Så bekymret...

Heidi:)

Glad i forumet
Åå.. blir litt irritert på meg selv og..men er stadig så bekymret..kunne nesten ønske jeg hadde en ultralyd i uken, bare for å se om det fortsatt er et foster inni magen min...og at alt er bra :) Var på ultralyd for 1.5uke siden,da var jo alt helt bra.. ble satt litt tilbake bare..men hjertet slo,ben og armer sprellet..men de siste dagene har jeg bekymret meg for alt og ingenting..er det noe der inne? Dunker hjertet enda? Skal jeg ta en ny ultralydtime bare for å se? Blir sliten av det... er det fler som har det sånn? Er 11 uker i morgen, og skal ikke på noe ultralyd nå før den ordinære i midten av september..... er vel ikke bra å ta for mye ultralyd heller.. :/ Skal til jordmoren min i slutten av august...da skal jeg be henne høre etter hjertelyd..så sier hele tiden til meg selv at jeg burde vente til det..sparer en del penger på det og for å si det sånn! :) Får vel bare prøve å nyte dagene og tenke at jeg ER gravid..det ER noe inni der :) Magen er jo blitt litt større,så.........
 
Jeg er helt lik. Bekymrer meg hele tiden! Men tankene jeg har tenkt nå disse dagene er så lenge jeg verken blør eller kjenner noe unormalt er nok alt ok. Blir jeg mer bekymret bestiller jeg meg en time hos jm.
 
Jeg var sånn med førstemann. venninna mi mistet en baby i uke 35 i 2010 og vi ble begge gravide(hun på nytt) i hhv september og oktober 2010 så tapet av lille Linnea var fremdeles veldig nytt. Så det svangerskapet var jeg veldig bekymret, og uke 35 av svangerskapet var mildt sagt et helvete...

Nå er jeg HELT anderledes. Jeg vet at ting kan skje helt frem mot fødsel og resten av barnets liv. Det er faktisk ingen periode som er sikker. Så her, med denne kunnskapet godt prentet inn i hodet, tenker jeg at dette er ting jeg ikke kan styre. Jeg holder meg unna mat og drikke jeg ikke skal ha, litt ekstra unna katter(da jeg ikke har katt selv holder jeg meg litt unna), osv. Om barnet ikke skal klare seg, blir jeg nok helt knust men i skrivende stund klarer jeg å tenke at jeg ikke rår over disse kreftene så det går sin gang uansett.

Og du har helt rett, det er ikke bra med for mye ultralyd eller bruk av apparater for å høre etter hjertelyd. Så om du klarer å smøre deg med tålmodighet noen uker til, så begynner du snart å kjenne liv i magen, og svangerskapet blir HELT anderledes!! emoticon
 
Tusen takk for støttende svar! :) Misforstå meg rett, men det er godt at det er fler som tenker sånn.. jeg har aldri vært gravid før, så er bekymret for alt.. har ikke blødd noe i svangerskapet..og hatt en del symptomer, stemmer mye med det som står her på babyverden i "uke for uke" også.. så prøver tenke at alt er normalt... selv om jeg gjerne skulle hatt en bekreftelse hver kveld,hehe... Hørtes GRUSOMT ut å miste i uke 35 da.. fyyya meg! Det må ha vært forferdelig :( Jeg klarer liksom ikke å kjøpe så mye ting og tang enda (nå er det jo veldig tidlig og da), eller planlegge så mye..mamma synes det er så stas med graviditeten, og maser om at jeg må finne oppskrifter til noe hun kan strikke til den lille osv.. utrolig koselig tenkt,men jeg er hele tiden redd for å miste.. :( ikke så redd for spontan abort nå..siden jeg er i uke 11 imorgen, ikke har blødd, og jeg har sett et dunkende hjertet og at alt var som det skulle..men MA skremmer meg... usj!
 
