Søknad levert:)

Bare tull. Du har 14 uker og tre av dem er før fødsel og seks uker må du ta etter fødsel. Det er jo fordi kroppen din skal komme seg. :-) Men etter det står dere fritt til å ta ut ukene som det passer dere. Bare at du har igjen 5, han 14 og resten er felles som dere selv bestemmer hvordan skal fordeles. :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Jeg tror di 3 ukene før fødsel går fra felleskvoten om jeg ikke husker feil.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Nei, de er forbeholdt mor. Så hun skal 'slappe' av før fødselen. Og er fra hennes kvote. Litt synd, for hvis man ikke føder akkurat til termin så mister man de dagene man føder før. Og føder man etter termin så mister man permisjonstid med baby. Det er bare 5 prosent som føder akkurat på termindatoen.

Bare tull. Du har 14 uker og tre av dem er før fødsel og seks uker må du ta etter fødsel. Det er jo fordi kroppen din skal komme seg. :-) Men etter det står dere fritt til å ta ut ukene som det passer dere. Bare at du har igjen 5, han 14 og resten er felles som dere selv bestemmer hvordan skal fordeles. :-)

Dette regnestykket blir feil; mor har 3 uker før fødsel, 6 etter fødsel og 8 resterende uker av sin kvote (ikke 5). Far har 14 uker og da gjenstår 18 uker som er fellesdel. Da har vi 49 uker som er 100% dekning. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Du er inne på noe, mor har 14 uker+ de 3 før fødsel :) de 3 ukene er helt låst til mor, sammen med de 6 ukene etter fødsel. De 3 ukene trekkes i hvertfall ikke fra mor sine 14 :)

Dette regnestykket blir feil; mor har 3 uker før fødsel, 6 etter fødsel og 8 resterende uker av sin kvote (ikke 5). Far har 14 uker og da gjenstår 18 uker som er fellesdel. Da har vi 49 uker som er 100% dekning. :)

Du har så rett! Beklager Emgutt86!

Jeg har hele tiden tenkt 46 uker 100 % (kun permisjonstid med baby). Sikkert fordi jeg alltid har født før termin og derfor aldri fått full permisjon. :-P

Men litt rart at de første tre ukene er av fellespermisjonen er det ikke? For fellespermisjon betyr at man kan velge hvem som skal ha permisjon. Og mener bestemt jeg har lest at de tre før og seks etter er mor sine. At far kan ikke ta dem ut. Eller?

Du har så rett! Beklager Emgutt86!

Jeg har hele tiden tenkt 46 uker 100 % (kun permisjonstid med baby). Sikkert fordi jeg alltid har født før termin og derfor aldri fått full permisjon. :-P

Men litt rart at de første tre ukene er av fellespermisjonen er det ikke? For fellespermisjon betyr at man kan velge hvem som skal ha permisjon. Og mener bestemt jeg har lest at de tre før og seks etter er mor sine. At far kan ikke ta dem ut. Eller?

Jeg er helt enig! Er jo det som er logisk. Men nå har vel nav aldri vært logisk, så d er vel derfor! ;-)

Jeg er helt enig! Er jo det som er logisk. Men nå har vel nav aldri vært logisk, så d er vel derfor! ;-)

Haha! Nei, de vet å forvirre en stakkara sjel! :-P

Her skal vi ta 100% dekningsgrad og jeg skal ha hele fellesperioden. Så er hjemme frem til 1 januar. Fra da skal vi prøve at jeg jobber 50% siden mannen min har flexitid og jeg jobber turnus som sykepleier kan det gå i 2 mnd før mannen min tar ut pappaperm. MEN om man gjør dette, forlenger permisjonstiden på denne måten MISTER man retten til ulønnet permisjon. Hva gjør man da liksom om man ikke får barnehageplass..
En meget merkelig regel!!!

Her skal vi ta 100% dekningsgrad og jeg skal ha hele fellesperioden. Så er hjemme frem til 1 januar. Fra da skal vi prøve at jeg jobber 50% siden mannen min har flexitid og jeg jobber turnus som sykepleier kan det gå i 2 mnd før mannen min tar ut pappaperm. MEN om man gjør dette, forlenger permisjonstiden på denne måten MISTER man retten til ulønnet permisjon. Hva gjør man da liksom om man ikke får barnehageplass..
En meget merkelig regel!!!

Man mister kanskje ikke retten på ulønnet permisjon? Det er vel opp til jobben din å avgjøre om du får er det ikke? Men man mister den retten at man har krav på småbarnspermisjon uten lønn kanskje?. Men hvis jobben din har noe som helst samvittighet så bør de jo innvilge deg permisjon uten lønn synes jeg!

Ellers så må man skaffe seg dagmamma eller kanskje en slektning kan passe eller noe. Jeg vet ikke helt. Vi skal ha ulønnet permisjon de ukene før barnehageplass i august vi også og har allerede begynt å spare til de. Regner at vi trenger ca en månedslønn på fire uker (en av oss jobber jo).

Ville i hvertfall sendt inn så fort etter uke 26 som mulig.
Permisjoner min startet for 4 uker siden og er enda ikke ferdig behandlet, kunne ta 4 uker til. Søkte 3.desember (det er Oslo).

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp