Så klar for fødsel faktisk

Underfullt

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Haha og det i uke 10. :) Jeg er ikke så glad i å være gravid, men jeg har hatt to fine fødsler. Gleder med til den neste! Det er så deilig når svangerskapet er over! Også har jeg ligget på sofaen og sett om igjen alle episodene av jordmødrene som ligger på nrk nett tv. Blir jo så inspirert. Flere som tenker på fødsel allerede?

Jeg gleder meg til fødselen er overstått, til tiden etterpå. Når man får bli kjent med den lille. Har aldri født før, så er jo veldig spent på hvordan det er. Spent på hvordan jeg selv reagerer - blir det så naturlig og instinktivt som jeg ser for meg - eller blir det kanskje fylt av kaos, smerte og frykt. Tenkte å teste ut gravidyoga, hørt mye positivt om det. Det sies at man ofte takler fødselen bedre da.

Jeg må si det er så godt å høre om noen som har hatt fine fødselsopplevelser. Takk!:-)

22.02.2015 ♡

Jeg tror jeg prøver å fortrenge fødsel enn så lenge :). Er første gang, så aner ikke hva jeg kan forvente.Tror jeg har blitt litt skremt av alle opp igjennom åra som skal dele alle skrekkhistorier de har på lager. Det er så koselig når de starter med å spørre om ikke vi snart skal ha barn, også begynner de å legge ut om den ene historien verre enn den andre..Jaja :). Så veldig koselig å se en med positiv opplevelse her;).

Sent from my iPhone using BV Forum

Veldig betryggende å høre om noen som har gode opplevelser for oss som er førstegangs :) Er selv veldig spent på hvordan det blir :)

Er selv 3. Gangsfødende og har ingen bekymring rundt fødeselen :) (annen enn om alt går bra selvsagt) Begge fødslene jeg har gått gjennom har vært veldig fine. Babyene nærmest datt ut- brukte 4t ca på begge to- fra første lille hint om at de var i gang og til babyene kom. Siste gang filmet mannen meg ca en t før baby kom, da spøker vi med om det virkelig var fødsel på gang- hadde bare små tak når riene kom - ikke smertefull, kun at jeg måtte stoppe opp i praten... Så for meg er det bare spenning og glede knyttet til fødsel, og håper at denne også blir lik de to jeg har hatt <3

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Jeg tror jeg prøver å fortrenge fødsel enn så lenge :). Er første gang, så aner ikke hva jeg kan forvente.Tror jeg har blitt litt skremt av alle opp igjennom åra som skal dele alle skrekkhistorier de har på lager. Det er så koselig når de starter med å spørre om ikke vi snart skal ha barn, også begynner de å legge ut om den ene historien verre enn den andre..Jaja :). Så veldig koselig å se en med positiv opplevelse her;).

Be de tie still , ingen fødsler er like og kan garantere at de smører på og overdramatiserer. Mye går nok på hva en har forberedet seg og på og at en tar det så med ro som mulig. Jeg hadde også fin fødsel sist og håper på lik hehe. Tok fødselsforberedende akupunktur sist om det var det som gjorde at fødselen ble fin vet jeg ikke, tar ingen sjanser så tar det denne gangen også hihi

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Mine fødsler var ikke smertefrie altså, det er jo fryktelig vondt. Men det var fint! Og det er bare det fine jeg husker. Spennende å lære mer om seg selv. Og en fantastisk mestringsfølelse når det er over. De flotte jordmødrene og barnepleierne som var veldig gode på å gratulere og være imponert over hvor flinke mammaene hadde vært til å føde.
Jeg gledet meg første gangen også jeg. Ante jo ikke hva jeg gikk til, men var allikevel spent og glad. Tror det er lurt å glede seg uten å ha sett for seg hvor mye av hvordan ens egen fødsel skal bli. Vanskelig å forutsi. Jeg likte ulike ting de to fødslene jeg hadde. Akupunktur med første. Badekar under åpningsfasen med andre. Kunne ikke tenkt med badekar med første, syntes det var kjempe ekkelt å få varme og vann på magen mens jeg hadde rier. Med andre var det himmelsk deilig.

Gleder meg til og føde ja :-) Dette blir andre gangen min så jeg har jo vært gjennom det en gang før. Holdt på i 21 timer og skal ikke si at det ikke var vondt, men helt fantastisk var det :-) Synes hele fødselsopplevelsen var fantastisk og det styrket forholdet mellom meg og mannen min enda mer :-) Ikke hør på skrekkhistorier, det er mitt råd :-)

Gleder meg til og føde ja :) Dette blir andre gangen min så jeg har jo vært gjennom det en gang før. Holdt på i 21 timer og skal ikke si at det ikke var vondt, men helt fantastisk var det :) Synes hele fødselsopplevelsen var fantastisk og det styrket forholdet mellom meg og mannen min enda mer :) Ikke hør på skrekkhistorier, det er mitt råd :)

Sånn var det for oss også! Vi var et team, og fødselen var noe vi fikk til sammen. :)

Gleder meg også til fødsel! :-D
Dere som er førstegangs, prat med noen som har hatt normal fødsel. Mine første fødsel ble i fllge jm klassifisert som traumatisk, men jeg syns ikke d var så galt. Seff jæ*** vondt men helt normal fødsrl på 19 timer :) hater å gå gravid iom jeg får alt av svangerskapsplager. Men fødselen, den er grei :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Forrige fødsel var forsåvidt grei, litt lang, men gikk helt fint. Har jo ikke noe å sammenligne med, så vet jo ikke hva andre legger i "grei fødsel".

Jeg har dessverre fødselsangst etter 2 lange og fæle fødsler, siste måtte jeg bli hentet hjemme av ambulanse og hele opplevelsen var bare fæl. Hadde de på sykehuset bare latt meg blitt der når jeg først kom dit og ikke sendt meg hjem hadde nok opplevelsen min vært mye bedre. Håper på en bedre fødsels opplevelse denne gangen!

Jeg gleder meg også til å føde igjen:) Sinnsyk rå, vond og fantastisk opplevelse:) Klarte meg uten smertelindrende, så håper neste fødsel blir like "lett":)

Jeg vet ikke om jeg skal føde. Mulig det blir ks. Ville så inderlig sist men endte i akutt ks.

Jeg er førstegangsfødene med barn nr 2:p Hadde ks sist, så veit ikke helt hva jeg går til kjenner jeg.. litt skummel;)

Prinsesse juli 13☆
Venter nr 2 18.02.15♡

Jeg vet ikke om jeg skal føde. Mulig det blir ks. Ville så inderlig sist men endte i akutt ks.

Det blir vel noe du kan snakke med leger og jordmødre om etter hvert. Jammen godt at man kan få ks når det trengs. :)

Det blir vel noe du kan snakke med leger og jordmødre om etter hvert. Jammen godt at man kan få ks når det trengs. :)
Vet ikke om det blir denne gangen da. Gleder meg først til spark <3 det er så kos

Jeg hadde katastrofesnitt sist, så gleder meg til planlagt ks denne gangen :) Fikk beskjed i uke 6 at det er tenkt, så jeg gleder meg til og være våken og se nurket med en gang :)

For en herlig, positiv tråd! Trodde det bare var jeg som gikk og gledet meg til å føde igjen ;-) Har født et barn før og syntes det var en fantastisk opplevelse. Hadde veldig nytte av gravideyoga, pusteteknikker og blind tillit til at å føde barn er intuisjon. Så lenge man stoler på at smerten er naturlig og ikke farlig, kan det være en flott opplevelse.

Back
Topp