Trenger litt tips fra dere med to eller flere barn angående søskenvogn! Vi har en jente på snart to år og venter nå nummer to. Hva er deres erfaring med søskenvogn? Blir det mye brukt eller kan vi like gjerne kjøpe en enkeltvogn til den nye babyen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for gode tipsHar ingen erfaring, men storebror er akkurat passert 2 år når lille har termin (2 år og 3 mnd for å være nøyaktig). Vi har valgt å droppe søskenvogn, men det er noen flere grunner til det. Den ene er at vi hittil ikke har gått til bhg, og tviler vi blir å gjøre det i vintermnd når lille kommer. Vi har ekstra reise-/byvogn om det skulle bli krise (babyzen yoyo+). I tillegg har vi multivogn (pulk, sykkel, jogge) fra nordiccab med 2 seter, så den kan også evt brukes. Ser ann behovet for å evt kjøpe sånn søskenbrett/ståbrett til neste vår[emoji5]
Ja god ide å se det ann til etter fødselHadde søsken/tvillingvogn da barna var små. Men det er bare 12 mnd mellom de 2 eldste. Er usikker nå siden det blir 16 mnd mellom novembersmurfen og minstegutt. Man må kanskje kjenne på det etter fødsel hvordan behovet ergår dere mye så kan det jo være veldig greit
![]()

Ja det kan være lurestJa god ide å se det ann til etter fødseler jo først da man vet hvordan det blir!
Blir 18 mnd mellom her, og vi lurer også veldig på hva vi trenger. Men regner med det iallfall må kjøpes inn et søskenbrett.Hadde søsken/tvillingvogn da barna var små. Men det er bare 12 mnd mellom de 2 eldste. Er usikker nå siden det blir 16 mnd mellom novembersmurfen og minstegutt. Man må kanskje kjenne på det etter fødsel hvordan behovet ergår dere mye så kan det jo være veldig greit
![]()
Søskenbrett er lykken !Blir 18 mnd mellom her, og vi lurer også veldig på hva vi trenger. Men regner med det iallfall må kjøpes inn et søskenbrett.
Jeg baserer formen min på sist gang og regner med at jeg og mageboer holder oss inne til midten av januar.Søskenbrett er lykken !så mye enklere! Å det er begrenset hvor mye man kan være ute med en nyfødt i november /desember ,iallefall her nord så søskenvogn kan vente til ett eventuelt januarsalg omså
![]()
Samme her... jeg var ikke levende i 6 uker , å trengte lang tid å komme meg, så jeg forventer ikke å være noe mer menneske denne gangJeg baserer formen min på sist gang og regner med at jeg og mageboer holder oss inne til midten av januar.
Det er den vi har sett på også! Er mye penger ja, så vil at den skal bli brukt om vi kjøper denDet blir 22 mnd mellom ungene her. Mini begynner i barnehagen i august. Jeg ser for meg at vi trenger søskenvogn til og fra barnehage, fordi jeg håper å kunne levere eldste «seint» og hente «tidlig». Men man vet jo aldri. Det er vinter, og plutselig best at far leverer og henter. Er vanskelig! Tenker å avvente til mini har begynt i barnehage før jeg eventuelt vurderer på nytt. Snuser på Bugaboo Donkey (brukt om jeg klarer være fornuftig), og det er jo en del penger.
Godt å høre at det kan bli brukt mye! Nei, da blir det vel ikke noe temaHos oss er det 22 mnd mellom de 2 eldste, og vi brukte søskenvogna MYE! Så for oss var den gull verdt
Denne gangen blir det 7 år mellom hun minste og lillebror i magen, så det er det liksom ikke noe tema... hehe...
Ja det er akkurat detJa det kan være lurester jo dyrt med søskenvogn å dumt att den bare blir stående på vent til størstebarnet kanskje ikke vil bruke vogn lenger
![]()
Kan jo være jeg må ta meg sammen litt for han "store", men tror vi skal få hjelp de første ukeneSamme her... jeg var ikke levende i 6 uker , å trengte lang tid å komme meg, så jeg forventer ikke å være noe mer menneske denne gang![]()
Huffja... det er tungt i starten når de er så tett. Gruer meg veldig for å si det sånnKan jo være jeg må ta meg sammen litt for han "store", men tror vi skal få hjelp de første ukene![]()