Så bekymret...

Takk for det:-) ja jeg fikk med bilder:-) datoen ble ikke forandret nei:-)
 
Jeg tror vi er ganske like alle sammen jeg når det gjelder 1 gangs gravid.
Jeg synes det er kjempe skummelt og utrolig spennende.

Jeg har vært så redd for MA så jeg måtte dra på ul for 1 uke siden, babyen hadde det helt topp den, vinket og sparket og den hjertelyden jeg fikk høre var uforglemmelig!
 
Jeg og er redd for MA.. :( Noen som vet i prosent hvor stor risiko det er for det?? Lyst å ta enda en ultralyd bare for å se... men jeg har allerede hatt 2 , og er bare 11 uker på vei..så prøver å la være..prøver å vente til jordmortimen 22aug, da kan hun i allefall høre etter hjertelyd...........offh..
 
jeg var også sånn første gang. Jeg var så redd for å miste og tenkte ikke på annet! Til slutt ønsket jeg nesten at jeg gjorde det for da kunne jeg vite hvordan det var, så trengte jeg ikke å være så redd for det når jeg ble gravid på nytt! Skikkelig teit for jeg vedder på at jeg hadde vært enda mer redd for det neste gang om det hadde skjedd en gang før! Jeg måtte også slutte å lese alt, og stenge meg selv ute fra bv til jeg var 12 uker, og det ikke var så mange innlegg om de som hadde abortert. Eneste jeg leste var den ukentlige infoen vi får her på bv. Men jeg lover deg at jeg ble myyyye bedre da jeg begynte å kjenne liv jevnlig, og når man kommer lengre blir man tatt mer hånd om, om man føler noe er galt. I uke 27 eller 28 gikk jeg ei helg uten å kjenne særlig til liv, og da fikk jeg komme inn på legevakta, og når de ikke fikk til å dytte henne til å sprelle ble jeg sendt rett til sykehuset på ul, selv om de hørte fin hjertelyd på legevakta. Alt var bra, og dagen etter var det full fart igjen :) så mitt råd til deg er bare å ta tiden til hjelp, prøv å si til deg selv hver dag at alt er bra og bare les det om graviditet som er positivt!!! Og denne gangen er jeg også bekymret, men kanskje bare 1/5 av det jeg var sist :)
 


Heidi:) skrev:
Jeg og er redd for MA.. :( Noen som vet i prosent hvor stor risiko det er for det?? Lyst å ta enda en ultralyd bare for å se... men jeg har allerede hatt 2 , og er bare 11 uker på vei..så prøver å la være..prøver å vente til jordmortimen 22aug, da kan hun i allefall høre etter hjertelyd...........offh..



Nå som du har sett hjertet slå er sannsynligheten for å miste betraktelig mindre! For mange av de som mister begynner hjertet aldri å slå. Og jo lenger ut i svangerskapet du er, jo mindre sannsynlighet er det. Veldig mange som har en MA får en indikasjon fra kroppen selv om fosteret ikke kommer ut. Enten litt småblødninger eller at man plutselig mister symptomene. Siden du ikke har blødd, har symptomer og sett hjertet slå tror jeg ikke du trenger å bekymre deg sånn! Men jeg skjønner godt at du gjør det, har vært på akkurat samme måte selv. Og har også mistet flere ganger i SA og MA. Anbefaler angelsound! Det er virkelig fint for å roe nervene. Har ikke brukt det så mange ganger, men er supert når den ekle følelsen plutselig kommer. Om du føler deg veldig bekymret hele tiden ville jeg nok reist på en ul for å roe nervene. Det er ikke bra å gå å være så bekymret heller. Jeg har ul hver uke frem til uke 12 denne gangen. Utrolig godt å få bekreftelsen på at alt er bra:)
 
Godiva: Jeg tenkte også at jeg bare måtte stoppe å lese på forum osv, men var stadig innom her for det hehe.. var skremmende i starten da jeg var 5-6uker og det var 4-stk som takket for seg her på forumet pga sa... da fikk jeg frysning..men nå er jeg 11+2 og fortsatt med, så velger å tro at alt er bra :) Men skulle som sagt gjerne bare hatt en bekreftelse... :) Når kjenner man spark egentlig, sånn ca? Regner med det er en god stund til enda,men.. :)
 
Ladybug: åhh.. leit å høre at du har vært gjennom både SA og MA.. :( Krysser fingrene for deg denne gangen!! :) Skulle gjerne hatt en bekreftelse en gang i uka jeg og, hehe... men som du sier når hjertet slår og armer og ben spreller så burde jo alt være bra :) Bare innimellom jeg får meg til å tenke : "Er jeg graviid? Kanskje jeg bare innbiller meg at jeg har litt knipe, oppblåsthet og kvalme.. ?" huff.. Men trodde man ikke merket MA? Mener å ha lest at det kan skje helt plutselig, selv om man har symptomer og man går uten å vite... grusomt å tenke på! Velger å IKKE tenke på det... prøve i allefall ;) 22 aug skal jeg til jordmor og høre etter hjertelyd :) Da får jeg roet meg litt tror jeg...
 


Heidi:) skrev:
Ladybug: åhh.. leit å høre at du har vært gjennom både SA og MA.. :( Krysser fingrene for deg denne gangen!! :) Skulle gjerne hatt en bekreftelse en gang i uka jeg og, hehe... men som du sier når hjertet slår og armer og ben spreller så burde jo alt være bra :) Bare innimellom jeg får meg til å tenke : "Er jeg graviid? Kanskje jeg bare innbiller meg at jeg har litt knipe, oppblåsthet og kvalme.. ?" huff.. Men trodde man ikke merket MA? Mener å ha lest at det kan skje helt plutselig, selv om man har symptomer og man går uten å vite... grusomt å tenke på! Velger å IKKE tenke på det... prøve i allefall ;) 22 aug skal jeg til jordmor og høre etter hjertelyd :) Da får jeg roet meg litt tror jeg...

Tusen takk :) Har mye bedre følelse denne gangen, så krysser fingrene! 

Jo, det hender jo at man ikke merker noen ting, og at MA kommer helt overraskende, men det gjelder ikke alle. Jeg merket det i alle fall på kroppen da jeg hadde det. Får håpe tiden bare flyr frem til 22. august! Er jo ikke lenge før vi begynner å merke spark heller, og da kan man jo senke skuldrene mange hakk :)
 
Neei, er jo ikke egentlig det..men føles veldig lenge akkurat nå..hehe..og hun tar jo ikke ultralyd, kan bare høre etter hjertelyden.. den ordinære ultralyden er 11 sept.. DET føles som et år til.. :p Når kan man begynne å kjenne spark?
 
Men om du hører hjertet vet du jo i alle fall at det er noe levende inni der ;)

For førstegangsfødende er det vel normalt med rundt uke 18-20 tror jeg. Flergangsfødende noe før - fordi de vet hva de skal kjenne etter. Men dersom morkaka ligger foran kan det være vanskelig å kjenne så mye i starten. For meg kjente jeg det første gang i uke 17-18 sist, da føltes det litt ut som jeg hadde en sommerfugl i magen :)
 
Back
Topp