Så var det dags for UL

Hva skjer?????

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Sitter her og venter.. Vært inne og snakket med legen, men var fullt på alle rom med UL, så må vente litt til til det er et ledig rom med UL... Men han virka så lite empatisk han mannen. Bare fortalte meg at dette ikke var noe risikosvangerskap og at det er helt vanlig å miste. At det bare var psykiske årsaker til at jeg var her nå.

No kidding.. :p

For en dust!!!

Sitter her og venter.. Vært inne og snakket med legen, men var fullt på alle rom med UL, så må vente litt til til det er et ledig rom med UL... Men han virka så lite empatisk han mannen. Bare fortalte meg at dette ikke var noe risikosvangerskap og at det er helt vanlig å miste. At det bare var psykiske årsaker til at jeg var her nå.

No kidding.. :p

WHAT! :o

Sånne folk burde jo ikke jobbet med mennesker. Null forståelse.

Virka ikke så veldig forståelsesfull nei... Men slående jeg får se bankende hjerte på skjermen nå så kan mannen være akkurat som han vil :p

He he, du blir satt på prøve her altså! Håper du snart får kommet deg inn til ULaparatet. Fingers crossed! :)

for en douchebag..... kjære gud kan du gjøre den mannen gravid så han får vite hvordan det er ? takk...

håper alt står bra til, gjør jo det, bare å få se det=)

Syyyyke greier!!

Hva skjer med legn da?? Han høres da virkelig ikke ut som han passer til å jobbe med sårbare, hormonelle gravide som er livredde for spiren sin.. Håper det ordner seg snart aå du får bli fersig med undersøkelsen og får se en vakker liten nøtt der inne :)

Håper du får komme til UL snart :) Tok sin tid dette.

Ja det tok jo kjempelang tid :/
for en idiotlege, hva gir han retten til å uttale seg slik !!!!

Nå har du vel kommet inn???!!:-)

Sånn dere, da var jeg ferdig. Fikk kjeft av legen fordi jeg var der så tidlig. Men det var utvikling siden sist. Fostersekken var mye større og jeg så at det var et embryo/foster der. Han kunne såvidt se at hjertet banket, men ikke jeg. Han sa det var for tidlig til at "noen som ikke så på dette hver dag" kunne se det. Han sa "medisinsk sett kunne jeg vare bedt deg dra til fastlegen og fylle ut helsekort osv, men jeg skjønner jo at det blir til at jeg må gi deg ny time om en uke".

Så ja. Ny time om en uke. Men jeg er jo litt roligere da, han sa jo at alt så bra ut og at han egentlig bare vil sende meg til legen for å fylle ut helsekortet. Men fikk deeeeen lange talen om abort ja. "Hadde det vært to damer i dette rommet så hadde minst en av de abortert. Bare se for deg klassen din på vgs, sikkert 14-15 jenter, det er ikke så rart at du er en av de som abortert da"... Jeeeez.

Så bra å høre at alt så fint ut, hurra :D! Men hjelpe meg, han legen burde jo gått på kommunikasjonskurs og endel annet..

Sånn dere, da var jeg ferdig. Fikk kjeft av legen fordi jeg var der så tidlig. Men det var utvikling siden sist. Fostersekken var mye større og jeg så at det var et embryo/foster der. Han kunne såvidt se at hjertet banket, men ikke jeg. Han sa det var for tidlig til at "noen som ikke så på dette hver dag" kunne se det. Han sa "medisinsk sett kunne jeg vare bedt deg dra til fastlegen og fylle ut helsekort osv, men jeg skjønner jo at det blir til at jeg må gi deg ny time om en uke".

Så ja. Ny time om en uke. Men jeg er jo litt roligere da, han sa jo at alt så bra ut og at han egentlig bare vil sende meg til legen for å fylle ut helsekortet. Men fikk deeeeen lange talen om abort ja. "Hadde det vært to damer i dette rommet så hadde minst en av de abortert. Bare se for deg klassen din på vgs, sikkert 14-15 jenter, det er ikke så rart at du er en av de som abortert da"... Jeeeez.

Så bra at ting ser bra ut! :-) Jeg hadde så til de grader sendt inn klage på den legen. Noen klarer å se bort fra sånne ting, og bare ta til seg det positive ved at undersøkelsen blir gjort, mens andre ville blitt helt vrak av en sånn lege. Han fortjener å få høre det.

Åssen lege er dette ???? Slike samtale om at hvis det hadde vært to samer infomøte hadde minst en av dem abortert ???? Makan!

Sent from my iPhone using BV Forum

Kjempe bra at alt er bra :-D men han legen fortjener en tupp i baken, verste jeg har hørt på lenge!

Jeg har forresten en venninne som spontanaborterte og fikk en lege av samme kaliber. Hun rapporterte legen, og han fikk tilsnakk av fylkeslegen!

De har faktiskt ikke lov til å snakke så nedlatende til pasienter. En ting er å vise til fakta, men det er jo en grusom måte han gjør det på. hvor blir det av forståelse og empatien ?

Godt å høre at alt stod bra til iallefall, du får en spent uke forran deg nå :)

Han manglet empati ja, herregud. Men jeg klarte å holde meg rolig. Bortsettfra nervene som hadde vært der uansett da. Jeg sa bare til han etter den lange talen der at jeg skjønte hva han sa, men at det er vanskelig å ikke være redd.

Håper jeg kommer til en annen neste uke. Hvis ikke så vet jeg jo hva jeg har å vente :p

Burde fått en smekk på lanken ja.

Back
Topp