Søskenforsøk

Er ikke helt sikker for amminga tok slutt ved 8 mnd her, så hadde aldri den problemstillingen :) men mener jeg har hørt 3 mnd. Men kan være forskjellig fra klinikk til klinikk :)
Da får jeg vel bare belage meg på det og heller bli positivt overrasket :) Lykke til med innsett i morgen. Håper det blir full klaff!
 
Vi har en på straks 1 år som ble til på første forsøk på Riksen. Har 2 stk. på frys fra dette forsøket og tenkte å bruke disse på søskenforsøk nå i slutten av året. Men har flyttet til andre siden av landet, så forsøker nå å få embryoene våre flyttet til Haugesund for å ta søskenforsøk der.
Vår nærmer seg også ett år, og ble til på første forsøk på Riksen :) Håper ikke det tar veldig lang tid å få flyttet eggene på frys over! Vi har ingen på frys, så må starte på nytt
 
Da får jeg vel bare belage meg på det og heller bli positivt overrasket :) Lykke til med innsett i morgen. Håper det blir full klaff!

Tusen takk! :)
 
Vi sendte inn henvisning for søskenforsøk for ca 6 uker siden og har fått time i slutten av sept for samtale. Regner med at det ikke blir noe oppstart på forsøk før i okt/nov (kanskje jeg er for håpefull) Har forsåvidt ikke dårlig tid da vesla bare er 4 mnd nå. Men ønsker å prøve på 2 tette. Har 5 blastoer på frys:joyful: Hun ble forresten til på forsøknr 6, så om det tar like lang tid nå så er det greit å starte litt tidlig. (tilhører riksen)
 
Vi sendte inn henvisning for søskenforsøk for ca 6 uker siden og har fått time i slutten av sept for samtale. Regner med at det ikke blir noe oppstart på forsøk før i okt/nov (kanskje jeg er for håpefull) Har forsåvidt ikke dårlig tid da vesla bare er 4 mnd nå. Men ønsker å prøve på 2 tette. Har 5 blastoer på frys:joyful: Hun ble forresten til på forsøknr 6, så om det tar like lang tid nå så er det greit å starte litt tidlig. (tilhører riksen)
Så gøy med 2 tette :) Hvordan er prosessen for søskenforsøk når man har embryoer på frys? Når vi hadde forrige forsøk spurte jeg om det, og hun sa det var bare å ringe inn og avtale neste syklus som passer? Men leser at dere sendte inn henvisning og venter på oppstart om noen mnd? Er det for fryseforsøk eller for et helt nytt forsøk?
 
Så gøy med 2 tette :) Hvordan er prosessen for søskenforsøk når man har embryoer på frys? Når vi hadde forrige forsøk spurte jeg om det, og hun sa det var bare å ringe inn og avtale neste syklus som passer? Men leser at dere sendte inn henvisning og venter på oppstart om noen mnd? Er det for fryseforsøk eller for et helt nytt forsøk?

I Porsgrunn var det i hvert fall bare å sende melding og avtale fryseforsøk ved neste syklus. Jeg forventet lang ventetid, så hadde ikke rukket å fjerne spiralen en gang da jeg tok kontakt med dem. Fikk sjokk da de sa at jeg kunne komme inn på neste syklus :hilarious:
 
Så gøy med 2 tette :) Hvordan er prosessen for søskenforsøk når man har embryoer på frys? Når vi hadde forrige forsøk spurte jeg om det, og hun sa det var bare å ringe inn og avtale neste syklus som passer? Men leser at dere sendte inn henvisning og venter på oppstart om noen mnd? Er det for fryseforsøk eller for et helt nytt forsøk?
Det fikk jeg beskjed om også når jeg spurte sist forsøk. Men det stemmer ikke. Fastlege må sende inn en enkel henvisning. Vi fikk brevet i går om at vi har fått innkalling til samtle i slutten av september. Usikker hva som skjer på denne timen. Det er fryseforsøk vi skal ha. Satser på at det klaffer med en av de fem vi har på frys:D
 
Det fikk jeg beskjed om også når jeg spurte sist forsøk. Men det stemmer ikke. Fastlege må sende inn en enkel henvisning. Vi fikk brevet i går om at vi har fått innkalling til samtle i slutten av september. Usikker hva som skjer på denne timen. Det er fryseforsøk vi skal ha. Satser på at det klaffer med en av de fem vi har på frys:D
Så rart at de ikke informerer korrekt om det. Nå skal vi antakeligvis prøve å få embryoene flyttet til en annen klinikk, og da regner jeg med vi trenger ny henvisning uansett, siden vi ikke har vært hos den klinikken før, men trodde jo at vi hadde en enkel og grei back-up løsningen ved å bare avtale ny forsøk med Riksen... Men det har vi da tydeligvis ikke. Takk for svar :)
 