Høres ut som alt er som det skal være hos deg! :)) Mitt forrige svangerskap(og dette) er helt sånn du beskriver.

Ja det var forferedelig. hun var jo ferdig utviklet. Det kunne vært oppdaget men jm avlyste 3 sjekker på rad så det ble ikke oppdaget at barnet gikk ned i vekt. derfor går jeg til privat jm for hun er mye mer tilgjengelig. koster litt men er verdt det.

Jeg heller kjøpte ingenting før ordinær ul. da kjøpte vi en blå body og en pysj som så ut som dress. disse fikk våre mødre til jul(o.ul var 22 desember). ellers ventet vi til uti februar og da kjøpte vi seng og kommode. Det er greit å vente med å kjøpe inn alt for mye, brått får du litt, etc. barn har stort sett for mye av alt! :)) På denne linken http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php finner du masse gratis oppskrifter på både strikket og heklet tøy. Når du er klar kan du gå inn her og finne oppskrifter som moren din kan strikke! :)))
 
Åååå tusen takk for linken! Den skal sjekkes ut med en gang.. :) Skal smådrømme litt, og heller nevne det for mamma etter ordinære ultralyden ;) hihi! Jeg også går til privat jordmor,hun er mye mer tilgjengelig her og synes jeg..og jeg får mye lettere time + at hun har så god tid,tid til å høre på meg. Så jeg synes absolutt det er verdt pengene! Det hjalp litt at du sa du tenkte sånn sist du og.. :) <3 >
 
Kjenner igjen følelsen, var konstant bekymret til babyen begynte å sparke. Selv etter det blir man jo bekymret når det er lenge mellom sparkene. 
Hva med å anskaffe deg dopplere som feks Angelsounds? Det gjorde jeg fra uke 11 og det hjalp veldig mye på mine bekymringer å finne hjertelyden hver gang jeg var usikker.
 


Heidi:) skrev:
Åååå tusen takk for linken! Den skal sjekkes ut med en gang.. :) Skal smådrømme litt, og heller nevne det for mamma etter ordinære ultralyden ;) hihi! Jeg også går til privat jordmor,hun er mye mer tilgjengelig her og synes jeg..og jeg får mye lettere time + at hun har så god tid,tid til å høre på meg. Så jeg synes absolutt det er verdt pengene! Det hjalp litt at du sa du tenkte sånn sist du og.. :) <3 >

Det er bra! <3 Det er helt normalt å være bekymret, man elsker jo faktisk disse små menneskene fra man finner ut om dem, og kjærligheten blir ikke mindre!!! <3 Min lille 14 mnd gamle gutt ligger as we speak i senga si og synger! =))) Og det er bare en helt herlig lyd! <3
 
Charnelle: Takk for tips..har faktisk tenk tanken..men hvor kjøper man det hen?? Og, jeg er redd det kan skade fosteret..høres så mye forskjellig :/ Er 11 uker imorgen, og skulle GJERNE hatt en sånn så jeg kunne hørt hjertelyden....hadde sikkert brukt den 3 ganger i uken :p hehe...
 
Kan ikke veldig mye om det..men MA er Missed abortion...at fosteret dør inni magen, og man kan gå lenge uten å vite at det er dødt.. man blør ikke eller noe..har også lest at man kan ha symptomer på graviditet lenge etter at fosteret døde og.. DET skremmer meg :( tror jeg må slutte å lese meg redd!
 
Ja, er veldig lett å bekymre seg.... som du sier, skulle det vært ønskelig at få en bekreftelse hver uke eller hver kveld.
Dette å ha en baby i magen er så dyrbart og likevel så har vi såååå liten kontroll over det. Vi kan ikke se den og så tidlig som nå kan vi ikke føle mye heller. Uff....
Men jeg husker også at man bekymret seg også etter man begynte å kjenne liv fordi da tenkte man... ' Ååå nå har ikke jeg kjent noe i flere timmer' o.s.v. husker ofte å sitte å ditte magen prøve å få respons av babyen hehe Heldig vis fikk jeg ofte respons... åååå gleder meg til den tida :)
Men du kan prøve å få hyppigere timer hos JM, jeg gikk hver 14dag nesten hele svangerskapet sist. Var mye oftere en normalt. Måtte ha ekstra sider i jornalen hehe
Men hvis det er det man trenger er det det man skal få.
 
