Søke permisjon snart?

Jeg fikk avslag på søknaden min sist pga dette, så jeg ville kanskje sjekka en gang til?
Nav er ganske klare på at de godtar lovbestemt ferie, men det må også være avtalt med arbeidsgiver.
 
Ja, de godtar 4+1, men ikke mer.
De godtar også at du overfører fra året før, gitt at arbeidsgiver bekrefter. Selv vurderer jeg opp til 7 uker denne permisjonen.
 
Når skal far søke om permisjon? Jeg er uføretrygdet,så ikke noe permisjon på meg.
Jeg er førstegangsfødende,så aner ikke når han skal søke.
 
De godtar også at du overfører fra året før, gitt at arbeidsgiver bekrefter. Selv vurderer jeg opp til 7 uker denne permisjonen.
Da må du evt. Ta de resterende dagene over 21 dager etter du er ferdig med din permisjon, og far må utsette sin periode med grunnlag i at du har ferie.
Reglene er tydelig på 21 dager ferie i permisjonen.
Kommer godt fram ved bruk av foreldrepengeveilederen.
 
Det må være regler fra din jobb i såfall. Nav har ikke noe med ulønnet perm å gjøre, de godkjenner kun lønnet perm og utsettelser på denne. Lovbestemt ferie er en gyldig utsettelsesgrunn.
Det var det jeg også trodde. Er nok kollegaen min som har misforstått, for hvis det var spesialregel hos oss, burde jo HR vite om det. Takk for svar:)
 
når trekkes ferieukene fra lønnen når man er i permisjon? blir det likt som vanlig, at man får utbetalt feriepenger og blir trukket for 5 uker på samme lønn i juni? (for de som har det sånn vel og merke)
en annen ting: kan jeg ikke ha ferie samtidig som far har permisjon?
 
Da må du evt. Ta de resterende dagene over 21 dager etter du er ferdig med din permisjon, og far må utsette sin periode med grunnlag i at du har ferie.
Reglene er tydelig på 21 dager ferie i permisjonen.
Kommer godt fram ved bruk av foreldrepengeveilederen.
Anbefaler denne:
https://tjenester.nav.no/foreldrepengeplanlegger

Der får man ikke lagt inn mer enn 4 uker og 1 dag ferie, 21 dager, og i reglene ifht utsettelse er det tydelig. Rødfarger telles som en vanlig uke dag, og den planleggeren viser også tydelig når du starter permisjon ifht termin :)
Screenshot fra foreldreveilederen. Selv der står det at man kan overføre. :)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20180824-055325_Chrome.jpg
    Screenshot_20180824-055325_Chrome.jpg
    374,5 KB · Visninger: 17
når trekkes ferieukene fra lønnen når man er i permisjon? blir det likt som vanlig, at man får utbetalt feriepenger og blir trukket for 5 uker på samme lønn i juni? (for de som har det sånn vel og merke)
en annen ting: kan jeg ikke ha ferie samtidig som far har permisjon?
Det er opp til jobben din hvordan de gjør der med feriepenger og permisjon.

Du må ha ferie mens far har fedrekvote, men ikke uten videre i felelsperioden. Dvs du kan, men må ha jobbet litt før du tar ut ferie og det ligger noen begrensinger. :)
 
Screenshot fra foreldreveilederen. Selv der står det at man kan overføre. :)
Ja, så klart kan man det :)
Men oppholdet på perioden grunnet ferie kan være på 4 uker og 1 dag - skal du ha mer må det være etter permisjonen før far tar :) iallefall det nav ga beskjed om her.
 
Ja, så klart kan man det :)
Men oppholdet på perioden grunnet ferie kan være på 4 uker og 1 dag - skal du ha mer må det være etter permisjonen før far tar :) iallefall det nav ga beskjed om her.
Ikke det vi har fått beskjed om og heller ikke det de sier i planleggeren. Der sier de bare at man må gå overført for å få lov. Men er man usikker er det jo bare å spørre nav, og få svaret skriftlig.
 
Back
Topp