Søke permisjon

Sølvjenta

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Var inne på NAV sine sider og har startet på permisjonssøknaden. Er det ikke nye regler som sier at man ikke trenger terminbekreftelse?? Hvis jeg prøver å ikke legge inn dato for når jeg har fått terminbekreftelse så får jeg det ikke godkjent:wideyed:o_O
 
Det gjelder fra nyttår.. Og nå kan man TIDLIGST søke 6 uker før permisjonsstart også, hvis jordmora mi har lest riktig i alle fall.. Så da vil det vel ikke gå.
 
Det gjelder fra nyttår.. Og nå kan man TIDLIGST søke 6 uker før permisjonsstart også, hvis jordmora mi har lest riktig i alle fall.. Så da vil det vel ikke gå.
Hmm.. men hvis man får terminbekreftelse så kan man vel søke tidligere?? Eller?
 
Tja mulig det da :) Rart hvis ikke.. Er vel bare med de nye reglene fra nyttår man må følge det med de ukene sikkert. Har ikke selv lest ordentlig altså, jordmor som sa dette.. At jeg ikke trengte søke helt enda osv. Men de fleste her må kanskje søke etter reglene før nyttår anyway, såå ikke sikker jeg. Må lese meg mer opp selv :p
 
Begynner permisjon etter 1.januar 2019 kan man ikke søke før tidligst 6 uker før og arbeidsgiver kan ikke sende inn inntektsmelding før tidligst 4 uker før. Er du arbeidstaker trenger du ikke terminbekreftelse, kun hvis du ikke er arbeidstaker. Det er i alle fall det svaret jeg fikk av NAV på Facebook da jeg spurte dem.
 
Jeg starter permisjonen 25. Januar og kan tidligst søke 14. Desember etter det nye systemet :)
Jeg fikk ikke lov til å fortsette på søknaden en gang fordi termin var for langt unna :smiley-ashamed004
 
Begynner permisjon etter 1.januar 2019 kan man ikke søke før tidligst 6 uker før og arbeidsgiver kan ikke sende inn inntektsmelding før tidligst 4 uker før. Er du arbeidstaker trenger du ikke terminbekreftelse, kun hvis du ikke er arbeidstaker. Det er i alle fall det svaret jeg fikk av NAV på Facebook da jeg spurte dem.
Okei, så de som er arbeidsledig, hjemmeværende, selvstendig næringsdrivenede, ufør osv må ha terminbekreftelse? Det er bare når man jobber under en arbeidsgiver at man slipper å sende terminbekreftelse altså?? :wideyed::p
 
Jeg er så heldig at HR-avdelinga på jobben hjelper meg med å fylle ut søknad, og jeg har ikke fått innkallelse til det møtet før 8. januar. Veldig ulikt fra sist jeg søkte, da de var superstressa når jeg begynte å nærme meg uke 30 :p
 
jeg fikk beskjed om å sende inn bekreftelse på termindato av av nav værtfall for å få engangsstøanden :)
 
Hva gjør man om babyen kommer 6uker før termin da å man ikke har fått sendt inn permisjons søknad?
 
Jeg sendte inn søknad hos NAV igår, helt uten problem? Eller betyr det at jeg har gjort feil? Der tastet jeg bare inn termin, og fikk ikke noe mer spørsmål om det....
 
Jeg sendte inn søknad hos NAV igår, helt uten problem? Eller betyr det at jeg har gjort feil? Der tastet jeg bare inn termin, og fikk ikke noe mer spørsmål om det....

Trenger ikke terminbekreftelse lenger om du er i jobb og har tjent opp retten til foreldrepenger :)
 
Jeg sendte inn søknad hos NAV igår, helt uten problem? Eller betyr det at jeg har gjort feil? Der tastet jeg bare inn termin, og fikk ikke noe mer spørsmål om det....

Når har du termin? Om du har tidlig i februar så kan du vell kanskje sende inn nå. Spøra om man kan søke tidligst 6 uker før termin eller 6uker før du skal starte permisjon. Om det er 6 uker før du starter permisjon så er det jo 9uker før termin du kan søke, så da kan jo de som har termin i starten av februar søke nå kanskje:)
 
Jeg sendte inn søknad hos NAV igår, helt uten problem? Eller betyr det at jeg har gjort feil? Der tastet jeg bare inn termin, og fikk ikke noe mer spørsmål om det....

Jeg har termin 15 februar og kan søke om 4 dager. Det vil si at dersom du har termin 9. Februar eller tidligere så skulle det gå fint å søke når du gjorde :)
 
Når har du termin? Om du har tidlig i februar så kan du vell kanskje sende inn nå. Spøra om man kan søke tidligst 6 uker før termin eller 6uker før du skal starte permisjon. Om det er 6 uker før du starter permisjon så er det jo 9uker før termin du kan søke, så da kan jo de som har termin i starten av februar søke nå kanskje:)

Jeg har ikke termin før 27 februar, men fikk sendt inn uten problem likevel? Går ut i permisjon 6 februar...
 
Back
Topp