Søvn..

LilleGull1517

Forumet er livet
Junibarna 2015
Sommerfuglene 2017
Er det bare jeg som sliter med å sove på barsel etter fødselen? Selv om jeg får avlastning for nurket klarer jeg ikke finne roen. Vet ikke om det er adrenalin, masse tanker om den nye tilværelsen, savn etter mannen min.. Kanskje også litt sjokk etter en veldig skummel fødsel? Men selv om jeg ikke er deprimert på noen måte, faller jeg ikke i søvn her på sykehuset.

Håper kanskje det er hvertfall en der ute som kjenner seg igjen og kan si at det går bedre etter hvert.. Dette tar litt på etter nesten 2 døgn i fødsel.

Det blir bedre, lover:) du har masse adrenalin i kroppen og masse stoffer som skilles ut som gjør at du "skal" være våken endel pga mating... Hold ut og gled deg til tiden hjemme:) gratulerer foresten:):)

Hadde det slik jeg også på barsel :-) de passet ho ett par timer så jeg skulle få sove også, men våknet ofte da og. Sovnet godt natta etter vi kom hjem, både jeg og mini ;-)

Kjenner meg veldig igjen. Var helt våken og fikk bare ikke sove. Savnet mannen og tenkte på fødsel og redd for hva som ville skje om jeg sovnet fra bebis. Det som holdt meg såvidt flytende var at de passet henne et par timer hver natt, klarte å sove litt bedre uten baby i rommet. Pluss at mannen passet baby en time i ny og ne på dagtid og jeg stappet øreplugger i og forsvant fra verden litt. Men det blir bedre! Mye mye lettere å få sove hjemme.

Jeg fikk heller ikke sove noe særlig eller godt, men på dagen etter å ha stelt og kledd på meg selv og baby, redd opp sengen og lagt mett baby i sengen så hadde jeg en deilig lur oppå senga

Tror jeg sov en time første natta, og to timer hver de to neste. Så kom jeg hjem, og mannen tok ansvar for lille og så sov jeg bortimot ett døgn i strekk bare avbrutt av at lille skulle ha mat :) Så det blir bedre!

Jeg sov også veldig dårlig, om jeg i det hele tatt fikk til å sove.. Første natten klarte jeg ikke, for jeg måtte se og kjenne etter om ungen pustet heeeele tiden. Jeg var også veldig spent, redd, mye adrenalin, bekymringer, bråk fra nabodama i samme rom, samboer som ikke fikk være der.. Ja, alt ble veldig slitsomt og jeg fant aldri roen. Ble litt bedre da jeg fikk flytte over til pasienthotellet med baby og samboer den tredje natten:)

Ellers har jeg sovet dårlig de 2 første ukene.. Kjenner at adrenalinet fortsatt sitter i meg, og jeg har ikke klart å finne roen. Mye bekymringer, og ligger bare å venter på at baby skal begynne å skrike/grynte og trenger sin mor. Men, håper og tror at dette blir bedre etter hvert som vi blir bedre kjent og jeg litt mer trygg på meg selv :)

Sover veldig dårlig på sykehus.. Er en grunn til at jeg nektet sove der mer enn "nødvendig" før ungen ble født og kun til føllingen var tatt etterpå ;)

Ble litt dårlig me søvn på sykehuset, dro derfor hjem etter ei natt. Skal da sies at jeg bor et steinkast fra sykehuset :-)
Sov kjempegodt, både jeg og bevis da vi kom hjem ;))

Har kun vært en natt på barsel ( med første, og da sov jeg ikke mye. Sover og slapper best av hjemme jeg

Hadde det helt likt på sykehuset, begge gangene. Sov kanskje 6 timer totalt på to døgn. Selv om jeg hadde mye smerter, tror jeg faktisk at adrenalinet stod for mye av uroen/problemet med å falle i søvn. I tillegg måtte jeg ta smertestillende hver 6. Time, og var redd for å sovne i fra det, samt at jeg delte rom, og det kom inn folk hele tiden, så det ble mye bedre når vi kom hjem. Du kommer nok også til å se at det går bedre veldig snart :)

Sover generelt dårlig på sykehus, men blir lite/ingen søvn på barsel. Nå når jeg fikk frøkna var det litt annerledes, siden hun lå på nyfødt intensiv og jeg på barsel, så tenkte mer på henne enn å sove.. Lå fire netter på barsel og ei natt hjemme før vi fikk familierom på NI.. Der sov jeg overraskende godt.. :)

Godt å høre jeg ikke er alene. Bråk fra nabodama kan jeg også skrive under på, huff... Jeg ble også stresset en del med ammingen, vi måtte gi tillegg hver 3. time fordi han var så stor. Nå er vi første dag hjemme, ammingen går supert og jeg vil tro søvnen løsner mer og mer for hver dag. Får fortsatt ikke sovet så mye eller dyp søvn, men jeg stresser ikke med det. Jeg får heldigvis mye hjelp av mannen og min mor :)

Sniker fra juli ;) hadde det akkurat på samme måte etter begge fødslene. Sov ikke på nesten 2 døgn. Det blir bedre hjemme :)

Mye bedre allerede! Nyter nurket :D

Er det bare jeg som sliter med å sove på barsel etter fødselen? Selv om jeg får avlastning for nurket klarer jeg ikke finne roen. Vet ikke om det er adrenalin, masse tanker om den nye tilværelsen, savn etter mannen min.. Kanskje også litt sjokk etter en veldig skummel fødsel? Men selv om jeg ikke er deprimert på noen måte, faller jeg ikke i søvn her på sykehuset.

Håper kanskje det er hvertfall en der ute som kjenner seg igjen og kan si at det går bedre etter hvert.. Dette tar litt på etter nesten 2 døgn i fødsel.

Huff stakkars! Kjenner meg igjen. Selv om det er mager trøst nå når kroppen trenger hvile og hode er slitent. Men det blir bedre ! Jeg lover :) Snart er det lillegull som holder deg våken, ikke tanker og gira kropp! Er grusomt å ikke få sove når man ønsker, men du har mye å fordøye, og hodet er nok ikke helt klart. Kroppen blir jo også ganske gira. Jeg reiste hjem etter et døgn denne gangen, for sov ekstremt lite første natta, og slapper bedre av hjemme. Håper du får deg litt søvn nå, men ellers er det ikke lenge til i alle fall. Klem til deg fra en liten krok på sørlandet

Back
Topp