Såre brystknopper

Ja, vet at det er hovedrådet.. Jeg syns det virker som hun har fint grep, og alle som hjalp meg på barsel sa hun hadde fint grep. Men, det kan jo fortsatt være at det er noe jeg/vi gjør feil. Får ta en tur på ammepoliklinikken dersom det ikke skulle bedre seg snart
Ja gjør det, evt ta kontakt med ammehjelpen - de kan også hjelpe! :)
 
Akkurat samme som meg da... Og jeg prøvde også oppsamlere i går men fy fader det gjorde vondt verre! Nei... Jeg får fortsette med purelan og Multimam og bite tenna sammen i noen uker!
Dersom man bruker melkeoppsamlerkopper UTEN å smøre brystvortene med tjukt lag ammesalve så gjør man jo bare vondt verre med at brystvortene får lufttørke. Selv om man ikke har store rifter eller sånt, så har man gjerne bitte bitte små «skrubbsår» på brystvorten når man starter ammingen.. det er viktig at dette ikke får lufttørke fordi da river baby opp disse små gjerne usynlige skorpene hver amming og gjør det verre enn det nettopp var..
 
Dersom man bruker melkeoppsamlerkopper UTEN å smøre brystvortene med tjukt lag ammesalve så gjør man jo bare vondt verre med at brystvortene får lufttørke. Selv om man ikke har store rifter eller sånt, så har man gjerne bitte bitte små «skrubbsår» på brystvorten når man starter ammingen.. det er viktig at dette ikke får lufttørke fordi da river baby opp disse små gjerne usynlige skorpene hver amming og gjør det verre enn det nettopp var..

Jaa, det var det jeg fikk lære 'the hard way' :p
 
Har nå hatt en lynende smerte i brystvorten under amming de siste dagene, og den fortsetter etter ammingen også. Har lest meg opp nå og det virker som det kanskje kan være soppinfeksjon! Ser ikke noe tegn til det hos baby. Tenker det er verdt er forsøk å smøre med canesten! Krysser alt jeg har for at det er det som skal til :)
 
Har nå hatt en lynende smerte i brystvorten under amming de siste dagene, og den fortsetter etter ammingen også. Har lest meg opp nå og det virker som det kanskje kan være soppinfeksjon! Ser ikke noe tegn til det hos baby. Tenker det er verdt er forsøk å smøre med canesten! Krysser alt jeg har for at det er det som skal til :)
Dersom du har sopp burde du forhøre deg med legen før behandling - barnet må i så tilfelle også behandles med soppdrepende middel slik at dere ikke kryssmitter hverandre :-/
 
Back
Topp