Søskenprosjektet

Hmmmmmm

Elsker forumet
Septemberlykke 2015
Da er jeg på syklusdag 10 i det jeg velger å kalle PP2.1. Sønnen vår ble unnfanget i PP1.8 og kom til verden i begynnelsen av september 2015. For en lykke! I skrivende stund ligger han ved siden av meg og tar en liten ettemiddagslur og lader opp til nye fantestreker tenker jeg ;)

Jeg tenkte jeg skulle legge inn en liten oversikt over viktige dager i PP2.1., PP2.2 osv (forventer ikke full klaff på første PP, det hadde vært en bonus). Kan være moro å ha senere, pluss at det kanskje kan tydeliggjøre et mønster på sikt, noe som sikkert kan være nyttig.

Jeg benytter herved anledningen til å gi meg selv forbud mot graviditetstester før IKM (får se hvor lenge den selvdisiplinen rekker) :)

VIKTIGE DAGER PP2.1:

SD 1: 16.08.16
TR slutt: 21.08.16 (6 dager)
EL forventet: 30.08.16 (SD 15)
IKM: 13.09.16


ImageUploadedByBV Forum1472131478.878013.jpg
 
Da er jeg på syklusdag 10 i det jeg velger å kalle PP2.1. Sønnen vår ble unnfanget i PP1.8 og kom til verden i begynnelsen av september 2015. For en lykke! I skrivende stund ligger han ved siden av meg og tar en liten ettemiddagslur og lader opp til nye fantestreker tenker jeg ;)

Jeg tenkte jeg skulle legge inn en liten oversikt over viktige dager i PP2.1., PP2.2 osv (forventer ikke full klaff på første PP, det hadde vært en bonus). Kan være moro å ha senere, pluss at det kanskje kan tydeliggjøre et mønster på sikt, noe som sikkert kan være nyttig.

Jeg benytter herved anledningen til å gi meg selv forbud mot graviditetstester før IKM (får se hvor lenge den selvdisiplinen rekker) :)

VIKTIGE DAGER PP2.1:

SD 1: 16.08.16
TR slutt: 21.08.16 (6 dager)
EL forventet: 30.08.16 (SD 15)
IKM: 13.09.16


Vis vedlegget 193216

Hehehe den var fin! Masse lykke til❤️
 
Etter jeg fikk tilbake TR i mai, etter fødselen i september så har syklusene vært mye kortere enn før jeg ble gravid forrige gang. Da lå de relativt stabilt på mellom 26 og 28 dager. Nå har de variert mellom 18 og 22 dager, med unntak av forrige syklus som plutselig var på 33 dager.

Så i de kortere syklusene har EL nok vært mye tidligere enn hva jeg har vært vant med ettersom jeg aldri har hatt utfordring med for kort luteslfase. Men det kan vel endre seg det også som alt annet ;) I den korteste syklusen var nok EL rundt SD 5-6, ellers har den nok vært på SD 8-9.

Er spent på hvor lang denne syklusen blir. Har ikke hatt noen tegn på EL enda så satser på at den blir lenger enn 18 dager.
 
Da er jeg på syklusdag 10 i det jeg velger å kalle PP2.1. Sønnen vår ble unnfanget i PP1.8 og kom til verden i begynnelsen av september 2015. For en lykke! I skrivende stund ligger han ved siden av meg og tar en liten ettemiddagslur og lader opp til nye fantestreker tenker jeg ;)

Jeg tenkte jeg skulle legge inn en liten oversikt over viktige dager i PP2.1., PP2.2 osv (forventer ikke full klaff på første PP, det hadde vært en bonus). Kan være moro å ha senere, pluss at det kanskje kan tydeliggjøre et mønster på sikt, noe som sikkert kan være nyttig.

Jeg benytter herved anledningen til å gi meg selv forbud mot graviditetstester før IKM (får se hvor lenge den selvdisiplinen rekker) :)

VIKTIGE DAGER PP2.1:

SD 1: 16.08.16
TR slutt: 21.08.16 (6 dager)
EL forventet: 30.08.16 (SD 15)
IKM: 13.09.16


Vis vedlegget 193216

Hahaha!! Denne var veldig bra!! :D

Masse lykke til, Alagopus! Måtte det bli søsken fort som fy :D
 
SD 11 nærmer seg slutten. Tar meg selv i å tenke mer og mer på baby. I dag gikk jeg gjennom klærne til sønnen min, og mens jeg satt der og pakket ned alt som er for lite (han vokser altfor fort) så tenkte jeg veldig på at jeg håper det ikke er lenge til vi kan pakke det frem igjen. Enda noe å se frem i mot.

Da jeg badet sønnen min så jeg for meg hvordan det vil være å ha to stykk som sitter å koser seg i hver sin balje på badegulvet. Må være toppen av lykke for meg det. Å se barnet mitt være blid og fornøyd ❤️

Enda ingen umiddelbart klare tegn på EL. Men jeg tror den er rett rundt hjørnet så da er det bare og legge inn aksjer!
 
