Så mange barnevogner

Mammaheks

Forelsket i forumet
Jeg hadde en Simo med sønnen min, og en Emmaljunga Mondial med datteren min. Da vi liksom ikke skulle ha flere barn så er alt solgt.
Jeg liker fremdeles Emmaljunga, men syntes også den er litt stor. Vi har kikket på Silver Cross Wave og de andre modellene som ligner.
Etter å ha hatt en Emmaljunga så syntes jeg de andre vognene ser billige og plastikkete ut. De har også litt små dypvogndeler... Så er det det fine vogner som Hauck osv, men jeg vet ikke om de har noen kvalitet, for har bare sett dem på internett.
Hvilken vogn går dere for? JHva er viktig for dere?
Jeg tenker at den må ha en romslig, men ikke klumpete dypvogn, være solid og ikke ha for mange deler i plastikk osv som kan gå i stykker.
 
North 13,5 maxi jogger[emoji4]
 
Emmaljunga edge har vi bestilt :)
Det finnes jo forskjellige varianter av emmaljunga da, ikke alle er like store. Hvis du liker det merket mener jeg:)
 
Jeg hadde en Simo med sønnen min, og en Emmaljunga Mondial med datteren min. Da vi liksom ikke skulle ha flere barn så er alt solgt.
Jeg liker fremdeles Emmaljunga, men syntes også den er litt stor. Vi har kikket på Silver Cross Wave og de andre modellene som ligner.
Etter å ha hatt en Emmaljunga så syntes jeg de andre vognene ser billige og plastikkete ut. De har også litt små dypvogndeler... Så er det det fine vogner som Hauck osv, men jeg vet ikke om de har noen kvalitet, for har bare sett dem på internett.
Hvilken vogn går dere for? JHva er viktig for dere?
Jeg tenker at den må ha en romslig, men ikke klumpete dypvogn, være solid og ikke ha for mange deler i plastikk osv som kan gå i stykker.
Har du sett på Emmaljunga Viking? Den er nettere enn de "store" Emmaljunga-vognene, uten at det skotrer på kvaliteten. Har to venninner som har den, og de skryter veldig [emoji106]
 
Vi Har Emmaljunga Mondial etter storebror, som vi er kjempefornøyd med! Ja, den er litt tung og tar plass i bilen, men vi kjører sjelden bil så det argumentet blir for svakt for meg. Gjennom hele permisjonen med storebror gikk jeg, eller tok bussen. Mye lettere enn å pakke vogn og baby i bilen [emoji23] Nå bor vi relativt sentralt, med gode bussforbindelser (hvert 10. minutt), så behovet for bil var og er sjelden til stede.
 
Ble litt tilfeldig hos oss, handla på romjulssalg! Endte med Emmaljunga, som jeg ønska meg mest, men denne gangen hadde jeg ikke tenkt å velge etter merke.. Da vi kunne spare 5000kr på ei god vogn fra Emmaljunga, så var det ingen tvil!!
Hadde Edge duo til de andre, vi skulle heller ikke ha flere så alt er solgt..
 
Hadde Emmaljunga til første, men den ble for stor og upraktisk for vår del... Så gikk over til Mountain Buggy Terrain, og kommer ikke til å bytte den ut noen gang [emoji106] [emoji1]
 
Jeg har liksom ingen babybutikker i nærheten hvor jeg kan se på de andre Emmaljungaene, aner ikke om jeg liker dem. Jeg glemte å skrive at jeg har ganske hemmende leddgikt, så er 100% avhengig av bil og at ting ikke er tungt eller belastende; men liker vogn med litt tyngde slik at jeg kan bruke den til å støtte meg på. Lurer på om vi ikke må ta en tur inn til Babyshop på Slependen, de hadde ganske mange vogner på utstilling.
Her i byen selger babybutikken Britax vogner, som jeg syntes seg litt skimpy ut. De bestiller også inn Silver Cross, men da får jeg ikke sett på dem først. Et pent bilde på internett kan jo ljuge litt.
 
Jeg tenker at funksjonalitet bør gå foran utseende. Prøv flere vogner og velg den som passer best inn i din hverdag og funksjon :)
 
Har bugaboo buffalo (og donkey) og e superfornøgd! [emoji177] alt eg ønsker meg i ei vogn og har ikkje vurdert å bytte den! [emoji6]
 
Jaaaa! Det er såååå mye å velge i, og vanskelig å finne en som har alt! Jeg hadde mest lyst på Emmaljunga edge/mondial, men valgte å la den drømmen gå pga størrelse/tyngde og pris. Syntes absolutt det er de fineste vognene, men hadde nok ikke vært det mest praktiske for min del, så bestemte meg for å være litt fornuftig :knegg:

