Såre brystknopper

En tråd i 'Juni 2020' startet av Lilje92, 21 Jun 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Tussilagof Elsker forumet Oktoberfruene 2018 Desemberglede 2015 Juliknøttene 2022

Ja gjør det, evt ta kontakt med ammehjelpen - de kan også hjelpe! :)

2. IngeridElisabeth Elsker forumet Julikulene 2020

Dersom man bruker melkeoppsamlerkopper UTEN å smøre brystvortene med tjukt lag ammesalve så gjør man jo bare vondt verre med at brystvortene får lufttørke. Selv om man ikke har store rifter eller sånt, så har man gjerne bitte bitte små «skrubbsår» på brystvorten når man starter ammingen.. det er viktig at dette ikke får lufttørke fordi da river baby opp disse små gjerne usynlige skorpene hver amming og gjør det verre enn det nettopp var..

3. Lilje92 Elsker forumet Junilykke 2020 ♡

Jaa, det var det jeg fikk lære 'the hard way' :p

4. Lilje92 Elsker forumet Junilykke 2020 ♡

Har nå hatt en lynende smerte i brystvorten under amming de siste dagene, og den fortsetter etter ammingen også. Har lest meg opp nå og det virker som det kanskje kan være soppinfeksjon! Ser ikke noe tegn til det hos baby. Tenker det er verdt er forsøk å smøre med canesten! Krysser alt jeg har for at det er det som skal til :)

5. IngeridElisabeth Elsker forumet Julikulene 2020

Dersom du har sopp burde du forhøre deg med legen før behandling - barnet må i så tilfelle også behandles med soppdrepende middel slik at dere ikke kryssmitter hverandre :-/

• Liker Liker x 1

Del denne siden