Søskenvogn

HeidiG

Elsker forumet
Hei,

er det noen som har erfaring med søskenvogn, eventuelt har hatt to tette hvor dere ikke har sett behovet for søskenvogn? :)

Blir to akkurat to år mellom de :)

Vi også funderer veldig på det! Her blir det 2 år og 5 måneder imellom

Ingen erfaring enda, men her landet vi på bugaboo donkey. Kjøpte brukt, så blir spennende å se hvordan det fungerer. Synes det var fint at man kunne smalne den inn og brukes til kun ett barn om man ikke har med begge barna.

Ingen erfaring enda, men her landet vi på bugaboo donkey. Kjøpte brukt, så blir spennende å se hvordan det fungerer. Synes det var fint at man kunne smalne den inn og brukes til kun ett barn om man ikke har med begge barna.
Hvor mange år blir det mellom dine?

Har tenkt mye på det og lest litt andre forum. Her blir det 20 mnd mellom. Tror ikke vi kommer til å bestemme oss før barnet er her. En søskenvogn er stor og dyr, og vil vel bare bli brukt når man skal på tur med begge samtidig. Så man må vel være dekket på vognfronten utenom i tillegg. Nå har vi en Bugaboo Buffalo vi er fornøyd med som minste sikkert tar over. I tillegg har vi en god reisevogn som kanskje holder for eldste, den er god å sove i også. Tror vi må kjøpe en ny vogn for å ha sovevogn til barnehagen da.
Det jeg ikke vet enda er hvor stor behov det kommer til å være for å trille begge. En ting er helger og turer, men da er vi sikkert to foreldre og ønsker kanskje to vogner uansett, er jo tungt med begge i en. Ser egentlig bare for meg til og fra barnehagen er da vi kanskje trenger søskenvogn, om jeg tar det mens jeg er i permisjon med minste. Men der er så kort vei at kanskje det holder med søskenbrett. Men kanskje er behovene helt annerledes enn jeg tror også :) Interessant å høre andres resonnement også.

Ah, skjønner! Her blir det nesten 2,5år mellom så jeg er så i tvil :p tror vi blir å avvente og se an behovet
Sikkert lurt! De begynner vel kanskje å nærme seg ferdig med vognbruk i 3års alderen :joyful:

Sikkert lurt! De begynner vel kanskje å nærme seg ferdig med vognbruk i 3års alderen :joyful:
Ja, vår er ifølge seg selv veldig ferdig allerede :happy090 men vi jobber med det for ikke søøøren om vi bærer på han så snart vi er ute av husets fire vegger, det har jeg ikke rygg til :p han synes nemmelig både vogn og å gå selv er kjedelig :(

Her blir det 2 år og 4 mnd mellom. Så vi satser på ståbrett og håper det holder. Håper kommende storebror er ferdig å sove på dagtid til januar.

Uten å ha noen erfaring, så tenker jeg: hvor ofte er man alene ute med to barn? Kan man heller ha ståbrett, bæresele ol i de få tilfellene?
Som Maxi4 sier så er jo en søskenvogn dyr, tar ofte stor plass, og for mange blir den jo brukt med bare ett barn mesteparten av tiden.

Uten å ha noen erfaring, så tenker jeg: hvor ofte er man alene ute med to barn? Kan man heller ha ståbrett, bæresele ol i de få tilfellene?
Som Maxi4 sier så er jo en søskenvogn dyr, tar ofte stor plass, og for mange blir den jo brukt med bare ett barn mesteparten av tiden.
Det er nok ikke så lett for alle å få plass til to vogner i bagasjerommet. Tror ikke vi hadde hatt plass til søskenvogn heller.. Men det finnes ståbrett hvor barnet kan sitte!

Det er nok ikke så lett for alle å få plass til to vogner i bagasjerommet. Tror ikke vi hadde hatt plass til søskenvogn heller.. Men det finnes ståbrett hvor barnet kan sitte!
Som du sier, da har man jo gjerne ikke plass til søskenvogn heller.

Jeg har hatt en søskenvogn som er enkel på alle måter, lett å gjøre om til enkel vogn. Britax B-ready. Kjøpte den i 2017. Brukte den utrolig mye, søsken delen var så å si alltid på. 21 mndr. Mellom de to første. Der største ikke egynte i barnehagen før han var 3 år. Brukte sikkert den vognen til største var 4 år, han likte veldig godt å sitte i vognen. Helt uaktuelt å bære en så stor unge, så genialt å ha mulighet. Fikk også brukt til 2 barn i 2020, 3mndr fra 3 år mellom de 2 minste barna. Brukte mye da også, handleturen alene med barn ble plutselig en drøm, når jeg kunne surre di 2 minste fast i vognen :D
Hentet s regel i barnehagen med vognen. 2017 ungen begynte tidligere i barnehagen, og kommer selvfølgelig an på årstid og behov! Men vi er fornøyd:D
Ble langt det her :D

Usikker her også!! Blir 2 år og 2 mnd mellom. Aldri opplevd det før da det er nesten 5 år mellom første og andre, og 8 nye år til nr 3 :p

Jeg har egentlig to vogner siden jeg kjøpte en brukt. Har altså to emmaljunga nxt understell. I mitt tilfelle kan jeg da kjøpe søskenvognunderstellet til denne, men kostet 6-7.000 bare det :p

Og det ser jo så stort og tungt ut og trille på! Vi bor ca 200moh, så maaange bakker fra sentrum og der jeg går turer til huset vårt.

Tenker at vi stort sett får behov for søskenvogn de helgene sambo jobber. Da blir det feks vanskelig å trille/gå tur med baby mens en 2 åring springer fra meg til alle kanter eller nekter å gå :p Jeg syns det er så kos å trille, så ser mørkt på å bare være hjemme eller på lekeplassen mens han er på jobb. Men akkurat sånn i hverdagen da 2-åringen er i bhg kommer jeg til å trille mye på formiddagen, og er nok ikke så avhengig av søskenvogn.
Tror jeg må se det an og ta det litt som det kommer :-)

Back
Topp