Hadde så mange krav til barnevogn at jeg til slutt tvilte på at jeg kunne finne en jeg var fornøyd med, for aller helst ville jeg at den ene vogna skulle holde til alle formål. Bestemte meg for Babyjogger citye elite, men den hadde ikke vendbar sittedel. Så tenkte jeg at babyjogger premium kunne være et godt alternativ, men ble kjempeskuffet når vi prøvde den i butikk. (var også usikker på hvordan babyjogger vognene fungerer på vinterføre) Den føltes hard og veldig "plastikk" ut, ikke spesielt god å trille. Så til slutt endte vi opp med Britax Go Next da vi fikk et godt tilbud på den. Utseendemessig helt grei, godt ergonomisk håndtak (ikke glad i de rette, ujusterbare håndtakene på mange vogner), en helt vanvittig fjæring, vendbare og supre forhjul som kan byttes ut til store lufthjul om ønskelig (genialt!!!). Den er altså super også på vinterføre, samtidig som den er en god/praktisk by- og handlesentervogn. Vognen er også romslig, uten å føles tung, lett å legge sammen. Bagdelen er ikke gigantisk, men stor nok. Det er lang rygg på sittedelen, noe som var viktig for meg som har et stort barn fra før av. Stor kalesje (også i liggeposisjon) med romslig solskjerm. Kjempestor plass i handlekurven under vogna også.

Søsteren min har kjøpt seg Silvercross Wave. Den virker veldig god altså! Litt "jålete" for min del, og virker ikke så romslig som Go Next, føles litt "stivere". Men kjennes god ut og trille, virker som en stødig kvalitetsvogn.

Tror jeg må være den eneste i landet som ikke er så fan av bugaboo, syntes den er så sykt lav og sittedelen ser så liten ut, men leser/hører jo at folk er veldig fornøyde med den vogna. Jeg for min del kunne ikke vært mer fornøyd med at valget av Go Next! :D

Uansett...håper du finner den perfekte vogna for deg/dere ;)
 
Last edited:
Vi har valgt Britax smile 2. Den kommer godt ut i test, er liten og lett sammenslått, har god plass i kurv under og har låsbare svinghjul foran + lufthjul. Den er dog ikke så stor, hvis man er ute etter en luftig, stor bagdel..
 
Det er en jungel, gruer meg selv til jeg skal begynne :O
 
Jeg har hatt både Emmaljunga Edge, Brio, TFK, mountain buggy og basson. Nå går vi for bugaboo buffalo. Rett og slett fordi de jeg kjenner som har den ikke har noe å utsette på vogna. Alle er strålende fornøyd. De ville aldri byttet den ut osv. Med vognene jeg har hatt har det alltid vært noe pirk jeg ikke har vært fornøyd med. Av vognene jeg har hatt synes jeg buggy'n har vært den beste. Skal sies at jeg aldri har blitt komfortabel med fire faste hjul, de litt tyngre vognene. Er nok smak og behag [emoji4]
 
Tror den perfekte vognen til alt ikke finnes, ulik vogn for ulikt bruk :) Men om vi hadde hatt plass i bilen hadde det blitt en emmaljunga super nitro her!
 
Vi har Emmaljunga Edge med super nitro understell fra 2016 etter storebror. Kommer til å bruke denne å kjøpe ståbrett til storebror.
 
Jeg har liksom ingen babybutikker i nærheten hvor jeg kan se på de andre Emmaljungaene, aner ikke om jeg liker dem. Jeg glemte å skrive at jeg har ganske hemmende leddgikt, så er 100% avhengig av bil og at ting ikke er tungt eller belastende; men liker vogn med litt tyngde slik at jeg kan bruke den til å støtte meg på. Lurer på om vi ikke må ta en tur inn til Babyshop på Slependen, de hadde ganske mange vogner på utstilling.
Her i byen selger babybutikken Britax vogner, som jeg syntes seg litt skimpy ut. De bestiller også inn Silver Cross, men da får jeg ikke sett på dem først. Et pent bilde på internett kan jo ljuge litt.
Annbefaler å dra til Slependen. De har godt utvalg så du kan prøve trìlle litt.
 
Har bugaboo buffalo (og donkey) og e superfornøgd! [emoji177] alt eg ønsker meg i ei vogn og har ikkje vurdert å bytte den! [emoji6]

Donkey ønsker jeg meg [emoji7] godt å høre at du er så fornøyd [emoji1373]
Surfer Finn opp og ned i håp om å få tak i en pent brukt en, veldig dyre ved nykjøp[emoji17]
 
Vi endte på NXT90. Den er ganske nett og lett. Mulig å ha svingbare forhjul, eller å låse de. Stor høydeforskjell på meg og mannen også, så praktisk med teleskop til håndtaket. Ellers blir den fin str. på når man slår den sammen [emoji4]
 
Donkey ønsker jeg meg [emoji7] godt å høre at du er så fornøyd [emoji1373]
Surfer Finn opp og ned i håp om å få tak i en pent brukt en, veldig dyre ved nykjøp[emoji17]

Ja den e heilt super! [emoji6]

Ja dei e ganske så dyre brukt og... så eg fant ut at eg heller ville kjøpe ny med full garanti også selge den igjen sjøl... og satse på at eg får bra igjen for den og! [emoji847]
 
Back
Topp