Ok.... Nå må jeg virkelig sortere tankene mine for denne kvelden ble virkelig ikke som planlagt....

Jeg fikk for meg at jeg måtte ta en graviditetstest. Jeg har en det enkelte vil kalle en i overkant utviklet intuisjon, og det var denne som sa at jeg måtte ta en tur på badet.

Så der satt jeg og tisset i en kopp og tenkte at "nå kaster du bort en test, så utrolig unødvendig av deg". Men intuisjonen min gav meg et dytt i ryggen og stemte for testing. Og er det en ting jeg har lært meg i løpet av de siste årene er at jeg bør lytte til min sterke intuisjon. Den tar sjelden feil.

Og i kveld var intet unntak. Positiv test før det var gått 2 minutter av testens virketid på 5 minutter :O

ImageUploadedByBV Forum1472239392.087431.jpg

Så nå sitter jeg her og er superforvirret... Jeg var så sikker på st jeg var på syklusdag 11 i PP2.1... Men så er jeg vel nesten 6 fullgåtte uker på vei!?

Samtidig så vil det forklare en del rare ting som har dukket opp i hodet mitt de siste ukene...og at jeg var superirritert på samboeren i dag heeeelt uten grunn.... Eller at jeg sa til meg selv mens jeg ryddet bort en nyinnkjøpt og uåpnet kartong med favorittvinen min "det kommer til å ta lang tid før du kan nyte et glass rødvin igjen". Eller at jeg ved flere tilfeller har brutt ut i gråt for filleting... Og at jeg for første gang siden sønnen min ble født kan sovne som en stein på rekordtid...

Ny test skal tas i morgen, og lett at jeg skal stikke på apoteket og kjøpe en CB med ukesindikator.... Stay tuned...
 
Ok.... Nå må jeg virkelig sortere tankene mine for denne kvelden ble virkelig ikke som planlagt....

Jeg fikk for meg at jeg måtte ta en graviditetstest. Jeg har en det enkelte vil kalle en i overkant utviklet intuisjon, og det var denne som sa at jeg måtte ta en tur på badet.

Så der satt jeg og tisset i en kopp og tenkte at "nå kaster du bort en test, så utrolig unødvendig av deg". Men intuisjonen min gav meg et dytt i ryggen og stemte for testing. Og er det en ting jeg har lært meg i løpet av de siste årene er at jeg bør lytte til min sterke intuisjon. Den tar sjelden feil.

Og i kveld var intet unntak. Positiv test før det var gått 2 minutter av testens virketid på 5 minutter :O

Vis vedlegget 193445

Så nå sitter jeg her og er superforvirret... Jeg var så sikker på st jeg var på syklusdag 11 i PP2.1... Men så er jeg vel nesten 6 fullgåtte uker på vei!?

Samtidig så vil det forklare en del rare ting som har dukket opp i hodet mitt de siste ukene...og at jeg var superirritert på samboeren i dag heeeelt uten grunn.... Eller at jeg sa til meg selv mens jeg ryddet bort en nyinnkjøpt og uåpnet kartong med favorittvinen min "det kommer til å ta lang tid før du kan nyte et glass rødvin igjen". Eller at jeg ved flere tilfeller har brutt ut i gråt for filleting... Og at jeg for første gang siden sønnen min ble født kan sovne som en stein på rekordtid...

Ny test skal tas i morgen, og lett at jeg skal stikke på apoteket og kjøpe en CB med ukesindikator.... Stay tuned...
Åh, dette er så spennende! Gleder meg til å få se enda en positiv test fra deg! Håper det stemmer dette, for en bonus å få i så fall. Å være seks uker på vei og "slippe" de første usikre ukene :) Heia heia!!
 
Åh, dette er så spennende! Gleder meg til å få se enda en positiv test fra deg! Håper det stemmer dette, for en bonus å få i så fall. Å være seks uker på vei og "slippe" de første usikre ukene :) Heia heia!!

Superspennende! Etter to positive tester så begynner jeg å tro på det selv :) Menstermin 30.04.17. Satser på å få tatt en digital i løpet av helga, er bare litt vanskelig å få litt alenetid på morgenen med en liten blidfis som starter dagen før fuglene fiser og en samboer som må få sove litt lenger ettersom han jobber til sent på kveld. Får kjøpe test i dag og så håper jeg at jeg får tatt den på morgenen i morgen tidlig :)
 
Gårsdagens to kveldstester. Den øverste ble tatt kl.20.15 og er tørket på bildet. Den andre ble tatt forklare.22 fordi jeg bare måtte dobbeltsjekke ;) På bildet er den ikke tørket og testens virketid på fem minutter er enda ikke ferdig. Teststreken kom opp umiddelbart!

