Søvn - når samboer sover ekstremt tungt

Luijulibaby19

Andre møte med forumet
Flere som har menn som sover ekstremt tungt? Hva gjør dere?

Kjenner det er slitsomt allerede og baby er 12 dager gammel.

Samboer våkner ikke av baby på nettene på noen som helst måte . Når jeg trenger at samboer tar baby, må jeg vekke han og jeg får så vidt liv i han.

Er jo ikke hans feil heller at han sover så tungt, men dette er slitsomt
I tillegg når det er samboer som har ansvar på morgenen feks så våkner han ikke av Lillegutt som kaver i sengen og lager masse lyd. Dette stresser meg litt, for da «kan» jo ikke jeg gå fra dem når mann og baby sover .

Jeg stresser jo sånn med redselen for at baby trenger noe og samboer ikke våkner....

Råd? Tips?

Helt ærlig, og dette hjelper nok ikke på, men dette var en av grunnene til at det ble slutt mellom meg og mannen. Han ble jo bedre etterhvert. Men du må rett og slett bare sparke han ut av senga. Og sjekknom babycall på full styrke kan funke..

Helt ærlig, og dette hjelper nok ikke på, men dette var en av grunnene til at det ble slutt mellom meg og mannen. Han ble jo bedre etterhvert. Men du må rett og slett bare sparke han ut av senga. Og sjekknom babycall på full styrke kan funke..

Uff da, det var jo leit.
Min mann ønsker jo å våkne/hjelpe til, bare at han sover ekstreeeemt tungt.... frustrerende

Her er det bare meg som står opp med baby. Kjenner at jeg gidder ikke å stresse med å vekke mannen. Litt lettere for meg å stå opp si jeg ammer da.

Kan være det blir lettere etterhvert når baby blir eldre og tydeligere? Vekket og mannen ved behov i starten, men var bare lettere å stå opp selv her og. Men vi kvinner får jo hjelp av hormoner både til å våkne og sovne igjen.

Kan være det blir lettere etterhvert når baby blir eldre og tydeligere? Vekket og mannen ved behov i starten, men var bare lettere å stå opp selv her og. Men vi kvinner får jo hjelp av hormoner både til å våkne og sovne igjen.

Det kan helt sikkert tenkes :) håper det!
Lillegull gråter jo ikke, han bare grynter og kaver. Så, høye lyder lager han ikke enda. Men ja, vi kvinner er jo fulle i hormoner og våkner ekstremt lett gjør i hvertfall jeg .

Kan hende at siden underbevisstheten hans vet at du er der, er det ikke så farlig om han ikke står opp. Kanskje prøve å virkelig bli enige og klare på at imorgen så MÅ han stå opp, og at du skal holde deg unna, f.eks ta deg en dusj, gå deg en tur.

Samboer sover ekstremt tungt og våkner ikke med mindre han blir dytta ut av senga. Så jeg må alltid Vekke han for å ta lillegutt. Noen bare er sånn

Tenker at noen bare er sånn, men også at mange legger seg for sent og dermed sover mye tyngre enn "nødvendig". Hvis det gjelder han så får du be han komme seg i seng tidligere sånn at han fungerer og lar seg vekke.

Alle mine 3 barn har hvert flaskebarn og da yngste var baby så var det jeg som stod opp om natten for å gi vesle skatten mat mens min mann matet han om morgenen sånn at jeg fikk sove lengre.
Vi synes at det var en fin ordning for oss. :)

Gratulerer så mye med den nyfødte! :Heartred
Nyyyyt spedbarnstiden! :Heartred

Kjenner meg igjen, men mest grunnet tung søvn og/eller snorking. Jeg kniper for nesa eller slår han i sida til han våkner:D

KS imårra her.

Kan hende at siden underbevisstheten hans vet at du er der, er det ikke så farlig om han ikke står opp. Kanskje prøve å virkelig bli enige og klare på at imorgen så MÅ han stå opp, og at du skal holde deg unna, f.eks ta deg en dusj, gå deg en tur.

Signerer dette :)
Min våknet ikke så lett da han var nyfødt, nå er han 1,5 år og det er mannen som tar oppvåkninger nå, og nå er det han som våkner først og ikke meg :)

Flere som har menn som sover ekstremt tungt? Hva gjør dere?

Kjenner det er slitsomt allerede og baby er 12 dager gammel.

Samboer våkner ikke av baby på nettene på noen som helst måte . Når jeg trenger at samboer tar baby, må jeg vekke han og jeg får så vidt liv i han.

Er jo ikke hans feil heller at han sover så tungt, men dette er slitsomt
I tillegg når det er samboer som har ansvar på morgenen feks så våkner han ikke av Lillegutt som kaver i sengen og lager masse lyd. Dette stresser meg litt, for da «kan» jo ikke jeg gå fra dem når mann og baby sover .

Jeg stresser jo sånn med redselen for at baby trenger noe og samboer ikke våkner....

Råd? Tips?
Ja. Du tar ansvar for natt og morgen og når far står opp leverer du baby til får så kan du sove litt. Mini er 2år og får har aldri tatt natt eller tidlig morgen. Når han tar morgenen så må han vekkes og ha stått opp før jeg legger meg :)

Last edited:
Jeg har alltid tatt ungene på nattestid fordi jeg våknet først. Mannen var så treig :P Og jeg ammet så var like greit. Etterhvert begynte vi å bytte på da ungen ble større for da våknet mannen lettere.

De hormonene tror ikke at jeg fikk, aldri sovnet før på morgenkvisten selv med ammede barn.

Ts, fortsett å vekk han. Til slutt blir han også vant med å våkne på natten :)

Høres vanskelig ut.. her sover samboer og veldig tungt men det har blitt bedre etterhvert

Tror han sover tungt fordi han lener seg på deg. Han vet at du har kontrollen.
Samme var det her da barna var små. Mannen var helt i koma.
Sett babycallen på hans nattbord. Med høyt volum

Her har aldri gubben tatt noe ansvar på natta. Prøvde å vekke han noen ganger, men makan til sur gubbe skal man leite lenge etter. Jeg så ikke helt poenget med å vekke han for at jeg skulle amme da ungene fortsatt fikk pupp, men da dedikert flaske på natta syns jeg det er på tide å dele på det.

Back
Topp