Søtsuget :o

Snooki

Bosatt på Babyverden
Januarskatter 2015
Når har jeg vært kvalm og spydd konstant i siden uke 6 som har resultert i lite mat og NULL inntak av sukker og søtsaker, fordi jeg bare spydde av tanken på sjokolade å søt drikke.
Dette har jo egentlig vært herlig og hjulpet på vekta :p

MEN nå er kvalmen og uggenheta helt borte og ble introdusert til smågodt og sjokolade i helga..
Det burde aldri ha skjedd :o
Nå er jeg sjokoladesugen som fyyyy og klarer ikke å gi meg :(
Kastet ihvertfall 1kg smågodt i går slik at jeg skulle holde meg unna, men vi har ei remse med 10 twix i skuffen og nugatti.. som jeg ikke kunne kaste.
Så i dag har jeg spist flere knekkebrød med nugatti og sikkert drukket 1 liter melk :o *sjokk*
Dette er ikke bra.. skjemmes!!
Nå kommer vell kiloene som perle på en snor :(
Hvordan slutte å tenke på søtt?

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Prøv å drikke noe søt te istedenfor

Jeg har også sånt søtsug. Før jeg ble gravid taklet jeg ikke sjokolade, brus og annet kvalmende. Nå spiser jeg ihvertfall en sjokolade hver dag. Jeg klarer ikke å holde fingra vekke. Så om jeg må kjøre i 15 minutt en vei, kl 21 om kvelden, får å få sjokolade så gjør jeg det, til tross hvor trøtt og lite energi jeg har så sent.

Drikker også masse melk! Jeg orker ikke å bry meg om det, for jeg blir gærn og får masse hjertebank om jeg ikke får i meg det. Spiser sunt til frokost, middag og kvelds så det burde ikke være noe problem (i tillegg til at jeg tar gravid-vitaminer). Det er bare 1-2 ekstra måltider hvor jeg spiser godteri...

Melk er da bra?

Termin 4. januar:)

Både og har jeg hørt. Jeg fikk beskjed om å være litt tilbakeholden på melk og melkeprodukter, samt frukt resten av svangerskapet. Dette fordi forrige baby var 4000 kg 8 dager før termin og fødselen tok bare 3,5 t fra første rie. Så neste vil trolig være større og være raskere fødsel. Så måtte tenke litt på hva som gjør at noen babyer blir store, som sukker og fett forstod jeg det som...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Melk er fetende ja.. drakk mye melk forje gang også, og gikk opp 22kg :o
Ønsker ikke å gjenta det :p så søtsuget må bort og melka må begrenses ;) hehe

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

søtsuget henger sammen med energinivået her, jo mere sliten jeg er jo mer får jeg lyst på noe søtt. Og er dritsliten for tiden så nå er det snop gjemt unna diverse steder her i huset. Men siden vi "ikke" spiser snop i uka her og jeg må gjemme meg unna for å nyte litt så blir det jo mindre og jeg merker at det faktisk holder med den lille biten jeg fikk i meg :) Kroppen må bare få tid til å kjenne etter og det får den sjelden tid til når snopet står lett tilgjengelig på bordet.

Jeg har skikkelig søtsug selv, spesielt hvis jeg er stappmett, da MÅ jeg ha noe søtt. Men det holder med en bit sjokolade eller lignende, trenger ikke spise mye heldigvis :) Kjøp deg noe frukt du kan spise når du får søtsug :)

Både og har jeg hørt. Jeg fikk beskjed om å være litt tilbakeholden på melk og melkeprodukter, samt frukt resten av svangerskapet. Dette fordi forrige baby var 4000 kg 8 dager før termin og fødselen tok bare 3,5 t fra første rie. Så neste vil trolig være større og være raskere fødsel. Så måtte tenke litt på hva som gjør at noen babyer blir store, som sukker og fett forstod jeg det som...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Men da må du vel ta noe kalsiumtilskudd? Hvis ikke du skal drikke noe særlig melk, mener jeg. Jeg har ihvertfall fått beskjed om å drikke 1-2 store glass melk om dagen, pluss ost/andre meieriprod.

Termin 4. januar:)

Back
Topp