Sørlandet sykehus, Arendal

Fødte her i sommer. Følte meg godt ivaretatt av flinke jordmødre og barnepleiere. Jordmødrene jeg var borti virket erfarne, og de var veldig hyggelige. Fikk god oppfølging både før, under og etter fødsel. Var spesielt en barnepleier som var gull verdt på barsel, hun skjønte hva som måtte sies og gjøres uten at en trengte å si så mye selv. Møtte igrunnen bare hyggelige og hjelpsomme barnepleiere og jordmødre.
 
Født her 2 ganger før og skal føde der igjen snart :) Fin føde og barselavdeling og flinke jordmødre :)
 
Da har jeg født og kan ikke skryte nok om både fødeavdelingen og barsel :happy::happy:
 
Fødte her i starten av desember og var egentlig veldig skeptisk da jeg har hørt så mye forskjellig !

MEN jeg er kjempe fornøyd ! :D utrolig flotte jordmødre,barneleger og barnepleiere :) behjelpsomme og veldig omsorgsfulle mennesker :Heartpink

Mini ble tatt med vacuum og når det ble bestemt, ble både meg og mannen redde. Legen som kom inn var veldig rolig og beroliget oss på en fenomenal måte :Heartpink alt gikk veldig fort da det ble bestemt at vi måtte ha hjelp men alt foregikk kjempe kontroller og flott :) selv skrek jeg mens jeg presset at jeg ikke ville revne der nede, men jordmor og lege forklarte underveis hvordan ståa var der og de sa jeg ikke ville revne, noe jeg ikke gjorde ;) :D

Ettertid av fødsel ble vi sendt på familie rom og der lot dem oss være i fred og ro. Men med en gang vi hadde spm eller var i tvil om noe ringte vi etter dem og de var der asap. Til og med når mini måtte ligge i lysbehandling pga gulsot tok de han hele natten så vi kunne sove og slippe det apparatet/lysbehandlingen inne på vårt rom, de kom inn til oss med han når han ville ha pupp :notworthy:Heartpink kjempe service :)
 
Hadde en fantastisk fødsel på sykehuset i Arendal tidligere denne måneden. Fikk et stort og deilig føderom. Ut fra omvisningen er alle rommene ca like store :) To av de har badekar. Begynte å ta bilder, Men det gikk fort i glemmeboka når riene begynte å ta seg opp. Dette er halve rommet, i hvert fall. De to andre er det litt mindre sykehuspreg på, etter min mening.
28DAE859-0A6D-41F0-B4AD-857D2B06DEFA.jpeg

Bildet er tatt fra fødesenga, med et stort badekar til venstre. Lystgassen var plassert sånn at den kunne brukes i badekaret og. :)

Etter et par timer tuslet vi bort til et familierom. Der hadde vi to gode lenestoler, spisebord, stor dobbeltseng og stelleplass med vask. Eneste minuset var at vi måtte over gangen for å gå på do. Det var servering av mat til faste tider, men dersom vi var sultne utenom var personalet behjelpelig og skaffet det vi måtte ønske. Man kunne også bestille egen mat fra sykehusets storkjøkken.

Personalet var helt fantastisk, og jeg følte meg over hodet ikke til bry der jeg plinget på en barnepleier klokka 4 på natten for å få hjelp til å legge barnet til brystet.

Alt i alt en supert opphold. Det skal også sies at vi fikk spørsmålet «Åh, vil dere hjem allerede?» når vi spurte om hjemreisesamtale på etter 3 dager på barsel :hilarious: Her blir man med andre ord ikke kastet på dør ;)
 
Hadde en fantastisk fødsel på sykehuset i Arendal tidligere denne måneden. Fikk et stort og deilig føderom. Ut fra omvisningen er alle rommene ca like store :) To av de har badekar. Begynte å ta bilder, Men det gikk fort i glemmeboka når riene begynte å ta seg opp. Dette er halve rommet, i hvert fall. De to andre er det litt mindre sykehuspreg på, etter min mening.Vis vedlegget 268262
Bildet er tatt fra fødesenga, med et stort badekar til venstre. Lystgassen var plassert sånn at den kunne brukes i badekaret og. :)

Etter et par timer tuslet vi bort til et familierom. Der hadde vi to gode lenestoler, spisebord, stor dobbeltseng og stelleplass med vask. Eneste minuset var at vi måtte over gangen for å gå på do. Det var servering av mat til faste tider, men dersom vi var sultne utenom var personalet behjelpelig og skaffet det vi måtte ønske. Man kunne også bestille egen mat fra sykehusets storkjøkken.

Personalet var helt fantastisk, og jeg følte meg over hodet ikke til bry der jeg plinget på en barnepleier klokka 4 på natten for å få hjelp til å legge barnet til brystet.

Alt i alt en supert opphold. Det skal også sies at vi fikk spørsmålet «Åh, vil dere hjem allerede?» når vi spurte om hjemreisesamtale på etter 3 dager på barsel :hilarious: Her blir man med andre ord ikke kastet på dør ;)

Gratulerer !!
Så greit å lese en ny erfaring fra i år , er nå 37 uker og venter vårt første, og skal føde i Arendal har samtale i morgen og har vært på omvisning så hadde sett rommene, Håper det blir en ledig med bad da det er egentlig min eneste ønske. Og håper på et familierom etter. På omvisning var alle4 opptatt så fikk ikke se dei ,håper det er ledig nå vi er det[emoji51]
Godt å vite at lystgass kan brukes i badet lurte på det der.
Krysser fingere at jeg kan får dei to tingene.
Er såå spent på hvor lenge vi må vente til før vi får ser vår lille jente.[emoji177][emoji16]
 
Fødte her 28/10-18 og er strålende fornøyd!
God kommunikasjon mellom de ansatte og meg, satte mine behov først hver gang!:joyful:
Kan ikke annet enn å skryte av føde- og barsel avdelingen!:joyful:
 
Noe nytt om Arendal? Hilsen fødeklar og spent!

svarer selv på denne, siden fødsel er vel overstått. I Arendal var vi trygge og i omsorgsfulle hender under hele oppholdet vårt. Fra besøk på føden dagen før fødsel pga ineffektive rier, og til vi ble utskrevet tre dager etter det. Så flotte jordmødre, barnepleiere og barnelege. Kompetanse og varme i helt super blanding her. Sykehuset er jo ikke akkurat nytt og fresht, men avdelingen funket veldig fint som den var likevel. Vi hadde familierom en natt da mannen ble igjen med meg og baby. Så hadde jeg dobbeltrom alene den andre natta. Begge deler fungerte fint. Greit system med kjøkken/mat, og alltid rask hjelp med medisin, veiledning eller hva man måtte trenge. Topp føde/barsel :)
 
Last edited:
Kan ikke skryte nok av fødeavdelingen i Arendal. Hadde tre jordmødre fra jeg ble lagt inn for igangsetting kvelden før fødsel. Alle like hyggelige. Opplever at jeg ble lyttet til og fikk den hjelpa og veiledningen jeg trengte.
Jordmor som var med på selve fødsel var bare helt fantastisk. Fikk et stort og flott føderom
 
Fantastiske folk, både på føden og barsel. God oppfølging og informasjon. Endte opp med keisersnitt, men helt uten dramatikk grunnet overnevnte. Barsel var fantastisk og barnepleierne tok seg god tid. Gleder meg til neste gang - her føler jeg meg trygg!
 
Har bare positive tilbakemeldinger til føden/barsel i arendal. Fødte og hadde 5 døgn her i januar, følte meg trygg og ivaretatt.
 
Har nettopp fått barn nmr 2 og kan virkelig ikke få skrytt nok av de fantastiske menneskene som jobber på føden/barsel i arendal. Følte meg trygg og ivaretatt, nattevaktene lånte babyen så mor fikk sove. Og følte meg aldri til bry :)
 
Du som hører til i Aust-Agder og har termin i 2023 - termingruppe :angelic:

 
Back
Topp