Sår rompe :(

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Arin er kjempe sår i rompa! Smører med zink men han bæsjar jo ein 10 gongar om dagen! Tips mottas med STOR takknemlighet!! :)

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Prøvd potetmel? Ellers er inotyol som regel effektivt og. Men prøv potetmel og la han lufte seg innimellom :)

Jørgen 12.02.14 <3

Lufttørke etter hvert bleieskift, så ta på litt potetmel.. Funker kjempe bra :)

Inotyol!! Gullverdt! Njord var også veldig sår, dæssja på med inotyol og han var så å si fin dagen etter.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her har vi noen minutter lufttørking der hun kan sprelle naken på en håndduk før vi har potetmel på.

Vi har brukt sink på antibiotikarumpe, pass på å smøre et tykt lag slik at neste runde bæsj sklir av med kremen. Skyll gjerne rompa under rennende vann istedenfor å bruke klut :)

Sent from my LT26i using Tapatalk

Vi lufttørker etter hvert skift, bytter bleie ganske ofte gjør vi også! Bruker Sudocreme. Kan bestilles på amazon, men veldig dyr å få sendt selv om kremen er billig. Hamstret inn så vi har brukt til storesøster i 2 år og har en del vi har kjøpt til lillesøster.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi bruker sink og barrier creame litt om hverandre. Jeg merker også at han blir fort rød dersom jeg drikker appelsinjuice eller spiser sitrusfrukter, har også hørt om andre som ble rød i rompa av det. ..

Nikolai 13.02.14 <3
fra appen

Bade i olje hver dag. La han ligge med bar rompe lenge, bare skift under han og vask hvis det kommer noe mens han ligger der. Smør et godt lag med salve som blir et beskyttende lag over huden. Prøv å skifte bleiemerke.

Bruker du våtservietter når du skifter bleie? Ville isafalk ha bytta til tørrservietter med litt vann og olje på.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg bruker tørre engangskluter man kan kjøpe på apoteket når hun bare har tissa litt og for å tørke over etter jeg har brukt våtservietter.
Jeg har hørt at man ikke skal bade baby hver dag. På sykehuset anbefalte de å bade en gang i uka og ellers vaske med en fuktig klut i ansiktet når baby blir full av melk. Huden til baby kan bli tørr og sår.

Inytol er redninga mi! Vaske med vann klappe tørt blåse på og lufttørke. Så overdriver jeg masse med inytol salve. Bare peise på et tjukt lag. Tro meg d hjelper! Dennis var ekstremt sår her en vending.

Jeg bruker tørre engangskluter man kan kjøpe på apoteket når hun bare har tissa litt og for å tørke over etter jeg har brukt våtservietter.
Jeg har hørt at man ikke skal bade baby hver dag. På sykehuset anbefalte de å bade en gang i uka og ellers vaske med en fuktig klut i ansiktet når baby blir full av melk. Huden til baby kan bli tørr og sår.
Det er derfor man skal bade med olje. Men å vaske rompa med olje fungerer også bra for å løsne alt og gi fuktighet til huden.

Det er derfor man skal bade med olje. Men å vaske rompa med olje fungerer også bra for å løsne alt og gi fuktighet til huden.

Bruker dere babyolje og vann? Bruker kompresser med vann her.,

Jeg vasker bare med klut og vann, har litt babyolje på om der er noe avføring som sitter fast i huden for å løsne det. Bader mini en gang i uka i oljevann.

Jørgen 12.02.14 <3

Sniker fra juni 2014. Når storebror var liten brukte vi bare vaselin. Det funket veldig bra og var ikke så mye sår da:)

Bruker kompresser med vann, men olje hvis avføringen sitter godt fast i huden (spesielt barnebek). Bader i vann med en goood dæsj olje

Sniker fra juni 2014. Når storebror var liten brukte vi bare vaselin. Det funket veldig bra og var ikke så mye sår da:)
Det er genialt for å forhindre kontakt mellom hud og avføring :)

Jeg har en liten balje med vann og babyolje ved stellebordet, for stellebordet er for langt unna vasken. Så da bruker jeg det og tørrservietter. Våtservietter har jeg med i stelleveska, men bare som nødløsning. Har med tørrservietter og babyolje der også.
Har også kjøpt inotyl, fikk den anbefalt på sykehuset. De sa den hadde vært brukt i 50 år:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp