Søvn hva er det?

**MarteMor**

Mamma for første gang
Aprilbarna`15
Flere som ikke sover om nettene?

Her har jeg så å si ligget våken hele natta. Ikke ligget ubegahelig, ikke for varm eller for kald. Ikke tissatreng.
Bare kroppen vil ikke sove! Jeg vil sove hvorfor vil ikke resten det!?!?

Her er det motsatt, har fått et enormt behov for søvn igjen. Er jo verre enn i starten av svangerskapet. Kan fint sovne i 7-8 tiden på kvelden og sove rundt. Våkner opp helt mørbanket da.

Vært våken mye pga halsbrann og stinn i magen i natt.. stuptrøtt!

Jeg tygger gaviscon peppermint tabletter. Dritekkelt men de funker umiddelbart på meg!

Ehhhh feil tråd :D pregnancy braaaaain!

Her vil jeg sove, men våkner litt innimellom. Våkner grytidlig hver dag også, og får ikke sove mer...

Sover i noen minutter før jeg våkner av vonde hofter, så jeg må snu meg, for og så våkne av at den andre hoften også er vond!!! Har holdt på slik i 6 uker nå, så med søvn annenhvert 15min ilpa hele natten, er jeg nå altså så LEI!
Lei av å snu meg, lei av vondter, lei av å tisse, lei av å måtte opp kl 05:00 om morgenen fordi det da er så vondt at jeg må bevege meg!
Synes synd i 2 åringen min, og mannen min da jeg er så gretten og sur.... Skjønner ikke hvordan jeg skal klare dagene etter fødsel med 2 barn, når jeg er helt mørbanket allerede før!:( Begynte å grine på siste jordmorkontroll da jeg føler meg så hjelpesløs...
Puh! Dagens utblåsning! Men samtidig så føler jeg det bare er dere som skjønner.. Selv om jeg er satt opp på ks, håper jeg inderlig fødselen starter lenge før.

Her vil jeg sove, men våkner litt innimellom. Våkner grytidlig hver dag også, og får ikke sove mer...
Signerer denne! :-)

Jeg er stuptrøtt på kvelden, sovner nesten i sofaen klokken ni. Men når jeg legger meg i sengen, får jeg ikke sove, våkner lett, og våkner tidlig på morgenen, og føler meg fortsatt stuptrøtt. Sukk.

Må uansett opp tidlig, for minste står jo og roper på meg i sengen sin. Hun forstår ikke at det er helg, og at man kan sove lenge. Hi hi.
Men... Det kommer jo ikke lillebror til å forstå heller. ;-)

I natt våknet jeg 4 ... Lå bare å tenkte på fødsel osv.. Så måtte jeg ned å spise ... Og på do hundre ganger..... Sovnet igjen rundt 7 heldigvis

Sliter med søvn her også. Blir trøtt på sofaen, men når jeg legger meg så begynner smertene og det blir vanskelig å snu seg i sengen. Jeg sovner litt til slutt. Men det største problemet er mannen min. Jeg blir vekt hver natt av at han skal legge seg. Så vill han ta på magen og skravle. Han skjønner ikke når jeg sier til han at jeg da ikke klarer å sovne igjen. Da går resten av natten i å høre på han sove, tenke på halsbrann, gå på do og vri seg i smerter.

Nå sovna jeg 8 for å bli vekt av mannen som krøyp intil meg 0930 men men 1.5 time sammenhengene er bedre enn hva jeg hadde hele natta. Kan jo ikke bli sur når mannen er så søt.

Mye våken om natta her å! Oppe på to minimum gire ganger hver natt + at jeg våkner pga vond stilling eller at babyen protesterer fordi jeg ligger over på magen:p Som regel får jeg sove igjen, men noen netter ligger jeg våken i flere timer å bare vrir meg. Da blir det noen timer søvn på formiddagen for behovet for nok timer søvn er der likevel!! Skal ikke være bare bare å være gravid:D

Jeg sover veldig godt nå om natta :D
Ikke slik som i juletida, da var jeg matt! Max 3-5timer om natta, det var ikke noe for meg.
Nå er det gjerne 10-12 timer om natta og våkner ikke før blæra holder på å sprenges! Så jeg vurderer å sette alarm midt i natta for å gå på do å tisse :P
Men mistenker at gubben blir mindre fornøyd da :P

Varierer veldig her. Denne uka har jeg hatt 4 netter hvor jeg har sovet veldi tungt og hatt mye energi på dagtid, og 3 netter jeg føler jeg knapt har fått hvilt øynene. I dag har jeg sove til 930! La meg 2230 i går! Utrolig deilig! Men kroppen er litt støl nå da ;)

Varierer veldig her og. Har behov for veldig mye søvn, men er få netter jeg sover godt. Noen kvelder kan jeg sovne tidlig og sove rundt, noen netter ligger jeg våken til både 4 og 5..

Håper det hjelper med sykmelding da, slipper iallfall å stresse med at jeg må opp på jobb.

Jeg våkner også mange ganger i løpet av natten "uten grunn". Er kjempetrøtt, men våkner og får ikke sove igjen. (Og jeg pleier å være en sånn som alltid sover hele natten sammenhengende og unntaksvis våkner). Det er verst nettene før jeg skal jobbe, sover litt bedre de nettene jeg vet jeg har fri og ikke behøver å ha på vekkerklokke.. Rart men..

Jeg våkner også mange ganger i løpet av natten "uten grunn". Er kjempetrøtt, men våkner og får ikke sove igjen. (Og jeg pleier å være en sånn som alltid sover hele natten sammenhengende og unntaksvis våkner). Det er verst nettene før jeg skal jobbe, sover litt bedre de nettene jeg vet jeg har fri og ikke behøver å ha på vekkerklokke.. Rart men..
Sånn var det for meg også.. sov alltid dårlig de dagene jeg skulle på jobb.. og gjerne påfølgende netter, mens hadde jeg fri en uke klarte jeg å sove mye bedre... er nok noe med stress å gjøre..

Sånn var det for meg også.. sov alltid dårlig de dagene jeg skulle på jobb.. og gjerne påfølgende netter, mens hadde jeg fri en uke klarte jeg å sove mye bedre... er nok noe med stress å gjøre..

Ja jeg tror nok det jeg også.. Merker også at jeg har myyye mer kynnere de dagene jeg jobber i forhold til når jeg har fri.. Godt det bare er to uker igjen :) lenge igjen for deg i jobb, eller gått ut i perm? :)

Ja jeg tror nok det jeg også.. Merker også at jeg har myyye mer kynnere de dagene jeg jobber i forhold til når jeg har fri.. Godt det bare er to uker igjen :) lenge igjen for deg i jobb, eller gått ut i perm? :)
Jeg ble fullt sykemeldt for noen uker siden.. det bare sa stopp med energi og bekken.. permisjon om en uke..

Back
Topp