Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Taurin
Jeg sleit veldig med såre brystvorter de 2 første ukene, og prøvde alt det du prøvde..
Men så bestilte jeg disse! : http://www.pharmex.no/multi-mam.htm
Kom i posten kun 2 dager etter bestillig! Og jeg er kjempefornøyd!! [:D] Ble bra nesten med engang! Jeg klippte dem i to og tok på hver nippel innenfor ammeinnlegget [:)]
Burde prøves!
ORIGINAL: nove
Ble sittende å lese allle amme innleggene og det er mange bra tips her.
Har selv ammet to barn til de var 13 mnd og har et par tips til deg som jeg ser ikke har kommet frem her ennå.
For det første: er du helt sikker på at du har rett ammeteknikk? Det er superviktig at du venter med å ta barnet inntil brystet før det gaper skikkelig høyt slik at hele det brune kommer inn i munnen. Dette gjør du ved å dytte brystvorten bortil munnen på barnet inntil det skikkelig gaaaper :-) Har ei jente med for kort tungebånd og måtte bruke masse tid på dette med henne for å få til ammingen, glapp en gang og da ble jeg kjmepesår...
Det andre jeg tenkte på var ammepute, men det ser jeg at du har bestilt deg. Kjempelurt med tanke på belastning av rygg og skuldre også.
Lærte du å tvillingamme på sykehuset? Det er slik man ammer to barn på en gang. Barnet ligger da med bena under armen din ( altså motsatt av vanlig ammin ). Her er det greit å ha en pute som barnet kan ligge på.
Poenget med dette er at brystet da blir utsatt for "bruk" fra flere kanter og ikke bare fra en side.
Du kan også ligge på siden i sengen og amme for å få presset på andre sider av brystet.
Ellers så er purelan salve og masse lufttørking av brystvorter et bra tips.
Du skal vite at det er mange som sliter i begynnelsen av ammingen og at det er skikkelig hard jobbing som ofte må til for å få det til, men du skal vite at den dagen det funker så er det bare så innmari kos med den nærheten som du får til barnet ditt.
Lykke til :-)
ORIGINAL: Frk.Maja
ORIGINAL: Sauebonde
Hadde denne tråden vært lurt å få i desmber jentenes viktigste tråder?
Vil tro det kommer til å gjelde fler, og blir da lettere å finne igjen.
enig i denne[:D]