Så var det den sovingen igjen da...

Natt til i går var mi jente våken 12, 2, 4, 5, 6.30 og stod opp 8. De fleste gangene var hun våken rundt en time, utenom kl. 4. Da kjente jeg også at nok var nok, og at vi måtte prøve å få en endring. Så i natt låg hun på eget rom for første gang. Våknet 2.30 for mat og bleieskift. Holdt det riktig nok gående i 1,5 timer før hun sov igjen, men jeg fikk mye mer søvn enn de andre nettene. Mi var også "flinkere" før og våknet 1-2 ganger for mat, så var veldig vanskelig å omstille seg til å være våken 5-6 ganger.

Min driver med det samme...Har aldri sovet noe særlig på dagtid,men sovet ofte åtte timer i strekk på natten.Jeg var litt avhengig av den gode nattperioden fordi han krever mye på dagen.Nå våkner han oftere,og er ofte våken en til to timer midt på natten...Håper at det er en fase,tenker at han muligens trenger mer mat enn han har gjort da han plutselig ikke går noe særlig opp i vekt heller.Er snart fem måneder.

Ser ut som det kan være en periode i og med vi er flere som opplever dette rundt 4 - 5 måneder.
Min har tidligere sovet fra 21 ca til mellom 3 og 7 for mat, men nå den siste uken har han våknet ofte på natt. Blitt lagt kl 21 og våknet nesten hver time. Bare sutring, kaving, sparking med bein og slår med armene. Da har jeg gitt han mat også har han sovet videre en time eller to. Har desverre ingen råd eller tips, annet enn å ta tiden til hjelp og håpe det går like kjapt over som det begynte!
Ganske slitsomt når mini i tillegg ikke hviler særlig lenge på dagen, maks 30 min hvis vi ikke er ute og triller tur.

Takk for gode råd alle sammen! Håper det bare er en periode, som forhåpentligvis går over fort! Er nok litt tenner i anmarsj så hun plages vel av det. Tungt med baby altså, særlig hvis hun skal være våken døgnet rundt. Men de blir jo store en gang, så alt blir vel bedre!

Her sover hun heldigvis godt på natta nå, men for ikke lenge siden våknet hun uten å skulle spise eller noe, bare prate:P den siste tiden har hun sovet godt på natta men veldig dårlig på dagen. Ergo, trøtt og grinete hele dagen. Begynner å gå seg til nå tror jeg, så det er nok dessverre bare sånne perioder vi må igjennom:( tøft er det, men det går over selvom det ikke hjelper akkurat nå. <3

Her er det våken annenhver time hele natten. Eller, ikke våken, men mas om mat. Alle mine tre gutter har vært slik. Utrolig slitsomt, men går over

Hvis jeg legger tidligere enn 19.30 for natten så er han mye urolig og våken mellom 4 og 6. Kanskje heller ta siste hvil rundt 4 og deretter pysje og natt rundt 19-19.30?

Gikk også Fra å sove godt til å være ofte våken, blitt noe bedre igjen så øyner håp for at det går riktig vei :)

De siste par dagene har også dagtidssoving løsnet litt (med trykk på litt), med en halvtime mer enn før!

Synes du er kjempetøff, heier masse på dere :)

Hvis jeg legger tidligere enn 19.30 for natten så er han mye urolig og våken mellom 4 og 6. Kanskje heller ta siste hvil rundt 4 og deretter pysje og natt rundt 19-19.30?
Hun tar siste hvil rundt 16, men hun sover bare en halvtime i slengen så hun er trøtt igjen klokken 17.30-18

Lihsj : hjemmebabytreff dær du går å sover 1 time , så kan vi passe søteste Mia <3

Her fungerer natta flott når han først har sovnet, men på dagen har det begynt å bli mye krøll. Det begynte da tennene kom, for ca 2 uker siden. Blir trøtt etter ca en time våken, men det tar ofte 1-2 timer før jeg klarer å få ham til å sove. Inntil nylig sov han da 45-90 min, men nå er det bare 30 min soving, 30-60 min fornøyd, og 1-2 timer stuptrøtt men klarer ikke å sove... Slik pågår det til kvelden, hvor vi akkurat nå bruker 2-3 timer på å få sove.

Jeg vet at rytme og behov endrer seg, men gutten vår er så tydelig trøtt. :(

Det virker som mange av oss er i lignede situasjon. Jeg håper at det ordner seg snart! Og for oss mødre er det nok to ulike aspekter - hva er "normalt" for barnet og ingen grunn til bekymring - og hva er utholdelig for mor over litt tid...

Back
Topp