Søvn!

*Babyglede*

Andre møte med forumet
Gutten vår har aldri sovet mye. På dagen har han helt siden fødselen kun sovet korte lurer på ca. 30 min. Frem til han var 2 mnd. sov han 2-3 timer i strekk på natta. Meeen, etter det begynte han å våkne hele tiden. Han sover fra ca. 19 til 6.30, men i løpet av de timene er han våken rundt 12 ganger. Dette har pågått i et halvt år nå, og jeg begynner å bli veldig, veldig sliten! Har du noe tips til hva jeg kan gjøre for å få han til å sove lengre perioder?
 
Hva har dere prøvd da? Hvordan spiser han? Mye fast føde? Prøv avokado før leggetid. Noen sier det gir bedre søvn.
 
Hva har dere prøvd da? Hvordan spiser han? Mye fast føde? Prøv avokado før leggetid. Noen sier det gir bedre søvn.
Han får fortsatt pupp som hovednæring, men spiser 2 måltider om dagen. Han får grøt til kvelds. Vi prøvde avokado for en tid tilbake, men han likte det ikke. Jeg kan jo prøve det igjen nå. Jeg prøver gjerne det som prøves kan

Ellers har vi vel ikke prøvd så veldig mye. Vi la han på eget rom for noen måneder siden i håp om at det skulle hjelpe, men det gav ingen bedring. Vi har prøvd å holde han oppe lenger på kvelden for å se om det hjalp å slite han ut, men det ble bare verre. Han sover en halvtime 3-4 ganger på dagen, så jeg tror heller ikke det er dagsøvnen som blir for mye.
 
I feel you. Min er også sånn. Han sover veldig dårlig på natt, er mer våken og gråter mere enn han sover. Nettene er et mareritt og bensin jeg har starta på jobb igjen, kjenner jeg enda mere på hvor utslitt, sliten og lei jeg er. Sovner han på puppen når han legger seg? Min gjør det, men når hs hørte deg, mente hun jeg burde stoppe tvert. Hun mente at om han lærte seg å sovne selv, ville han sove bedre. Kanskje det er verdt er forsøk?
 
I feel you. Min er også sånn. Han sover veldig dårlig på natt, er mer våken og gråter mere enn han sover. Nettene er et mareritt og bensin jeg har starta på jobb igjen, kjenner jeg enda mere på hvor utslitt, sliten og lei jeg er. Sovner han på puppen når han legger seg? Min gjør det, men når hs hørte deg, mente hun jeg burde stoppe tvert. Hun mente at om han lærte seg å sovne selv, ville han sove bedre. Kanskje det er verdt er forsøk?
Det er på en måte en lettelse når det er morgen ja, for da er nattens kamp over, men samtidig verker kroppen etter mer hvile.

Jeg pleier å legge han i egen seng på kvelden, men jeg må sitte ved siden av senga og enten ta han på kinnet eller la han holde hånda mi for at han skal sovne. Jeg har prøvd å trekke meg unna senga, men da setter han seg opp, hyler og stirrer meg i senk. Leggingen kan fort ta en times tid, så det hender jeg tyr til puppen når tålmodigheten min er slutt. Men jeg tar med meg tipset ditt, og skal øve mer på at han sovner av seg selv. Takk!
 
Jeg tror ikke det er noe galt i å la de sovne på puppen. De vil tidsnok lære å finne søvnen selv. Mi sover godt de dagene ho har hatt gode dupper på dagtid og fått nok mat.
 
Lar han selv sovne på puppen, orker ikke ta opp kampen med å sovne enda. Men man bli jo hjelpesløs når leggingen kan ta 3 timer. Han kan da finne på å sove 1-2 timer før det er pån igjen med byssing og bæring i 2-4 timer. Merker tålmodigheten begynner å ta slutt når vi he holdt på sånn i over 8 måneder.

Legger til rette for at hver dag er lik ifht når han sover dupper, når han får mat og kveldsstellet tas på lik måte hver kveld, men det dunker tydeligvis ikke :/
 
Jeg ville lett ammet babyen i søvn og gjennom natten. Alt for å få sovet, altså..
 
Back
Topp