Som overskriften sier har jeg en sønn på 2,5 år som har pappa som favoritt. Det er sårt og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det på riktig måte. Jeg tenker, er det noe galt med meg? Noen ganger avviser han meg blankt. F. eks når jeg setter meg ned på gulvet for å leke kan han si "gå, mamma" og prøver å dytte meg bort. Han roper deretter på pappa. Når han har slått seg eller er syk, er det alltid pappa han går til. Jeg sier at mamma også kan blåse på, men han vil bare at pappa skal. Han har en flott og omsorgsfull far, men han sier aldri noe sånt til han. Han har i grunn hatt pappa som favoritt helt siden han var baby. Når faren ikke er der, er han selvfølgelig mer på meg. Vi kan leke, jeg får blåse på og han sitter på fanget mitt.
Jeg har en kronisk sykdom som gjør meg sliten i blant, men jeg prøver å vise det minst mulig. Jeg tenker at han kanskje forstår det allikevel og føler at pappa er mer trygg. Jeg vet ikke.
Er det noen som opplever det samme eller er det bare meg? Jeg vet jo at barn ofte velger en favoritt, men kommer det alltid til å være sånn. Er det noe jeg kan gjøre for å balansere det hele. Eller takle det på en måte som gjør at jeg ikke blir så lei meg? Blir glad for alle konstruktive svar.
Jeg har en kronisk sykdom som gjør meg sliten i blant, men jeg prøver å vise det minst mulig. Jeg tenker at han kanskje forstår det allikevel og føler at pappa er mer trygg. Jeg vet ikke.
Er det noen som opplever det samme eller er det bare meg? Jeg vet jo at barn ofte velger en favoritt, men kommer det alltid til å være sånn. Er det noe jeg kan gjøre for å balansere det hele. Eller takle det på en måte som gjør at jeg ikke blir så lei meg? Blir glad for alle konstruktive svar.