Særeste navnet du har kommet over?

Jeg har også hørt om ei som heter Rosa Bleie!

Jeg syns Festus var det morsomste vi kom over i navnelistene, så vår spire ble hetende Fabian Festus til vi kom på et skikkelig navn :cool01

Jeg liker faktisk bedre at foreldre kaller barna noe de fint kan kle som voksne, enn andre veien. Selv om det er rart å møte Frank, Kjell, Geir og Bjørg som småbarn. Så blir for eksempel Linus et pinglete navn på en voksen person, i mine ører.

Jeg får også en vemmelig smak i munnen av over-pretensiøse navn hvor man legger til stumme bokstaver og unødvendig mye schwung bare fordi man kan. Noorah-Lineah, Lunah Noorh, Nathaniel-Leander, Aneah Vichtoria, Emilian Nathaniell, Isaac Emelius, Maddox Sacarias, Rennathe Isabellah...Du vil jo for alltid ha et navn som aldri blir rett stavet. For å gjøre det enda verre, dobbeltnavn på barnet med alt du kan fiske opp av etternavn. Tantebarnet mitt har FEM navn til sammen. Det blir rett og slett for dumt, hva skal man med det? Jeg ville ha dobbeltnavn som barn, fordi jeg syns navnet mitt var så kort og kjedelig, men nå går jeg for det samme til mitt kommende barn. Han får et kort og enkelt, rett frem navn som det ikke går an å lage noe morsom versjon ut av. Han får dog to etternavn, men det er fordi vi har satt mitt ene sammen med ETT av samboers to etternavn.

Det enkle er ofte det beste i mine ører! :)
Amen :smiley-angelic003
 
Det skjer ganske ofte.. ikke at navnene hver for seg er sære, men sammensetningen er sær.. ofte på Vestlandet (no offentlig noen!) Men der de setter navnene sammen som blir bakvendt for meg som er fra Østlandet :)
Eller når folk egenkomponerer navn med ekstra boktaver; c,h,s, k så jeg knapt skjønner hvordan jeg skal stave dem.. typ Sharah.. Hva er greia.. Fungerer fint med Sara! o_O
 
Vinge
 
Husker jeg så navnet ‘Tørris’ i en babyverden artikkel! Det synes jeg var veldig spesielt
 
Jeg synes Gert er et morsomt og rart navn :hilarious:
 
Så nettopp ei på Facebook som ble døpt Norvella-Christin. Jeg bare «nor-hvafornoe»!?!?
Synes ikke det var så gale jeg :)

Rareste navnet som jeg kommer på er Folke. Men det er vel for at jeg aldri har hørt det før og synes kanskje det er rart å kalle barnet sitt for "folket", selv om jeg vet det ikke uttales likt.. :)
 
Kom over en gutt som het Adelino for en liten stund siden :rolleyes:
 
Back
Topp