ImageUploadedByBV Forum1472275478.715339.jpg
 
ImageUploadedByBV Forum1472476293.336239.jpg

To nye tester tatt i går. Får ikke Ukesindikatoren til å stemme for befruktningen må ha skjedd for 2-3 uker siden. Men, jeg tok den på utvannet ettermiddagsurin så det er nok derfor. Den skal jo tas på morgenurin, pluss at det må være tilnærmet umulig å lage en test som stemmer for alle da det er så store variasjoner i hCG-nivåene i begynnelsen.

Masse symptomer. Usannsynlig trøtt. Får litt dårlig samvittighet overfor samboeren, som må underholde ettåringen store deler av formiddagen før han begynner på jobb. Men jeg sliter med å få sove på natta, kombinert med en liten en som tydeligvis har et ekstra stort nærhetsbehov gjerne når jeg akkurat har fått til å sovne.

Har ikke fortalt samboeren om at jeg er gravid enda. Prøver å finne en koselig eller festlig måte å fortelle det på :) Må legge hodet i bløt i kveld tror jeg, for å se om jeg ikke kan komme på noe.

Av symptomer kan jeg nevne:
Hodepine (kan også komme av lite søvn)
Kvalme som kommer og går
Akutt sult
Hissig humør/utålmodig
Trøtthet
Stølhetsfølelse i magen
Stikkinger og strekkinger i magen og lysken
Tørst
 
Last edited:
Himmela å oppblåst jeg skulle bli i kveld da :p magen ser ut som om jeg er 25 uker på vei jo, haha! Så fort lillegutt var i seng gjaldt det å hoppe rett i joggebuksa. Så hoppet jeg opp i senga, skrudde på Criminal Minds på iMacen og her har jeg tenkt å ligge resten av kvelden. Så utrolig trøtt og sliten!

Helt annerledes å være gravid med en liten en i hus. Det positive er at jeg ikke har tid til å fokusere på meg selv og ventetiden så mye, dagene flyr avgårde. Glemmer til og med å følge med på hvor langt jeg er på vei. Forrige svangerskap var jeg innom gravidappene en million ganger i løpet av dagen. Nå orker jeg ikke.

Det betyr ikke at jeg ikke gleder meg eller synes det er stas å være gravid igjen. Jeg føler meg både heldig og priviligert. Men mye av nysgjerrigheten som naturlig nok preger et første svangerskap er borte. Det er faktisk litt deilig å vite litt mer om hva som venter. Det er beroligende.

Jeg er bekymret for blødninger, ettersom det preget store deler av forrige svangerskap. Samtidig vet jeg at det er fullt mulig å oppleve blødninger og samtidig få et friskt og raskt barn til slutt. Men jeg føler meg tryggere på meg selv denne gangen, og det er deilig. For da er jeg heller ikke bekymret for å få svangerskapsdepresjon slik som jeg hadde sist svangerskap. På tross av av at jeg er arbeidsledig og vi har begrenset med inntekt akkurat nå. Vi har alt vi trenger og lillegutt har alt han trenger, og vel så det. Dessuten så har jeg stor tro på at det ordner seg til slutt :)
 
Var på trilletur ett par timer sammen med samboer, svigerfar og hans søster. Kjempe deilig å ut og bevege seg og få frisk luft i ansiktet, men dæven å sliten jeg er nå. Ettåringen leker i lekegrinden og jeg ligger som et slakt på sofaen. Hadde håpt han ville ta en liten ettermiddagslur nå men det virker ikke sånn gitt :p

Er ør i hodet enda etter at vi gikk over en (for gravide meg) ekstremt gyngete hengebro.. Så akutt uvel jeg ble! Måtte bare komme meg over fort som fy for å ikke kaste opp.

Ellers så har jeg kjent mye strekking i lysken i dag.

Lurer på når jeg skal få bestilt time til lege for å få bekreftet svangerskapet sånn helt offisielt... Også har jeg så lyst til å bestille tidlig ultralyd i september. Hadde vært så koselig å se :)
 
Kort lunte anyone? Får fryktelig dårlig samvittighet ovenfor samboeren min ettersom jeg farer opp for småting. Men det er vanskelig å kontrollere det for jeg overrasker meg selv også. Håper det roer seg med disse hormonene snart asså :p
 
Hadde egentlig en utopisk plan om å klare å vente helt til søndag med å ta en ny digital med ukesindikator ettersom jeg var relativt sikker på at den forrige ikke stemte. Men testetøs som jeg må innrømme at jeg er, har vært og alltid kommer til å være, så måtte jeg bare ta en i dag tidlig når jeg stod opp. Og som jeg mistenkte så viste den 2-3 og ikke 1-2 :) herlig!

ImageUploadedByBV Forum1472636409.749925.jpg
 
Back
Topp