Jeg bekymret meg forige svangerskap... Men er heldigvis roligere nå. Det er nå i begynnelsen alt er usikkert forsi vi ikke kjenner noe liv enda. Husker sist at jeg ble 10kg lettere når jeg begynte å kjenne bevegelser fra magetrollet. Gleder meg til det nå.. Da får man en bekreftelse på at alt er som det skal inni der. Jeg har angelsound fra jeg gikk med storebror, bestilte den på nett. Man skal ikke bruke de ofte fordi det kan stresse babyen, og man kan bli enda mer skremt siden man ikke finner hjertelden osv, så det beste er å vente til legen har funnet hjertelyden sånn at du slipper unødig bekymring. Jeg kommer ikke til å bruke angelsounden hyppig, men er jeg i tvil så har jeg muligheten. Brukte den heller ikke ofte med storebror, men brkte den jo, han er en frisk og rask unge :-)
 
Jaa :) Aldri vært gravid,så bekymrer meg jo for alt.... men må være deilig når man får bekreftelse ved bevegelser osv... men kjenner jeg meg selv rett blir jeg nok bekymret når det går lenge mellom hver gang hehe.. Til og med i går da jeg hadde lyst å ta et bad (første bad etter jeg ble gravid)..tappet i badekaret, men ble plutselig veldig redd for at det kunne være skadelig å få såpevann i seg! hehe.... så det ble ikke noe behagelig bad..11 uker idag! :) Har bestemt meg for å roe meg ned, og tenke at ALT er bra ..det var jo det på ultralyden sist..da sa hun "hode,armer,ben, hjertet som dunker..alt er helt perfekt og akkurat sånn det skal være".. så , da får jeg stole på det. At alt er sånn det skal være... :) Mannen min er mye flinkere til å tenke sånn......så skal prøve så godt jeg kan! :) Men må si jeg gleder meg til å høre etter hjertedunkene hos jordmoren min i slutten av august... :p
 
Er veldig urolig jeg også.. Skal på første ultralyd i dag (privat) og er helt nervevrak akkurat nå! Ville jo vært på UL mye tidligere, men pga ferie så ble det ikke før nå.
 
Åååh..så spennende! Du må fortelle hvordan det gikk :) :) Da får du i allefall en bekreftelse ;) heheh...
 
Da var det gjort! Og det gikk kjempebra!;-) alt så bra ut! Føler meg 10 kilo lettere nå.. hehe.
 
Tror det er viktig å ikke sluke alt vi leser rått :) En graviditet kan arte seg så forskjellig fra kvinne til kvinne, så det finnes ingen fasit. Kos deg med graviditeten :)
 
GunnHelene: Gratulerer!!!! :) Fikk du med deg bilder hjem? Husker da jeg fikk det..satt bare å så på bildet,hihi... ble du satt noe frem eller tilbake?

BitteLilleBaby: Veldig sant..jeg har lest meg redd til tider.... hehe.. prøve å heller bare nyyte ja :)
 


Heidi:) skrev:
GunnHelene: Gratulerer!!!! :) Fikk du med deg bilder hjem? Husker da jeg fikk det..satt bare å så på bildet,hihi... ble du satt noe frem eller tilbake?

BitteLilleBaby: Veldig sant..jeg har lest meg redd til tider.... hehe.. prøve å heller bare nyyte ja :)

Er veldig viktig å ikke lese for mye! Gjorde det med første og man blir til slutt gal...
 
Back
Topp