Søke permisjon snart?

En tråd i 'Desember 2018' startet av Attpåklattpåvei :), 20 Aug 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Hoppetau Gift med forumet Novemberlykke 2018 Desemberlykke 2018 Sommerfuglene 2017

Nav er ganske klare på at de godtar lovbestemt ferie, men det må også være avtalt med arbeidsgiver.

2. Hoppetau Gift med forumet Novemberlykke 2018 Desemberlykke 2018 Sommerfuglene 2017

3. Katta Forumet er livet Novemberlykke 2018 ❤️ Septemberlykke 2020 ❤️ Aprilbarna`15 ♡ Maibarna ♡

Ja, de godtar 4+1, men ikke mer.

4. Hoppetau Gift med forumet Novemberlykke 2018 Desemberlykke 2018 Sommerfuglene 2017

De godtar også at du overfører fra året før, gitt at arbeidsgiver bekrefter. Selv vurderer jeg opp til 7 uker denne permisjonen.

5. Anja_92 Andre møte med forumet

Når skal far søke om permisjon? Jeg er uføretrygdet,så ikke noe permisjon på meg.
    Jeg er førstegangsfødende,så aner ikke når han skal søke.

6. Ceres Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Da må du evt. Ta de resterende dagene over 21 dager etter du er ferdig med din permisjon, og far må utsette sin periode med grunnlag i at du har ferie.
    Reglene er tydelig på 21 dager ferie i permisjonen.
    Kommer godt fram ved bruk av foreldrepengeveilederen.

7. Ceres Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Anbefaler denne:
    https://tjenester.nav.no/foreldrepengeplanlegger

Der får man ikke lagt inn mer enn 4 uker og 1 dag ferie, 21 dager, og i reglene ifht utsettelse er det tydelig. Rødfarger telles som en vanlig uke dag, og den planleggeren viser også tydelig når du starter permisjon ifht termin :)

• Liker Liker x 1
  8. Blåfugl Glad i forumet Januarlykke 2019

Det var det jeg også trodde. Er nok kollegaen min som har misforstått, for hvis det var spesialregel hos oss, burde jo HR vite om det. Takk for svar:)

9. Tulipan:) Elsker forumet Desemberlykke 2018 Vårspirene 2021 Januarlykke 2019

når trekkes ferieukene fra lønnen når man er i permisjon? blir det likt som vanlig, at man får utbetalt feriepenger og blir trukket for 5 uker på samme lønn i juni? (for de som har det sånn vel og merke)
    en annen ting: kan jeg ikke ha ferie samtidig som far har permisjon?

10. Hoppetau Gift med forumet Novemberlykke 2018 Desemberlykke 2018 Sommerfuglene 2017

Screenshot fra foreldreveilederen. Selv der står det at man kan overføre. :)

Vedlagte filer:

11. Hoppetau Gift med forumet Novemberlykke 2018 Desemberlykke 2018 Sommerfuglene 2017

Det er opp til jobben din hvordan de gjør der med feriepenger og permisjon.

Du må ha ferie mens far har fedrekvote, men ikke uten videre i felelsperioden. Dvs du kan, men må ha jobbet litt før du tar ut ferie og det ligger noen begrensinger. :)

12. Ceres Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Ja, så klart kan man det :)
    Men oppholdet på perioden grunnet ferie kan være på 4 uker og 1 dag - skal du ha mer må det være etter permisjonen før far tar :) iallefall det nav ga beskjed om her.

13. Hoppetau Gift med forumet Novemberlykke 2018 Desemberlykke 2018 Sommerfuglene 2017

Ikke det vi har fått beskjed om og heller ikke det de sier i planleggeren. Der sier de bare at man må gå overført for å få lov. Men er man usikker er det jo bare å spørre nav, og få svaret skriftlig.

Del denne siden