ikke alltid kan legge meg tidlig.

Nå har jeg to barn fra før hvor det ene fremdeles våkner og skal ha pupp til alle døgnets tider, men jeg sover mye dårligere som gravid. Våkner på natten/tidlig om morgenen og får ikke sove mer (selv om mannen tar barna).

Synd flere sliter med det samme, men samtidig godt å lese at det er normalt. Jeg har tenkt at dårlig søvn ikke er bra for fosteret og vært bekymret ettersom jeg føler jeg ikke får restituert. Det er sikkert ikke sunt med lite søvn heller, heh, men tydeligvis er det så vanlig at det ikke gjør noe. Det blir babyer av det selv om mor sover oppstykket og lite. :cat:

Jeg sover egentlig mye, men føler meg aldri uthvilt. Kan sove alt fra 6-10 timer og like trøtt uansett :smiley-bounce022

Jeg har det helt likt, klarer ikke sove lengre enn kl 6.30, og våkner mye på nettene hvor jeg bruker lang tid på å sovne. Jeg jobber mye kveldsvakter så er litt stress da jeg ikke alltid kan legge meg tidlig.
Jeg også! Våkner hver natt (mellom 2 og 4) og kan bli liggende i 1-2 timer. Lys våken. Er nok ganske gira i kropp og hue :)

Nå har jeg også begynt å våkne to timer før jeg egentlig trenger å stå opp. Lysvåken og tissetrengt.

Sover dere ennda dårlig? Her sier garminklokka mi dårlig søvnkvalitet hver natt og føler meg aldri uthvilt. Andre som har det sånn?

Sover dere ennda dårlig? Her sier garminklokka mi dårlig søvnkvalitet hver natt og føler meg aldri uthvilt. Andre som har det sånn?
Ja sover utrolig dårlig, våkner flere ganger og må på do, drømmer masse og føler meg ikke uthvilt om morgenen. Sover 2-3 timer midt på dagen i tillegg.

Ja sover utrolig dårlig, våkner flere ganger og må på do, drømmer masse og føler meg ikke uthvilt om morgenen. Sover 2-3 timer midt på dagen i tillegg.
Godt å høre jeg ikke er den eneste, prøver å sove litt på dagtid jeg og, men ikke alltid jeg får det til

Sov 9 timer og 45 min i snitt i desember, 10 timer og et kvarter i snitt i januar, og så langt 9 timer og 10 min i snitt i februar. Ca 85-86 søvnscore mot normalt 88-90. Men søvnscoren gjenspeiler sjelden hvor uthvilt jeg føler meg. Er oppe og tisser 2-5 ganger hver natt, men har alt av lys av og øynene nesten igjen, så sovner fort igjen. Syns jeg sover mye bedre med sånn bbhugme-pute enn før jeg fikk den. Sliter med å sove på dagtid, burde sikkert det, for kjenner jo ofte jeg er trøtt og sliten.

Sover så som så, oppe noen ganger å tisser, bruker litt tid på å sovne igjen. Drømmer også masse, veldig irriterende, så noe god søvn blir det ikke. Garmin klokken pleier å si rundt 70 i sleepscore, men kan være nedi 40 på bodybatteri :-/

Back
Topp