Sår rompe :(

Jeg jobber til vanlig med mennesker med multifunksjonshemninger som er inkontinente for urin og avføring (altså bruker bleier), og har kun positiv erfaring med inotyol, den er fantastisk! Men bruker og lufttørking og potetmel og syns der er gull og!

Hvis man smører med zink er det greit å bruke olje på kluten når man skal vaske det av igjen så man ikke "gnur" det sårt igjen for å få av salven.

Hvordan går det med Arins sårhet EJ?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Fortsatt sår :( Brukar tørrklutar med vatn og olje på - evt held han under springen. Han får lufttørka rompa eit par gonger om dagen = masse vask av golvet, veggar og innredning pga sprutbæsj ;)
Byttar på å bruka talkum, zink salve og purelan. Skal på apoteket i morgo og kjøpa denna kremen dikka snakkar om som byrjar på I.... Han drite rett og slett for mykje trur eg :P

Sent from my iPad using BV Forum

Fortsatt sår :( Brukar tørrklutar med vatn og olje på - evt held han under springen. Han får lufttørka rompa eit par gonger om dagen = masse vask av golvet, veggar og innredning pga sprutbæsj ;)
Byttar på å bruka talkum, zink salve og purelan. Skal på apoteket i morgo og kjøpa denna kremen dikka snakkar om som byrjar på I.... Han drite rett og slett for mykje trur eg :P

Håper det bedrer seg snart :) du kan prøve og bytte bleiemerke også, noen reagerer på bleiene og blir sår.

Jørgen 12.02.14 <3

Har prøvd pampers og, men ingen bedring. Likar libero best - hadde lekasje på pampers :(

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Det er derfor man skal bade med olje. Men å vaske rompa med olje fungerer også bra for å løsne alt og gi fuktighet til huden.

Sent from my iPhone using BV Forum

Bruker alltid olje i badevannet. Bruker også å ha litt olje på en våt klut når jeg bare skal vaske henne litt i ansiktet og på hendene.

Byttar på å bruka talkum, zink salve og purelan. Skal på apoteket i morgo og kjøpa denna kremen dikka snakkar om som byrjar på I.... Han drite rett og slett for mykje trur eg :p

Jeg bruker å legge en håndduk under rompa på henne og pakker den lett mellom beina hennes og opp over magen. Da slipper jeg å måtte vaske så mye når hun bæsjer eller tisser på stellebordet.

Jeg bruker å legge en håndduk under rompa på henne og pakker den lett mellom beina hennes og opp over magen. Da slipper jeg å måtte vaske så mye når hun bæsjer eller tisser på stellebordet.

Hehe, gjer det eg og, men han er ein mester på å sparka handuken nedover/bortover slik at rompa får litt fri sikt :P

Hehe, gjer det eg og, men han er ein mester på å sparka handuken nedover/bortover slik at rompa får litt fri sikt :p

Jeg må holde den der, ellers sparker hun den av.
Hadde et uhell her om dagen da hun sparka den av og jeg skulle legge den tilbake. Hun bæsja på armen min, helt til albuen. Kom som ei fontene. Jeg lo så jeg nesten tissa på meg.

Jeg må holde den der, ellers sparker hun den av.
Hadde et uhell her om dagen da hun sparka den av og jeg skulle legge den tilbake. Hun bæsja på armen min, helt til albuen. Kom som ei fontene. Jeg lo så jeg nesten tissa på meg.
Har fått bæsj over hele meg jeg også! Det spruter jo ut, så utrolig komisk! Nå har jeg begynt å stå på siden istedenfor nederst ved stellebordet når jeg skifter:)
Greit å ha god tid når man skal ting.
Jeg har også kjøpt sånn engangs-stellematter fra libero. De er kjempestore, så har klipt hver i seks biter. Bruker de bare under rompa, kjempepraktisk. Har håndkle også, men da slipper jeg å vaske så ofte.

Vi har erfart at beiemerket Pampers gjør Aslak kjempe sår. Tiltross for hyppige bleieskift, smøring og lufttørk ble han ikke bedre før vi bytta til Libero.

Han ble så sår at huden nesten gikk hull på. Bytta bleier så ble han veldig fort fin igjen. Virka som om Pampers satt fast i stumpen hans.

Sniker fra juni13.
Bepahten salve (får kjøpt på apoteket) er fantastisk mot såre rumper. Lille her hadde svært hyppig avføring de første tre mnd. Var det antydning til sårhet smurte jeg på og ved neste bleieskift var der så og si bra igjen:) Sink salve lukker fuktighet inne og kan faktisk hos noen føre til at det blir ennå mer sårt, samme med talkum/potetmel da dette kan knudre seg på huden.
Her sverger vi hvertfall til Bepahten ved alle bleieskift, hyppige bleieskift og "lufting" av stumpen og lille her har ikke hatt antydning til sår rumpe etter at vi begynte med det:) Lykke til!

Virker som denna inotylen (?) gjer underverk! Brukt den i halve dag ig allerede er rompa mindre sår :D
So happy :D

Så bra at der er bedring! :D

Inytol in my heart<3 uten denne salve lurer jeg fælt på hvordan rompa til lille hadde overlevd !

Sniker fra juni13.
Bepahten salve (får kjøpt på apoteket) er fantastisk mot såre rumper. Lille her hadde svært hyppig avføring de første tre mnd. Var det antydning til sårhet smurte jeg på og ved neste bleieskift var der så og si bra igjen:) Sink salve lukker fuktighet inne og kan faktisk hos noen føre til at det blir ennå mer sårt, samme med talkum/potetmel da dette kan knudre seg på huden.
Her sverger vi hvertfall til Bepahten ved alle bleieskift, hyppige bleieskift og "lufting" av stumpen og lille her har ikke hatt antydning til sår rumpe etter at vi begynte med det:) Lykke til!

Helt enig når det gjelder sink-salve, men når jeg bruker potetmel passer jeg på å "smøre" det litt utover, så det ikke skal klumpe seg.

Prøv zink salva som selges på helsekost :)

Lufte godt ved bleieskift. Syns inotyol-salve er det som fungerer best (mye bedre erfaring med den enn med bepanthen som nevnes over, men kan såklart være forskjell på unger)

Hørt om utroligesalva? Google dette...
( www.utroligsalva.no ) kan være fin mot såre rumper...

Jeg jobber til vanlig med mennesker med multifunksjonshemninger som er inkontinente for urin og avføring (altså bruker bleier), og har kun positiv erfaring med inotyol, den er fantastisk! Men bruker og lufttørking og potetmel og syns der er gull og!

Hvis man smører med zink er det greit å bruke olje på kluten når man skal vaske det av igjen så man ikke "gnur" det sårt igjen for å få av salven.

Hvordan går det med Arins sårhet EJ?

Samme erfaring med Pampers på stumpen her i hus også. Men nå er det intet rødt med Libero. Sluttet med salve også :-)

Februar -14 mamma <3

Back
Topp