Søknad levert:)

LF<3

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Februarhjertene2017
Nå har jeg levert søknad om foreldrepenger, sikkert sent ute i forhold til mange andre her, men nå begynner det å gå opp for meg at vi snart skal få babisser våre:) hurra!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Når har du termin? Jeg føler jeg var veldig sent ute:-p Har termin 8 mai, og sendte min i posten på fredag:-p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal gjøre det ila denne uka:p

Var hos JM i dag, og hun sa uke 32 var lurt å søke. Så da har jeg god tid enda :p Siden jeg bare er 28 og noen dager..

Har termin 14 mai, perm starter 23. April og jeg sender papirer i morgen. Da har dem papirene 6,5 uke før perm.start og det skulle holde akkurat. Noen steder har veldig lang behandlingstid, men 6 uker før står på sidene til NAV.

Jeg leverte vel på fredag, har termin 4 mai og starter perm 14 april :) blir behandlet så fort sjefen får sendt inn de opplysningene de skal- noe han lovte skulle ordnes i morgen. Så blir spennende å se da når jeg ringer å hører med de i morgen :D

Jeg har termin 24.mai, så i forhold til termin er jeg vel ganske tidlig ute, men bor i Oslo, og veit at ting tar tid her, så greit å være litt tidlig ute:)

Jeg må få levert i morgen. Måtte ringe legen for å få bekreftelse på termin, så sender jeg i morgen. Holdt på å glemme hele greia.

jeg må levere på onsdag, skal til legen og få bekreftelse i morgen..stressa for føler jeg er seint ute....

jeg må levere på onsdag, skal til legen og få bekreftelse i morgen..stressa for føler jeg er seint ute....
Holder det ikke å sende kopi av graviditetskortet?:-)

Holder det ikke å sende kopi av graviditetskortet?:-)

Nei, man må ha bekreftelse fra lege eller jordmor om termin. Det virker veldig tungvindt, men sånn har det altså blitt:P

Hmm, kanskje det er greit noen steder da? :)

Har enda ikke søkt men va på nav i går å fikk hjelp....de sa at æ enda har et par uka på mæ :) men ska få levert i løpe av uka,må bare få attest hos lege på termin sia du må ha atest etter uke 26 :P

Attesten utstedes etter uke 26. Dette er for at man skal kunne motta støtte.
"Terminbekreftelse etter 26. svangerskapsuke kreves fordi den medisinske definisjonen av fødsel er forløsning som skjer etter den 26. svangerskapsuke. For å kunne kreve foreldrepenger og engangsstønad må man ha kommet inn under denne medisinske definisjonen fordi det er et krav at fødselen faktisk vil finne sted.," skriver NAV.

Jeg har for øvrig ikke sendt inn søknaden ennå. Termin 12. mai. Vi hadde tenkt å dele hele permisjonen 50/50, men pappa står nå over et kult jobbtilbud. Vi får se. Jeg var ikke helt forberedt på å gå i permisjon helt til januar, men ser at det nok kanskje kan bli slik. Jaja. Søknaden blir nok ferdig utfylt i kveld. (Når vi kommer til januar skulle det ikke forundre meg om jeg plutselig synes det er for tidlig. Haha.)

Back
Topp