Søvn

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Får følelsen av ag hjemme hos oss er vi ganske heldige. Vi har fått et barn med godt sovehjerte.

I går la vi henne 2230, og hun sov til 0630. Fikk litt mat og sover enda. I går stod vi opp like før 1030..

Vi rekker jo ingen barselaktiviterer for alt begynner kl 10-11.

Hun har sovet slik siden hun ble født.

Andre som har babyer med godt sovehjerte?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lillebror har også godt sovehjerte selv om han spiser på natta. Han blir sint og overtrøtt på kvelden derfor tar vi på pysj, spiser og legger han i kurven sin på soverommet vår mellom 19 og 20. Da sover han frem til cirka 07.00 avbrutt av cirla 3 matinger. Verken han eller jeg er særlig våken under matingene, men han kommer stort sett over i senga vår ut på natta og sover videre der for jeg har ikke sjans til å holde meg våken når det ammes på natt. Så står vi opp når storebror våkner cirka klokka 7. På dagtid kunne jeg ønske meg litt flere rutiner. Men han sover rundt 3-4 ganger og den ene duppen er oftest 3-4 timer. De andre er kortere. Prøver å time det sånn at han er stort sett våken mellom 17 og 19. Da er han klar for senga klokka 19.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Oi.. vi har langt unna det kan du si. Lillemor har mye vondt i magen pga luft, så hun må bysses i søvn på natten og da sovner jeg også, også sover vi sammen sånn (blæ, hun har ikke sovet i senga si enda!). Sover godt på natta da med 1-2 matinger, og har 2-3 hviler i løpet av dagen, en ganske lang og noen korte. På kvelden småsover hun litt innimellom..
 
Vi samsover, så vet egentlig ikke hvor ofte hun spiser om natten. Men er stort sett ganske uthvilt da jeg våkner, så da er jeg fornøyd :) i helgene kan hun sove lenge om morgenen, men på hverdager så må vi opp alle sammen siden de eldste våkner og trenger frokost, stell og skal følges i bhg.... Men husker godt at jeg hadde problemer med å rekke barselaktiviteter med førstemann. Da var jo huset rolig og vi sov gjerne til mellom ti og elleve :)
 
Om han er våken så gir jeg ham mat når jeg legger meg, vanligvis rundt elleve. Så kan han sove alt fra 3-6 timer før han vil ha mat, så sovner han igjen etterpå. Vi har altså vanligvis 2-3 matinger iløpet av natta.
Rundt 6-8 kommer han ofte over i vår seng, spørs litt når han våkner og hvor lett han sovner/ikke sovner igjen. Samboer vekker meg når han drar på jobb i nitida. Da slumrer jeg og lillegutt litt til, så prøver vi å være oppe slik at vi begge er stelt og fått ordna oss frokost før god morgen norge klokka ti ;)
Han sover en del utover formiddagen, har litt varierende våkenperioder på dagen, men er gjerne mye/lenge våken på ettermiddagen. Også dupper han litt innimellom utover kvelden, pleier å stelle ham i 8-9tida, så legger vi ham i senga si når/om han ser ut til å sovne, slik at han skal få litt fred og ro :)
 
Hun sovner rundt 9, sover til mellom 3&5, kommer opp i senga mi for å få mat. Da sovner vi stort sett begge to :p Klarer jeg å holde meg våken legger jeg henne tilbake i senga så sover hun til mellom 7&9 kan godt små slumre litt vist hun får komme oppi igjen til meg :) sover i 2-3 timer midt på dagen stort sett. En del luft smerter her også, så det hender at søvnen på dagen blir litt oppstykket av det. Men sover veldig bra om natta, så vi er begge uthvilt og glade når vi står opp <3
 
Føler vi har det ganske greit vi også. Anna kan være litt urolig på kvelden, men det er jo normalt. Natta for henne starter mellom 20 og 22 en gang. Da kan hun sove fem timer i strekk før hun skal ha mat. Nå etter påske har hun bare våknet en gang på natta mellom midnatt og 07.
Hun våkner i 6-7 tiden om morgenen, og da ammer jeg henne og så kan hun sove til 9-9.30 ca. Så er hun våken en time før hun sovner igjen.
Hvis vi går på trilletur kan hun sove 2-3 timer i strekk midt på dagen. Det er egentlig sjelden at hun er våken mer enn en time av gangen.

Hvis jeg skal på noen aktiviteter på dagen, tar jeg bare å kler på henne mens hun sover og legger henne i vogna. Da sover hun videre:) Hun er veldig grei å ha med å gjøre sånn sett.
 
Her sovner han mellom 19:30-21 og får mat 3 ganger før vi står opp ca kl 07:30. Når jeg ammer så smådupper jeg, hehe:)


Mh
 
Skifter dere bleie om natta? Jeg må det, for bleia blir så full at jeg er redd for at det skal renne over! Lurer på om jeg skulle kjøpt nr 3 bleier så det er plass til mer.
 
Jeg gjør det stort sett når han våkner i 23 tida, forda har jeg stort sett ikke lagt meg. Og igjen senere hvis det er bæsj. Bleia blir super full her også. Kanskje prøve nr. 3 ja. De er fra 4kg?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Skifter i 3-4 tiden. For da er vi alikevel oppe og spiser, å så blir han roligere med tørr bleie.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vekker henne ikke for å skifte nei, skiftet selvsagt om hun skulle våkne :)




Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg gir mat to ganger i løpet av natta, og da skifter jeg bleie i samme slengen. Hadde ho sovet natta gjennom, så hadde nok jeg sovet natta gjennom også, så da hadde det blitt dårlig med bleieskift på noen timer!
 
Vi sliter en del med søvn. Natta går veldig bra, da sover hun godt og våkner bare et par ganger for mat. Dagtid går greit siden jeg vanligvis går en tur midt på dagen så hun får sove en to-tre timer. Men om jeg ikke tar den turen blir det mye vugging med vogna. Hun har gjerne en lenger og en kortere dupp på dagen. Men etter kl 17 er det bare problemer. Hun nekter å sove, er urolig og overtrøtt. Slik holder hun på til rundt kl 22-23 da jeg etter mye jobb klarer å få henne til å sovne med pupp eller byssing. Da har vi prøvd alt, uten hell. Vi prøvde til og med å kjøre en tur. Kveldene sliter oss ut, og jeg føler at storesøster får altfor lite oppmerksomhet. Hele dagen min går til å få henne til å sove egentlig. Vi skal til helsesøster i dag, så håper på noen gode råd. Kan ikke huske at storesøster var så vanskelig å få til å sove.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lurer på hvordan de plutselig vet forskjell på dag og natt jeg. Leste at nydødte ikke vet forskjellen. Men nå gjør hun det.
Hun sover jo masse på dagen, men aldri mer enn to timer i strekk. Mens på natta kan hun sove fem timer i strekk.
Blir så facinert over utviklingen:)
 
Lurer på hvordan de plutselig vet forskjell på dag og natt jeg. Leste at nydødte ikke vet forskjellen. Men nå gjør hun det.
Hun sover jo masse på dagen, men aldri mer enn to timer i strekk. Mens på natta kan hun sove fem timer i strekk.
Blir så facinert over utviklingen:)

Samme her, her sov hun 8t om natta, og sover toppen 3t sammenhengende på dagtid...(og noen økter på 1t til 20min).


Sent from my iPad using BV Forum
 
Inatt har hun sovet 12 timer og bare våkna en gang! Blir neste bekymra for at hun sover så lenge uten å bli sulten. Og jeg får jo så melkespreng!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi sliter en del med søvn. Natta går veldig bra, da sover hun godt og våkner bare et par ganger for mat. Dagtid går greit siden jeg vanligvis går en tur midt på dagen så hun får sove en to-tre timer. Men om jeg ikke tar den turen blir det mye vugging med vogna. Hun har gjerne en lenger og en kortere dupp på dagen. Men etter kl 17 er det bare problemer. Hun nekter å sove, er urolig og overtrøtt. Slik holder hun på til rundt kl 22-23 da jeg etter mye jobb klarer å få henne til å sovne med pupp eller byssing. Da har vi prøvd alt, uten hell. Vi prøvde til og med å kjøre en tur. Kveldene sliter oss ut, og jeg føler at storesøster får altfor lite oppmerksomhet. Hele dagen min går til å få henne til å sove egentlig. Vi skal til helsesøster i dag, så håper på noen gode råd. Kan ikke huske at storesøster var så vanskelig å få til å sove.


Sent from my iPhone using BV Forum

Fikk selv et tips med å svøpe barnet i et pledd, slik at barnet skal klare å finne roen... Skal prøve det på min. Han har en dårlig periode fra 21-24....


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mini har sovet fra 21:30 til 6:30 uten pupp i dag! Sover normalt bare 5 timer etter mating, au melkespreng!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg la henne kl 22 i går, sov til 07, fikk litt mat og sover igjen nå. Helt fantastisk!

Spreng har jeg så si aldri opplevd...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp