Mandarinpiken
Forelsket i forumet
Har blitt fortalt at det er like mange som føder i løpet av de to ukene før, som etter termin. Kun noen få prosent på selve termindatoen. Reagerte også på den prosentsatsen..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Eneste jeg veit helt sikkert er at hvis jeg ikke har født innen 26. mars blir jeg satt igang. Det sa hvertfall jordmor da jeg var på ultralydJeg aner ikke om det er noe i det i artikkelen. Men min erfaring er at det lønner seg å smøre seg med tålmodighet og ikke forvente at man skal føde før termin. Da kan tida bli VELDIG lang og man blir innmari skuffa. Kjenner flere hvor folk har sagt de sikkert kommer til å føde før termin og de har fått seg en real knekk når de innser at de går over tida. Har også sett mange ganger nå at jordmødrer og leger slenger ut av seg kommentarer om når folk kommer til å føde i forhold til termin basert på tidlige modningsrier, slimpropper, murringer og lignende som de påstår skulle ha noe å si for når man kommer til å føde. Sannheten er at man kan føde på overtid uansett. Man kan gå med sånne tegn i ukesvis uten at noe skjer og da er det unødvendig at helsepersonell slenger ut slike kommentarer. På dag 8 over termin med storebror ble jeg strippa med 3 cm åpning. Ble bedt om å dra hjem og vente, men jordmora påstod at jeg nok kom tilbake ganske raskt samme dag. Men ingenting skjedde før de måtte ta vannet dagen etter. Det beste er å ta alt som blir sagt med ei klype salt. Det er ingen som veit når du føder uansett.
Ja, overtidskontroll etter 7 dager og fødsel settes igang på dag 10, da skal det ikke ta mere enn 3 dager før det skjer noe. Mener å huske det er ballonkateter på dag 10, modningstabletter på dag 11 og vannet taes på dag 12.Eneste jeg veit helt sikkert er at hvis jeg ikke har født innen 26. mars blir jeg satt igang. Det sa hvertfall jordmor da jeg var på ultralydSå da blir det nok et mars-barn uansett. Er 11 dager som er max overtid på Lillehammer sykehus.
Uff, håper egentlig jeg slipper de greiene der. Jeg kan leve med å gå på overtid, men jeg vil helst unngå å bli satt igang!Ja, overtidskontroll etter 7 dager og fødsel settes igang på dag 10, da skal det ikke ta mere enn 3 dager før det skjer noe. Mener å huske det er ballonkateter på dag 10, modningstabletter på dag 11 og vannet taes på dag 12.
Har dere lest denne artikkelen: http://www.babyverden.no/Fodsel/Sli...dium=email&utm_campaign=BVN14W08&T=5904636895
Der påstår jordmor at 70% går over termin. Er det vikelig så mange? Synes det høres rart ut...
Hvorfor ikke? Blir sjekket hver gang, men går til oppfølging hos gynekolog, da..
Hvorfor ikke? Blir sjekket hver gang, men går til oppfølging hos gynekolog, da..
Forresten sa at hun at så lenge jeg ikke hadde noe særlig med kynner var det ingen grunn til å sjekke modning..
Trodde hun hadde i mai?Skal se på at Tone Damli også slår oss på målstrekener vel termin rett rundt hjørnet på henne også
Trodde hun hadde i mai?
Jeg dør om hun føder før meg.
Har hørt det er mai jeg også. Gjett om jeg skal ha barn før hu!Har ikke sett at de har gått ut med termin datoen, såg bare at de skrev på vårparten... så det kan jo vere når som helst fra mars til mai![]()
Phuu...så bra, var redd det skulle vere nå, ville jo tatt all oppmerksomheten fra oss andreHar hørt det er mai jeg også. Gjett om jeg skal ha barn før hu!