Søvn - når samboer sover ekstremt tungt

Mannen min er som din, bare at lille kan ligge å hylgriner rett ved siden av og mannen hører han ikke. Slik har han vært med alle 4. Så jeg tar netter og han morgener. Jeg ammer ennå og minste er 7 mnd. Han tar ikke flaske. Gratulerer så mye med lille gutten og nyyyyt nyfødttiden:Heartred:love7
 
Kan være det blir lettere etterhvert når baby blir eldre og tydeligere? Vekket og mannen ved behov i starten, men var bare lettere å stå opp selv her og. Men vi kvinner får jo hjelp av hormoner både til å våkne og sovne igjen.
Det kan godt tenkes at når baby blir tydeligere så våkner samboer lettere. Tiden vil vise :)
 
Alle mine 3 barn har hvert flaskebarn og da yngste var baby så var det jeg som stod opp om natten for å gi vesle skatten mat mens min mann matet han om morgenen sånn at jeg fikk sove lengre.
Vi synes at det var en fin ordning for oss. :)

Gratulerer så mye med den nyfødte! :Heartred
Nyyyyt spedbarnstiden! :Heartred
Tusen takk :) det virket som en fin ordning ja! Skal høre med ham om det kunne vært en ordning :)
 
Mannen min er som din, bare at lille kan ligge å hylgriner rett ved siden av og mannen hører han ikke. Slik har han vært med alle 4. Så jeg tar netter og han morgener. Jeg ammer ennå og minste er 7 mnd. Han tar ikke flaske. Gratulerer så mye med lille gutten og nyyyyt nyfødttiden:Heartred:love7
Tusen takk :) <3 ja, vi får se om ikke det blir en slik ordning på oss også :)
 
Jeg har ammet, så da har jeg tatt natt like greit. Dessuten har jeg sovnet fort igjen.
I tillegg har jeg trengt mindre søvn.

Samboer står opp 5 hver morgen for å dra på jobb tidlig, så derfor var det sånn. Ungene her har sovet mye lenger enn det.

Men i helger er det han som har stått opp med dem og latt meg sove. Og sånn er det forsåvidt enda, selv om ungene er 7 og 10 år :p
Han står ofte opp før ungene og :p

Dere finner nok ut av det :)
 
Her er det fortsatt jeg som våkner av mini på natt/morgen. Gutten min er nå 3 år, og sambo enser ikke en gang når han kommer inn til oss på natten, selv hvor mye han bråker, gråter eller styrer.. Dette var ikke mye til hjelp, men du har min dypeste medfølelse :rolleyes:
 
Samboer er helt lik, han er umulig å vekke. Her har løsningen vært at jeg tar natta og får sove ekstra om morgenen. I de tilfeller hvor jeg har hatt flere netter på rad med dårlig søvn (spesielt i begynnelsen og ved sykdom) har samboer holdt seg våken hele eller deler av natta og tatt ungene,
 
Mannen her sover også veldig tungt, men jeg tar natta (hun sover stort sett gjennom nå) og jeg syns ikke det er noe problem. Han skal tross alt på jobb dagen etter å må fungere der. Han tar bleieskift før han går på jobb og avlaster meg mye når han er hjemme fra jobb. I helga står han opp med lille så jeg får sove ut.
 
Frøkna er 19 månder, her er det bare jeg som har våknet på nettene og om morran, jeg blir bare sur av å måtte mase han ut av senga at det faktisk har vært lettere å bare gjøre det selv. Vet dette ikke er til noe hjelp, men du må velge dine kamper. Sov da babyen sover, den er ennå liten.
 
Har tatt nettene både under permisjon og arbeid. Mye mindre energikrevende enn å skal vekke og tillegg få surmuling og klaging over trøtthet. Helt fatalt egentlig.
 
Vi har gjort det ganske enkelt. Jeg tar nettene, han tar kveldene. Så han mater ved 1-3 tiden om natten dersom det trengs og sover heller litt lenger, nå er han ufør så vi kan gjøre det slik. Jeg våkner jo uansett, og det er merarbeid for meg å skulle vekke han. Så det funker for oss. Jeg legger meg tidligere om kvelden for å få nok søvn.
 
Her er det bare jeg som tar nettene:) jeg legger meg sammen med henne på dagen om det har blitt mye oppvåkninger/ evnt legger meg tidlig sammen med henne på kvelden.

I starten sov han igjennom alle oppvåkningene hennes for da lagde ikke hun mye lyd, mest grynting. Det var jeg super glad for så han kunne sove godt når han skulle på jobb. I de siste mnd har det vært mer gråt og mer lyder når hun evnt har voknet på natten, eller hun har laget mye lyder pga ubehag for luft etc selv om hun har sovet og da vokner mannen. Så han har sovet mye på soffaen i perioder så han får sove nok før han skal på jobb.

I helgene har han ofte tatt henne på morgen så jeg har fått sove ut litt om det har blitt dårlig aøvn på natta.
 
Flere som har menn som sover ekstremt tungt? Hva gjør dere?

Kjenner det er slitsomt allerede og baby er 12 dager gammel.

Samboer våkner ikke av baby på nettene på noen som helst måte . Når jeg trenger at samboer tar baby, må jeg vekke han og jeg får så vidt liv i han.

Er jo ikke hans feil heller at han sover så tungt, men dette er slitsomt
I tillegg når det er samboer som har ansvar på morgenen feks så våkner han ikke av Lillegutt som kaver i sengen og lager masse lyd. Dette stresser meg litt, for da «kan» jo ikke jeg gå fra dem når mann og baby sover .

Jeg stresser jo sånn med redselen for at baby trenger noe og samboer ikke våkner....

Råd? Tips?

Var det samme her, men nå har han hovedansvaret for alt som omhandler 2 åringen på natt siden vi har en baby i hus. Jaggu- han våkner av enhver lyd a gitt ;) jeg registrerer ikke nå eldste dersom han ikke havner i vår seng:) såååå, det blir bedre! Og du får mer energi etterhvert når KS er blitt bedre:)
 
Back
Topp