Søknad levert:)

Her tok de kopi av helsekortet mitt og forsikret meg om at det holdt :p??
Desverre, det holder ikke. Helsekortet får man i begynnelsen av svangerskapet, så teknisk sett kan man gjøre en god svindel dersom det skjer noe underveis. Man må altså ha bekreftelse fra lege/jm etter uke 26. på at man fortsatt er gravid og skal ha permisjon...

Har fyllt ut søknaden min, må bare få skrevet ut alt og sendt det....sukk, tiltakt!

Pussig. Jaja - det verste som kan skje er at du mottar et brev fra nav med etterlysning av dokumentasjon/nevnte attest. Og da ettersender du det. Går nok fint, det her : )

Da er søknaden min sendt. Måtte innom NAV med sykmelding og fikk to damer til å se over søknadspapirene for sikkerhetsskyld. Spent på hvor lang behandlingstid det er her i distriktet :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Men i alle dager, hun på kontoret sa at det holdt og forsikret meg om det to ganger til og med :s

Dette trodde jeg også? Jeg har også bare sendt med kopi av gravidkortet! Så da sitter vi i samme båt;-) Er jo ikke værre enn å ettersende da:-)

Dette trodde jeg også? Jeg har også bare sendt med kopi av gravidkortet! Så da sitter vi i samme båt;-) Er jo ikke værre enn å ettersende da:)

Samma fikk jeg beskjed om da jeg gikk med første. Men neeeei da. Og da tok det jo sin tid før de sendte ut et brev om at det manglet bekreftelse fra lege/jordmor etter uke 26. Og da tok det IGJEN tid før de fikk behandlet søknaden min på nytt, så jeg fikk ikke foreldrepenger før to måneder etter at ungen var født. Etterbetalt riktignok, men det var hardt med to måneder uten "lønn".

Det tryggeste er å forholde seg til det som står på skjemaene i stedet for det enkeltpersoner forteller på NAV-kontorene. På forsiden vi printer ut med søknaden står det oppført de vedleggene som trengs, deriblant egen bekreftelse fra lege/JM. Veldig ergelig å få papirene i retur, de som håndterer skjemaene er strenge :( Jeg ringer alltid servicetlf, der er de sortert på avdeling som kun fokuserer på ditt skjema/case. Har hittil aldri fått feil svar. Men det lokale kontoret kan du få gratis av meg, de "kan" alt mulig noe som gir merarbeid for meg og mine ansatte... Men NAV Foreldrepenger på FB/chat er også veldig tydelige og raske til å svare :) lykke til damer :)

Da har jeg levert søknad også, måtte ha med bekreftelse i fra lege der det sto att hun kunne bekrefte att termin var 10 mai.Ellers hadde det ikke gått igjennom på nav her hvertfall...

Her skal jeg ta hele fellesperioden, mulig han tar ut noe ferie midt i, men vi må gjøre det sånn for å slippe så mye ekstra styr med lånekassa :( syns det er litt kjedelig, men det går! Han kommer jo hjem så tidlig etter jobb allikevel nå som han ikke er i oslo mer, og det er deilig :)

Her skal jeg ta hele fellesperioden, mulig han tar ut noe ferie midt i, men vi må gjøre det sånn for å slippe så mye ekstra styr med lånekassa :( syns det er litt kjedelig, men det går! Han kommer jo hjem så tidlig etter jobb allikevel nå som han ikke er i oslo mer, og det er deilig :)

Jeg skal også ta hele fellesperioden. Men vi skal dele på å være hjemme fra november av. På den måten får vi forlenget periodene våre. Han skal ha 3 dager hjemme og jeg skal ha 2 dager hjemme. Sånn gjør vi det i 20 uker. Så skal han ha fem uker ferie + to siste ukene av fedrekvoten sin etter det.

Seks uker etter fødsel :) Da har du igjen 5 uker igjen av din mødrekvote. (som BARE du kan ta) Hvis dere har valgt 100 % lønn.

Ok, takk for svar.Det var dette jeg mente jeg hadde lest også.
På nav i dag fikk jeg bedskje om att mannen min ikke kunne ta perm før jeg hadde hatt 14 uker perm?
For mannen min vil begynne og ta 2 dager perm i uken i fra august for vi har ikke mulighet til att han kan ta ut sine 14 uker på en gang.
Vi skal ha 80% perm og 100% lønn

Ok, takk for svar.Det var dette jeg mente jeg hadde lest også.
På nav i dag fikk jeg bedskje om att mannen min ikke kunne ta perm før jeg hadde hatt 14 uker perm?
For mannen min vil begynne og ta 2 dager perm i uken i fra august for vi har ikke mulighet til att han kan ta ut sine 14 uker på en gang.
Vi skal ha 80% perm og 100% lønn

Bare tull. Du har 14 uker og tre av dem er før fødsel og seks uker må du ta etter fødsel. Det er jo fordi kroppen din skal komme seg. :-) Men etter det står dere fritt til å ta ut ukene som det passer dere. Bare at du har igjen 5, han 14 og resten er felles som dere selv bestemmer hvordan skal fordeles. :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg sitter her å irriterer meg grønn over at det ikke går an å skrive inn dato i den editerbare pdf fra en mac! Alle åtte tallene legger seg pent på de fire første plassene. Grr, printa hele greia uten datoer og skriver på pent for hånd. Satser på at det duger!

Gjør det??? For hun skrev jo på det da jeg var der liksom, og leverte jo etter at det sto jeg var i uke 31 liksom :o??

Det er det jeg har gjort hvertfall! Snakket med NAV på Tlf når jeg fylte ut skjemaet for var noe jrg lurte på og hun jeg snakket med sa det holdt! Så jeg sendte det når jeg var 28 uker på vei, men det var mest fordi da var jeg ferdig med det! Du trenger nok ikke stresse! Fått brev fra NAV at de har behandlingstid 6-8 uker !

Back
Topp