Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg hadde utrolig såre brystvorter de første 3 døgnene, hylte av smerte hver gang jeg la babyen til brystet! Blødde også fra brystvortene, var jo nesten verre å amme enn å fødeMen fikk beskjed om å gå uten bh i starten, la puppene lufttørke. Endte opp med at jeg gikk med puppene ut hele tiden her hjemme, klarte ikke å ha klær til overkroppen uansett for det gjorde så vondt. Smurte og smurte med purelan. Fikk også veiledning i amming på sykehuset og de anbefalte å la babyen gråte litt først for da vil den gape høyere og når den gaper som høyest bruker man venstre hånd til å klemme sammen venstre pupp mens man holder høyre hånd under hodet til barnet, måtte dytte hodet hardt mot puppen når barnet gapet på sitt høyeste for at mest mulig av det brune kom inn i munnen. Når jeg løsner babyen fra puppen legger jeg lillefingeren i munnviken på babyen for å løsne vakumet og slippe at han drar seg løs fra brystvorten.
Etter tre dager med dette og "puppene på tørk" (ingen barselbesøk her altså) så forsvant sårheten og nå er det problemfritt å amme. Håper det gir seg snart for dere og, er fryktelig vondt med såre brystvorter!
Man bør være obs på å ikke fryse på puppene. Da kan man få brystbetennelse, og da blir ihvertfall amming et h.....