Rutiner

Thea90

Blir kjent med forumet
Hva salgs rutiner har dere på baby? Når tenker dere å begynne med leggetid rutiner?

Her legger lille seg for natten I 23 tiden, samtidig som oss. Men han kan jo ikke gjøre det for alltid:p

Her fikk vi rutinene litt inn når hun bikka syv uker. Idag er hun 11 uker. Her er det natta for henne mellom syv og åtte. Hver kveld :) da våkner hun igjen halv ett for mat og igjen klokken fem. Så starter vi dagen mellom åtte og ni som regel når hun våkner :)

Vi sliter litt med rutiner pga kolikklignende tilstander om kveldene og på natt..

Sliter med rutinene da ettermiddagen/kvelden kan by så mangt ;) men tenkte jeg for alvor skulle gå inn for å få inn litt kvelds- og leggerutiner nå fra og med i morgen! Prøve oss fram litt med hva som fungerer :) han blir 6 uker på onsdag!

Her fikk vi rutinene litt inn når hun bikka syv uker. Idag er hun 11 uker. Her er det natta for henne mellom syv og åtte. Hver kveld :) da våkner hun igjen halv ett for mat og igjen klokken fem. Så starter vi dagen mellom åtte og ni som regel når hun våkner :)
Åh da har vi litt tid enda:p lille her er snart 4 uker.
Både ammer og gir mme, så er ikke så veldig lett med de rutinene enda, men gleder meg til å komme I gang. Når han legger seg samtidig som oss, våkner han I 4 tida for mat og mellom 7 og 8. Klager ikke på det, men hadde vært deilig å få tilbake kvelden snart;p

Sliter med rutinene da ettermiddagen/kvelden kan by så mangt ;) men tenkte jeg for alvor skulle gå inn for å få inn litt kvelds- og leggerutiner nå fra og med i morgen! Prøve oss fram litt med hva som fungerer :) han blir 6 uker på onsdag!
Ja ser den. Er det som har vært her også. Nå er lille riktig nok litt over 3 uker, så er jo ikke noe hast, og kan ikke forlange annet. Han våkner kun en gang om natta, så skal jo ikke klage.
Men greit å begynne litt etterhvert:)

Åh da har vi litt tid enda:p lille her er snart 4 uker.
Både ammer og gir mme, så er ikke så veldig lett med de rutinene enda, men gleder meg til å komme I gang. Når han legger seg samtidig som oss, våkner han I 4 tida for mat og mellom 7 og 8. Klager ikke på det, men hadde vært deilig å få tilbake kvelden snart;p

Første syv ukene hadde vi ingen rutiner. :p da sov hun bokstavelig talt oppå oss og vi bodde vel nærmest i stuen for hun nekta å sove i senga si :p tok det sakte men sikkert og tilvente henne å sove først i senga ved siden av meg, og så alene i senga si :) at det ble syv valgte hun vel egentlig selv :p da viste hun rundt syv uker gammel at hun var skikkelig trøtt, så vi starta kveldsrutinene da. På med pysjamas, og så kveldsmatingen. Her får hun kun mme :)

Jeg nyter disse ukene hvor vi kan slappe av uten rutiner, og hun kan få kose så mye hun vil på fanget på kveldstid:) våre rutiner skal hun ha hele livet, så da følger jeg hennes rutiner så lenge!

Hun pleier å sovne for natten rundt 11, +- en time ca:) og da skifter vi bleien og går og legger oss ca samtidig, så er det vanligvis 1-2 matinger i løpet av natten! Så ligger hun og smatter og koser seg en times tid før vi står opp rundt 9;)

Han er seks uker og her stresser vi ikke med leggerutiner, det tar vi når det faller naturlig for oss ;)
Han sover med oss og legger seg i sengen mellom kl 23-00. Nå sover han jo veldig mye på ettermiddagen, så tror det ville vært vanskelig å lagt han for natten tidligere enn nå:)

Vi sliter litt med rutiner pga kolikklignende tilstander om kveldene og på natt..
Hvis lillen har kolikk eller luftsmerter, så anbefaler jeg akupunktur på det sterkeste. Vi har kvittet oss med luftsmerter på nr.1 med det og stygge kolikken på nr.2 med et par akupunkturbehandlinger! :)

Yngsten var heldigvis like rutinert tidlig som største søstra var.
Da han var ca 2 uker begynte han fast å ta kveld kl.18:30-20:00. Da tar vi kveldsstellet før den tid og jeg ammer ham i stua, han stomper av og jeg bærer ham til soverommet og legger ham i vogna hans. Da sover han til kl.01-02:00 og skal ha et skift og nattmat. Han sover videre til kl.04:00 og han skal ha mat og kanskje et skift igjen. Deretter våkner han mellom kl.07:00-08:00 og da tar vi morgenstellet. På dagen våker han nå fra 1 1/2-2 timer før han tar en dupp på 1-3 timer hver gang.
Ja han er veeldig enkel når han er seg selv, men han har vært urolig på dagen hvis det er noe jeg har spist og/eller at han har luft som han sliter med å få ut.
Har sluttet å amme ham liggende, for jeg stomper av og får ikke rapet ham, noe som fører til at han har masse oppsamlet luft til mårningen som ham sliter med hele dagen..

Vi har ikke rutiner enda og lurte litt på når jeg måtte innføre det.
Han er bare fire uker så ser vi har litt tid.

Nå kommer dagene ann på natten egentlig, på dagen er det ca fire timer mellom måltider - så legger vi han en gang mellom ti og tolv- da er han veldig urolig og ender som regel opp i sengen vår.
Så sover han 3-5 timer og skal ha mat igjen, da legger han seg til å sove i si seng og er 3-5 timer til nytt måltid.
Om han får mat før åtte sover vi en liten runde til, viss ikke står vi opp.

Dagene varier litt - har alltid en lang blund i vognen som regler etter trilletur på formiddagen og en på ettermiddagen. Ellers er det små blunder.

Min rutine er; forsøke å få lillebror (straks 3 uker) til å sove rundt middagstid ved 18 tiden, og få ham til å sove til etter at storebror har sovnet ved 19/20 tiden. Ofte blir det litt pupp først før han sover videre og jeg kan legge storebror. Sovner med storebror, våkner av lillebror som skal ha pupp ved 21 tiden ;P Da er han gjerne våken noen timer. Legger oss, pupp, sove til 01, gå inn til storebror som gråter og roper på mamma. Slukne igjen der. Våkne ved 02, lillebror gråter, tilbake til ham og vår seng, amme, sovne, våkne 03 av storebror som vekker lillebror. Begge våkne til 05, samtidig eller om hverandre. Storebror står opp 06.30...HVER natt. Trøtt.no

Ingen rutiner så langt, her styrer lillebror døgnet sitt å mitt selv.. 7 uker på mandag:) Blir vell rutiner etterhvert, men sikkert ikke før rundt 3 mnd, om han ikke finner den selv før da:)

Back
Topp