Vi sendte inn henvisning for søskenforsøk for ca 6 uker siden og har fått time i slutten av sept for samtale. Regner med at det ikke blir noe oppstart på forsøk før i okt/nov (kanskje jeg er for håpefull) Har forsåvidt ikke dårlig tid da vesla bare er 4 mnd nå. Men ønsker å prøve på 2 tette. Har 5 blastoer på frys:joyful: Hun ble forresten til på forsøknr 6, så om det tar like lang tid nå så er det greit å starte litt tidlig. (tilhører riksen)
Så spennende :D Jeg hadde også håpa på to tette, men ser dårlig ut. Hun vi har er nå 10,5 måned
 
Vi har vært i gang med søskenforsøk siden i mai, da var barnet vårt nesten 2 år ( 23 mnd) nå er hun litt over 2 år, og vi skal i gang med 2.fryseforsøket nå i september. Med barnet vårt gikk det på første forsøk, men er glad vi startet denne nye reisen «tidlig» for ser ikke ut til å gå like lett
 
P.s tilhører Porsgrunn, sendte Mail til dem om vi kunne starte med søskenforsøk 15.mai, 19.mai var vi allerede inne til samtale. Så det gikk veldig veldig fort
 
Vi har vært i gang med søskenforsøk siden i mai, da var barnet vårt nesten 2 år ( 23 mnd) nå er hun litt over 2 år, og vi skal i gang med 2.fryseforsøket nå i september. Med barnet vårt gikk det på første forsøk, men er glad vi startet denne nye reisen «tidlig» for ser ikke ut til å gå like lett
P.s tilhører Porsgrunn, sendte Mail til dem om vi kunne starte med søskenforsøk 15.mai, 19.mai var vi allerede inne til samtale. Så det gikk veldig veldig fort
Håper det går nå i september, da! Sykt kjipt at ting tar så lang tid. Er redd det skal gjøre det selv. Datteren vår satt på første forsøk.

Oi, da var de greit kjappe med å ta inn :joyful:
 
Det fikk jeg beskjed om også når jeg spurte sist forsøk. Men det stemmer ikke. Fastlege må sende inn en enkel henvisning. Vi fikk brevet i går om at vi har fått innkalling til samtle i slutten av september. Usikker hva som skjer på denne timen. Det er fryseforsøk vi skal ha. Satser på at det klaffer med en av de fem vi har på frys:D

hvis du er på riksen, så er det planlegging av fryseforsøk :) var der i slutten av august og starter på medisiner imorgen, så går ganske kjapt med søskenforsøk der om dagen!
 
Hei, venter på å starte 4. søskenforsøk siden september i fjor, og har fått tid til uttak i starten av november. Har en datter som ble til på første forsøk og nettopp har fylt 2. Tilhører Riksen, men hadde et privatforsøk på Hausken i april da Riksen hadde stengt.
 
Noen som vet om det er ok å sende henvisning før ammeslutt? Kjedelig å tvinge en avslutning når man likevel må vente mange måneder :singing:
Hei, jeg fikk legen til å sende henvisning da datteren min bare var 5 mnd. Erfarte fra første runde at ting tar tid, så ville starte tidlig. Fikk komme inn til samtale og undersøkelse et par måneder etter, og da ammet jeg fortsatt og hadde ikke fått tilbake menstruasjon. Fikk likevel bare beskjed om å ta kontakt så snart mensen kom tilbake og at jeg måtte ha sluttet å amme før jeg kunne starte nytt forsøk. Jeg trappet ned ammingen og fikk tilbake mensen da datteren min var ca. 9 måneder, og kuttet ammingen helt like etterpå. Startet med nesespray etter andre menssyklus og hadde uttak rundt ettårsdagen. Ville derfor bare sendt henvisning, så kan klinikken heller vente på deg enn omvendt :)
 
Hei, venter på å starte 4. søskenforsøk siden september i fjor, og har fått tid til uttak i starten av november. Har en datter som ble til på første forsøk og nettopp har fylt 2. Tilhører Riksen, men hadde et privatforsøk på Hausken i april da Riksen hadde stengt.
Så spennende! Lang protokoll? Jeg skal til gynekolog på torsdag for nye prøver slik at vi kan sende henvisning :)
 
Så spennende! Lang protokoll? Jeg skal til gynekolog på torsdag for nye prøver slik at vi kan sende henvisning :)
Ja, lang protokoll. Det blir vårt siste forsøk på Riksen, så er veldig spent. Forrige runde ble avbrutt pga bare 1 eggpose, så håper virkelig vi får bedre resultater neste gang. Du skal også til Rikshospitalet? Lykke til på torsdag! :)
 
Fryseforsøk neste uke i Porsgrunn. Har en datter på 19 mnd:)
 
Oppdatering fra meg, ble gravid på andre fryseforsøk og er 5+4 i dag ❤️ Håper vi får en bebis i mai!
 
Ja, lang protokoll. Det blir vårt siste forsøk på Riksen, så er veldig spent. Forrige runde ble avbrutt pga bare 1 eggpose, så håper virkelig vi får bedre resultater neste gang. Du skal også til Rikshospitalet? Lykke til på torsdag! :)
Da satser vi på flere eggposer denne gangen! Ja, skal også til Riksen. Hadde kort protokoll sist, så regner med det blir det igjen :) Og tusen takk for lykkeønskning :happy:
 
Back
Topp