Så mange barnevogner

Vi endte også på britax smile 2 :) kikket i utgangspunktet på den fordi den kom så godt ut i tester, og når jeg snakket med andre var det fler som hadde byttet ut emmaljunga ol. med britax og var veldig fornøyd med det! Eneste ulempen jeg tenker på er at den har litt liten sportsdel og bag, og jeg tipper vi får en lang unge siden både pappa’n og jeg er godt over gjennomsnittet høye. Men da får vi jo bare bytte den ut med en sportsvogn når den blir for liten! :) den er jo tross alt mye billigere enn mange av de som er bittelitt større, og de fleste duovognene tåler jo ikke belastning over 20-25kg. Hjelper jo ikke om ungen kan bli veldig lang i den hvis han uansett er for tung :p jeg tror nå uansett alle vogner i dag er gode, så det blir vel smak og behag. For oss var det viktigste at håndtaket kunne justeres høyt, og at den ikke var for stor fordi vi bort trangt. :)
 
Vi endte på en Beemoo airfill duovogn. Rett og slett pga pris og at det virker som mye vogn for pengene :) Sjekket den opp imot Britax smile 2, og den er så og si identisk. Derfor valgte vi å ta sjansen på den!

Var også fine pakkepriser på jollyroom, så fikk med bilsete også for en svært god pris :)

Har også et par jeg kjenner som har hatt god erfaring med beemoo.
 
Akkurat nå virker Britax Go Big mest sannsynlig her i gården. Jeg vil ha en som kan legges sammen uten å demonteres, samtidig som at toddler'n må kunne ligge med rette bein hvis hu vil. Mange av vognene har såkalt "ergonomisk liggestilling", og det liker jeg ikke.
Jeg har også sett på Emmaljunga NXT90, men vet ikke helt om jeg liker den. Jeg var på babyshop på Slependen, og mætte kun noen damer som ikke ante noen ting om vognene. jeg spurte og gravde om forskjellen på dem, hvilke farger de kom i osv, og fikk ikke svar på noe av det.
 
Åh, denne jungelen av barnevogner altså.. ! Er litt av hvert man skal sette seg inn i, så egentlig ganske fint at man har flere "sparringspartnere" på forumet å lufte tanker og erfaringer med:)
 
Vi endte også på britax smile 2 :) kikket i utgangspunktet på den fordi den kom så godt ut i tester, og når jeg snakket med andre var det fler som hadde byttet ut emmaljunga ol. med britax og var veldig fornøyd med det! Eneste ulempen jeg tenker på er at den har litt liten sportsdel og bag, og jeg tipper vi får en lang unge siden både pappa’n og jeg er godt over gjennomsnittet høye. Men da får vi jo bare bytte den ut med en sportsvogn når den blir for liten! :) den er jo tross alt mye billigere enn mange av de som er bittelitt større, og de fleste duovognene tåler jo ikke belastning over 20-25kg. Hjelper jo ikke om ungen kan bli veldig lang i den hvis han uansett er for tung :p jeg tror nå uansett alle vogner i dag er gode, så det blir vel smak og behag. For oss var det viktigste at håndtaket kunne justeres høyt, og at den ikke var for stor fordi vi bort trangt. :)

Du kan jo framleis bruke vogna ganske lenge når den går til 20-25 kg, mini på 2,5 her er 15 kg og det er ganske gjennomsnittleg [emoji4][emoji106]
 
Vi var på en lokal babyutstyrsbutikk på lørdag. De selger primært Emmaljunga, men har noen vogner i andre merker også. Vi følte vi fikk veldig god hjelp og endte med 2018 modellen av Emmaljunga NXT90, uten ergonomisk liggestilling.

Jeg synes den er fin å se på. Jeg fikk en følelse av god kvalitet når jeg håndterte vogna. Den blei ganske «snedden» størrelse på når den var lagt sammen (vi har litt trangt baggasjerom). Den kommer i ulike modeller med ulike hjultyper, så man kan velge en hjultype som passer til sitt behov i forhold til hvilket underlag man primært kommer til å trille på. Vogna finnes forøvrig i blå, sort, mørk/mellom grå og lys grå.

Vi vurderte en modell av Britax Go, men fikk ikke noe følelse av kvalitet når vi håndterte vogna, så den eliminerte vi relativt kjapt.

Vi vurderte også Stokke Trailz. Jeg fikk et godt inntrykk av selve vogna, men den var alt for stor til at vi hadde fått den inn i bilen så den også utgikk for vår del.
 
Jeg fikk gamle vognen til bestevenninnen min. Så da gikk jeg bare for den. Selvom jeg helst ville hatt et annet understell men. Men den passer helt fint i bagasjerommet på den nye fine Audien barnefar kjøpte her om dagen. Så det er iallefall ikke et problem [emoji4]_1307946045.jpg
 
Back
Topp