Så hvor mange barn har dere fra før, og hvilke tanker har dere rundt det hele?

cleo_84

Gift med forumet
Alltid gøy å høre hva folk forventer ;) Jeg venter da som sagt nr 3, og forventer at det blir rimelig hektisk i grunn, men samtidig at overgangen ikke blir like stor som fra 1-2. ( Kom gjerne med meninger hvis noen har fasiten, haha) Gleder meg masse til babylukt og babylyder igjen! Samtidig som jeg er spent på hvordan forholdet mellom mine to eldre blir til det nye gullet. Har da en jente og gutt fra før, så veldig spent på hvilke fine klær jeg får bruke om igjen ;)
 
Har ei jente på snart 17 mnd og er veldig spent på hvordan det blir og ha to ganske tette :) Men gleder meg veldig til og ha to små gull. Regner med at det blir ein del meir hektisk med to små i huset..hehe

 


lilje78 skrev:
Har ei jente på snart 17 mnd og er veldig spent på hvordan det blir og ha to ganske tette :) Men gleder meg veldig til og ha to små gull. Regner med at det blir ein del meir hektisk med to små i huset..hehe




Hei ;) Jeg har en gutt på 19 mnd. Tilhørte august 2010 ;)
 
Merker at jeg ikke helt klarer å glede meg over graviditeten ennå... Tror det blir hektisk med 2 år mellom, men de får nok mye glede av hverandre etterhvert :)
 
Har du også bare to år mellom? Hektisk blir det nok, forrige var det 2 år og 9 mnd mellom, så dette blir spennende. 26 mnd mellom her da. Men samtidig så er de ikke så tette da, så den første forstår jo endel. Og de to jeg har som det er større mellom, har jo et kjempeforhold, så tviler ikke på at denne også vil få det til sine storesøsken ;) Har ikke helt greid den gleden enda jeg heller, for jeg tror ikke det har gått helt opp for meg enda. Når det blir liv der, så regner jeg derimot med at jeg greier å glede meg mer.
 
Vi har en gutt på snart 3 år fra før. Jeg er spent på hvordan det blir å gå fra "1 til 10". Akkurat nå er jeg veldig ukomfortabel med å ikke orke noe når jeg er hjemme... 
Det blir veldig fint å få en ny bylt inn i familien, jeg tror det skal gå veldig bra! Heldigvis er gutten vår ferdig med babystadiet på alle måter, så han mestrer det meste selv. Blir veldig rart å plutselig ha en baby igjen som man ikke bare kan spørre om ting og få verbale svar, hehe.
 
Jeg har en jente på 3 1/2 og hun gleder seg veldig mye til å bli storesøster :) i går ville hun snakke med babyen i magen min, og sa hallo lille søster eller lillebror mot magen min:) hun er så søt :)
 

Vi har fra før 3 jenter og 1 gutt sammen og venter nå vårt 5 barn sammen:)

Etter nr 5 er det helt stopp, men gleder oss stort over lille som er på vei <3

Min erfaring er at overgangen til nr 3 kjentes ikke. Kjente litt mer overgangen til nr 4 og tenker det ikke vil merkes så veldig på overgangen til nr 5

 
Jeg venter også nummer 3 nå...Har også en gutt og en jente fra før, 17 mnd mellom de to og nå blir det 2 år mellom nummer to og tre..Så tror nok vi går en veldig travel tid i vente, og her sover ikke han på 17 mnd hele natta enda- så spent på hvordan nettene skal bli med enda en liten en i hus :P Men vi gleder oss veldig!! :D
 
Det blir 20 mnd mellom våre. Vi hadde egentlig lyst til at det bare skulle være rundt året, men sånn ble det ikke! Har bare alltid sett for meg at jeg har lyst til det.. Tror nok det er travelt først, men at man får veldig mye igjen for det etter det første året :)
 
Det blir nesten nøyaktig 2 år mellom frøkna mi og lillesøster eller lillebror :) Hun er født 5 oktober og terminen på spira er 11 oktober! Så det er jo litt spennende... 

Ellers, jeg regner med at det blir mer å gjøre, at det blir til tider utfordrende f.eks hvis hun vil ha mammans oppmerksomhet mens jeg f.eks ammer, og diverse logestikkting som må forandres på når man går fra å ha en til å ha to.,,..

Men jeg tror også det skal bli veldig gøy! Vesla mi er veldig snill av seg, og veldig kosete. Babyer er veldig spennende og hun er veldig kjærlig både med dyr og mennesker, så jeg tviler ikke på at hun kommer til å bli en fantastisk storesøster :D

Leste et sted nylig at søsken kranglet i snitt hvert 15. minutt haha, det skal også bli interessant, men det tar jo en stund før de er gamle nok til slikt :) 
 
Det kommer til å bli ca 2.5år mellom mine. Kjenner at det kommer til å bli mer hektisk, og det jeg kommer til å merke det mest på vil jeg tippe er klesvask :P Haha! Neida, er nok mye som blir en stor forandring, men gleder meg:))
 
Her blir det litt over 2 år mellom barna.. Tror nok det kan bli vanskelig for storesøster å venne seg til at mamma må deles. Hun er bare "mamma, mamma" . Og nå når jeg ikke orker like mye lengre, merkes det på henne også. Men det skal nok gå bra. :)
 
Her blir det 3,5 år mellom. Og jeg tror at snupp som er veldig glad i babyer kommer til å bli en super storesøster. Ho er veldig rolig av seg
 
Her blir den halvannet år mellom storebror og knøttet i magen :)

Vet det blir travelt, men å gå fra 0-1 var et megasjokk og en vanvittig omveltning for meg, så jeg tror det skal mye til for å toppe det.
Jeg gleder meg veldig og får bare ta det som det kommer :)
 
Eg vente nr 2, har ei jente som e 18 mnd neste helg.. Hun er 2 år og litt øve 1 mnd når lille gullet komme. E spent på kossen hun komme til å reagere og kor travelt det komme til å bli. Men eg glede meg kjempe masse.. 
 
Her kommer 4 "mann" blir 2,5 år mellom de to yngste og det tror jeg skal gå helt fint. Men litt spent på hvordan han på nå 2 år takler det å ikke være minst lengre. Har en gutt på 15 og ei jente på 10 som forguder lillebror, så det kan bli spennende når han må dele oppmerksomheten. Men vi gleder oss til å få en baby i huset igjen <3 >
 
Har en sønn fra før og han bli nesten 1 år og 3 mnd når rusket kommer;) Tenker det blir kaos;) Huff, har liksom ikke helt slått meg til ro med tanken om at det kommer en ny enda... Denne var ikke planlagt og kom litt som julekvelden på kjerringa, så tror jeg trenger litt tid på å bli vandt med tanken...
 
Ser det er ganske mange som har to tette her:) koselig at det er flere fra august 10 her:) Har en som blir 2år og 2mnd når spiren kommer:) var ikke planlagt. Men kjenner jeg gleder meg.
 
Vi har en sønn på 3 år fra før :D. dette er en etterlengta lillebror / søster siden vi har prøvd i nesten 2 år på å bli gravide :(. Tror det skal gå bra men må vell regne med litt sjalusi siden han er vant med mammas og pappas oppmerksomhet alene  :)
 
Back
Topp