Søke permisjon

Jeg søkte om foreldrepenger i går siden da var det akkurat 6 uker til permisjonen begynner. Veldig enkelt og greit. Plottet bare inn termindatoen og valgte hvilken dekningsgrad vi ønsker. Trodde en slik søknad var mer omfattende. :)
 
Jeg søkte om foreldrepenger i går siden da var det akkurat 6 uker til permisjonen begynner. Veldig enkelt og greit. Plottet bare inn termindatoen og valgte hvilken dekningsgrad vi ønsker. Trodde en slik søknad var mer omfattende. :)
Hvilken løsning for permisjon har du valgt? Jeg sitter med det samme akkurat nå, men klarer liksom ikke helt å bestemme meg for endelig løsning :p
 
Jeg søkte om foreldrepenger i går siden da var det akkurat 6 uker til permisjonen begynner. Veldig enkelt og greit. Plottet bare inn termindatoen og valgte hvilken dekningsgrad vi ønsker. Trodde en slik søknad var mer omfattende. :)

Så bra at det ikke var så vanskelig! Jeg kan søke på torsdag :)
 
Hvilken løsning for permisjon har du valgt? Jeg sitter med det samme akkurat nå, men klarer liksom ikke helt å bestemme meg for endelig løsning :p

Vi har valgt full dekningsgrad (100%) ettersom begge kun har deltidsjobb og ikke har råd til å gå ned i inntekt. Jeg tar min del av permisjonen + fellesperioden og så tar mannen sine obligatoriske 15 uker. Jeg kommer nok sikkert til å ta ut noe ferie etter at min permisjon er over for å få forlenget den litt før mannen begynner sin. :)
 
Kan far utsette sin fedrekvote (utsette pga. arbeid) mens jeg tar ulønnet permisjon en periode etter at jeg har avviklet mødrekvoten og fellesperioden? Jeg prøvde meg på en chatte med "Frida", roboten på NAV, og fikk opplyst at "det er heller ikke mulig å utsette foreldrepengene på grunn av avvikling av ulønnet permisjon". What?
 
Kan far utsette sin fedrekvote (utsette pga. arbeid) mens jeg tar ulønnet permisjon en periode etter at jeg har avviklet mødrekvoten og fellesperioden? Jeg prøvde meg på en chatte med "Frida", roboten på NAV, og fikk opplyst at "det er heller ikke mulig å utsette foreldrepengene på grunn av avvikling av ulønnet permisjon". What?

Det hørtes rart ut.. Jeg mener man kan ta ulønnet og utsette fars permisjon en viss tid. Men er ikke helt sikker. Kanskje du kan ringe til NAV eller spørre på Facebookgruppen deres "Nav Foreldrepenger", for der svarer de veldig kjapt. :)
 
Kan far utsette sin fedrekvote (utsette pga. arbeid) mens jeg tar ulønnet permisjon en periode etter at jeg har avviklet mødrekvoten og fellesperioden? Jeg prøvde meg på en chatte med "Frida", roboten på NAV, og fikk opplyst at "det er heller ikke mulig å utsette foreldrepengene på grunn av avvikling av ulønnet permisjon". What?

Det eneste som står på nav sine sider om utsettelse er:

"Frist for å utsette for far eller medmor
Hvis du ikke ønsker å starte foreldrepengeperioden rett etter at mor er ferdig med foreldrepengeperioden sin, må du søke om å utsette perioden. Du må sende søknaden senest siste dag mor får utbetalt foreldrepenger. Søker du om å utsette på et senere tidspunkt får du færre dager med foreldrepenger."

Her var jeg ferdig i permisjon 2. Mars i år (min kvote og fellesperioden), men far begynte ikke sin permisjon før 21. Mai. Nå hadde ikke jeg ulønna permisjon i den mellomperioden, men var i full jobb så og si. Vet ikke om det er noe forskjell på om du er i ulønnet permisjon, eller om du er i arbeid..
 
Jeg har søkt og måtte ikke ha det. Syns det var overraskende fort gjort og enkelt :)

Det var overraskende enkelt å greit å fylle ut søknaden :D Godt er det, var mye mer styr når jeg skulle søke om svangerskapspenger.
 
Hvordan har dere tenkt til å fordele permisjonen? :)
 
Jeg la inn søknad nå, gikk fint. Sto bare at jeg måtte ettersende dokumentasjon, altså terminbekreftelse. Skal kontakte nav og høre om det er nødvending siden det trer i kraft nye regler om to uker
 
Jeg la inn søknad nå, gikk fint. Sto bare at jeg måtte ettersende dokumentasjon, altså terminbekreftelse. Skal kontakte nav og høre om det er nødvending siden det trer i kraft nye regler om to uker

Så merkelig. Jeg søkte for en uke siden og da kom det ikke opp noe om terminbekreftelse.
 
Hvordan har dere tenkt til å fordele permisjonen? :)

Vi tar 100% lønn, jeg tar mine uker og hele fellesperioden. Så tar jeg ulønnet i noen mnd før mannen tar sine 15 uker pluss ferie. :) Gjør det slik for å komme i mål til barnehagestart i august 2020.
 
Vi tar 100% lønn, jeg tar mine uker og hele fellesperioden. Så tar jeg ulønnet i noen mnd før mannen tar sine 15 uker pluss ferie. :) Gjør det slik for å komme i mål til barnehagestart i august 2020.
Sånn har vi tenkt å gjøre det også. Bortsett fra at vi tenker 80% lønn. Da må jeg ta ca 11 uker ulønnet, og mannen tar permisjonen sin fra mars 2020. Han blir da hjemme til barnehagestart i august 2020.
 
Vi tar 100% lønn, jeg tar mine uker og hele fellesperioden. Så tar jeg ulønnet i noen mnd før mannen tar sine 15 uker pluss ferie. :) Gjør det slik for å komme i mål til barnehagestart i august 2020.
Høres ut som en god plan :)
 
Sånn har vi tenkt å gjøre det også. Bortsett fra at vi tenker 80% lønn. Da må jeg ta ca 11 uker ulønnet, og mannen tar permisjonen sin fra mars 2020. Han blir da hjemme til barnehagestart i august 2020.
Lurt! Det er liksom litt sprøtt å tenke på bhg-start allerede nå, hehe.
 
Back
Topp