Så klar for fødsel faktisk

Eg må si eg er og klar for fødsel til tross for nesten keisersnitt sist gang, så skal eg gjør det på samme måte denne gangen om eg må:)

Jeg gleder meg til fødselen er overstått, til tiden etterpå. Når man får bli kjent med den lille. Har aldri født før, så er jo veldig spent på hvordan det er. Spent på hvordan jeg selv reagerer - blir det så naturlig og instinktivt som jeg ser for meg - eller blir det kanskje fylt av kaos, smerte og frykt. Tenkte å teste ut gravidyoga, hørt mye positivt om det. Det sies at man ofte takler fødselen bedre da.

Jeg må si det er så godt å høre om noen som har hatt fine fødselsopplevelser. Takk!:-)

22.02.2015 ♡
Akkurat som at jeg skulle ha skrevet det selv. :) Når begynner man med gravidyoga? Gleder meg så innmari til første spark og når fødselen er ferdig, holde lille nurket i armene <3

Akkurat som at jeg skulle ha skrevet det selv. :) Når begynner man med gravidyoga? Gleder meg så innmari til første spark og når fødselen er ferdig, holde lille nurket i armene <3

Hehe, vet ikke helt når man skal begynne. Jo tidligere, jo bedre? Høres ut som en hjemmeaktivitet med guiding fra en dvd ellerno :) Første spark, ja.. om jeg klarer å forstå at det er et spark, så :-P Det blir magisk å få kjenne den lille.

22.02.2015 ♡

Hehe, vet ikke helt når man skal begynne. Jo tidligere, jo bedre? Høres ut som en hjemmeaktivitet med guiding fra en dvd ellerno :) Første spark, ja.. om jeg klarer å forstå at det er et spark, så :-P Det blir magisk å få kjenne den lille.

22.02.2015 ♡
He he ja, hadde jo vært fint med en ordentlig instruktør, tror ikke jeg får det bra nok til alene på stua, he he.
Det finner vi fint ut av : D gleder meg!!

Så bra at noen også gleder seg til fødsel når man vet det blir ks! Poenget er jo at babyen skal ut og at man gleder seg selv om både ks og vaginal fødsel er voldsomme greier. :) Skjønner at det kan være skummelt med haste ks, det er jo noe vi alle kan komme til å oppleve, men jammen bra vi får muligheten til det hvis det trengs. Godt å kunne stole på at jm vil ta avgjørelsen.

Jeg hadde også en veldig fin og grei fødsel sist :) men kjenner jeg er nervøs for neste uansett :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Signerer de over, ta det med en klype salt det andre legger ut og forteller, en fødsel er så forskjellig fra person til person:)
Jeg har hatt to fine fødsler selv og såklart var det vondt men det er en grunn til at mange velger å gjøre det flere ganger;)
I det øyeblikket babyen er kommet ut og du får han/henne på brystet, åhh da glemte jeg fort vondtene:Heartpink Gled dere:)

Signerer de over, ta det med en klype salt det andre legger ut og forteller, en fødsel er så forskjellig fra person til person:)
Jeg har hatt to fine fødsler selv og såklart var det vondt men det er en grunn til at mange velger å gjøre det flere ganger;)
I det øyeblikket babyen er kommet ut og du får han/henne på brystet, åhh da glemte jeg fort vondtene:Heartpink Gled dere:)
Så sant! Så lenge en jobber med kroppen og klarer holde seg rolig går d fint. :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Ja:) Må bare understreke hvor viktig det er med god og rolig og kontrollert pusteteknikk!:)
Absolutt! Min jm sa hun hadde aldri møtt en så rolig førstegangs som hadd3 så "perfekt" pusteteknikk :'D

Enig! Hos oss var graviditeten veldig etterlengtet, så jeg føler meg spent og gleder meg til resten av forløpet :-) Går på med friskt mot, samtidig som jeg er realistisk mtp smertene.
Gleder meg bare så innmari til å møte knøttet vårt ;-)

Ja selvsakt glder jeg meg masse til fødselen. Men er også veldig glad for å endelig være gravid igjen,så har det ikke travelt heller hihi

Jeg elsker å gå gravid og jeg elsker å føde. Jeg gleder meg masse og er veldig spent siden dette er min femte fødsel. Jeg håper på ambulant fødsel. Så jeg kan dra hjem rett etterpå.

Er ganske spent på fødsel selv! Sist ble det ganske stress siden vi var på besøk hos min mor da vannet gikk og vi måtte reise med ferge og alt til sykehuset. Da jeg kom på sykehuset hadde jeg 10cm.. Men ble fødsel med dempet belysning og stearinlys akkurat som jeg hadde tenkt! Vurderer hjemmefødsel neste gang hvis det er fare for at det går fortere..

Jeg har aldri født før, fullstendig klar over at dette smerter man ikke kan engang kan beksrive. Men jeg gleder meg veldig, er overhode ikke bekymret. Er det ikke dette kroppene våre er lagd for da? :D

Så bra at så mange er innstilt på og klar for vaginalfødsel! Det er en opplevelse! Jeg gikk aldri på noe fødselsforberedende kurs og klarte meg helt fint. Har vokst opp blandt dyr og vert med på utallige dyrefødsler. Tok kunnskapen min derfra og innstilte meg på å gjøre som dyrene, Puste godt og la kroppen jobbe. (Ser aldri dyr hyle og få panikk ;)

Så bra at så mange er innstilt på og klar for vaginalfødsel! Det er en opplevelse! Jeg gikk aldri på noe fødselsforberedende kurs og klarte meg helt fint. Har vokst opp blandt dyr og vert med på utallige dyrefødsler. Tok kunnskapen min derfra og innstilte meg på å gjøre som dyrene, Puste godt og la kroppen jobbe. (Ser aldri dyr hyle og få panikk ;)

Det er sant :) Husker en sa til meg prøv å jobb med kroppen din hele veien og ikke imot! Jeg har tenkt å gå på gravid yoga, lærer å slappe veldig av og puste :)

❤️Februar 2015❤️

Back
Topp