Søtsaker

bjlind

Forelsket i forumet
Hvor gamle tenker dere barna bør være før de får smake søtsaker? Å hvorfor?

storesøster fikk smake litt kake på ettårsdagen sin.. ser egentlig ikke poenget med å gi de så mye søtt... de vet jo ikke hva de går glipp av ;)

Regne med at hun får smake litt kake på 1års dagen sin, men kommer ikke til å innføre godteri på lørdager. Tenker at frukt gjør seg like godt som lørdagsgodt som godteri gjør.

storesøster fikk smake litt kake på ettårsdagen sin.. ser egentlig ikke poenget med å gi de så mye søtt... de vet jo ikke hva de går glipp av ;)
Skal også få kake på bursdagen sin :)

Regne med at hun får smake litt kake på 1års dagen sin, men kommer ikke til å innføre godteri på lørdager. Tenker at frukt gjør seg like godt som lørdagsgodt som godteri gjør.
Blir bær til lørdagsgodis her i alle fall en god stund :)

Har egentlig ikke tenkt så langt, men ihvertfall ikke enda.. Ser ofte det er mange som gir babyene sine både is, sjokolade og andre ting.. Det synes jeg ikke noe om, de har absolutt ikke behov for det enda.. ;)

det fins mange bedre alternativer enn godteri.. syns ikke noe om mariekjeks heller jeg da.. fins alternativer med mindre sukker... men det er jo opp til hver og en selvsagt, jeg ser bare ikke behovet i det :)

Vi vil prøve og unngå det så lenge så mulig. Vil heller kutte opp masse forskjellig frukt og gi :-)
Hun skjønner jo ikke hva hun går glipp av. Bakst skal hun nok få smake på 1 årsdagen

Med tanke på kake i bursdagen; skal de få litt på en skje eller en egen liten kake som de får spise med hendene? Og hvilke type kake?

Med tanke på kake i bursdagen; skal de få litt på en skje eller en egen liten kake som de får spise med hendene? Og hvilke type kake?

Gjør vel til Rolf som jeg har gjort til de to andre, lager ei rullekake, skjærer av en skive og lager bløtkake av den til ham :)

Hovedkaken blir antagelig ei regnbuekake pyntet som sjokoladebasseng til griser.

En egen muffins på 1 års dagen sin er planlagt, ellers er bær, frukt, og grønnsaker godis her..

Ang kaker og bakst, så mener jo JEG at mange av dere allerede gir ungene deres det. Prøv å tilsett ett egg og litt olje i "butikkgrøten", så er det bare å putte i muffinsformer, og rett i ovnen :p

Har jeg ikke tenkt så mye på enda... Blir nok kake til etyårsdagen og kanskje smake på is til sommeren ...

får vel et stykke bare av en av de andre kakene. :)

Vi gidder ikke stresse med å gi de søtsaker tidligst mulig. Med storesøster var hun flere år før hun begynte å få lørdagsgodt. Dette fordi hun skjønte ikke poenget med det. Men lillebror skjer nok ting litt tidligere, siden han ser hva storesøster gjør/får.

På bursdagen skal han få smake kake :-) is, osv synes jeg er unødvendig å gi dem allerede nå, men kan godt være at han får smake litt i sommer. Vi tar det som det kommer. Hos oss er frukt godis i ukedagene og snopet hører til lørdagene (men det gjelder ikke for oss voksne *kremt*).. :-p

det fins mange bedre alternativer enn godteri.. syns ikke noe om mariekjeks heller jeg da.. fins alternativer med mindre sukker... men det er jo opp til hver og en selvsagt, jeg ser bare ikke behovet i det :)
Signerer denne!

En egen muffins på 1 års dagen sin er planlagt, ellers er bær, frukt, og grønnsaker godis her..

Ang kaker og bakst, så mener jo JEG at mange av dere allerede gir ungene deres det. Prøv å tilsett ett egg og litt olje i "butikkgrøten", så er det bare å putte i muffinsformer, og rett i ovnen :p
Ha ha ha. Nikker enig. :)

Tenker som deg. Nøtter frukt ol. Holder i lange baner. ;)

Ha ha ha. Nikker enig. :)

:happy112

Og, ang is og kjeks.. Is lager man jo selv, gleder meg til lillesnupp skal få smoothie-is i varmen jeg har bestillt til sommeren :) Og i stedet for kjeks kan man gi sunne knekkebrød, sånne tynne med litt frø og sånn på faller ofte i smak ;)

Blir masse smoothieis her også, det er jo så godt!

Back
Topp